Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-09, 02:18
  #1
Medlem
Under cirka 3 veckor har jag haft mardrömmar och verkar sova så tungt så jag kan aldrig komma ur mardrömmarna.

Mina mardrömmar består av följande som upprepas:

Begår självmord, slutar med att jag ser ett vitt ljus och ett ljud som jag inte vet varför.
Har ihjäl människor på massa olika sätt, antar att det kommer från allt jag sett på internet.

Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag orkar inte med dom här mardrömmarna eftersom jag minns allt när jag vaknar. Det konstiga är att jag inte vaknar själv utan vaknar enbart när jag blir väckt.
Hade jag inte blivit väckt så hade jag säkert sovit för evigt.
Citera
2017-11-09, 02:22
  #2
Medlem
Haid-D-Salaamis avatar
Sluta titta på TV-serier, film etc. där du får "inspiration" till mardrömmarna. Själv drömmer jag ingenting när jag tar Melatonin, men det är nog individuellt. Även om du inte sover är det ju bra med vila, så du kan ju slå dig ner i soffan och läsa en bok.

Undvika mardrömmar
Finns mycket om att undvika mardrömmar om du googlar.
Citera
2017-11-09, 02:24
  #3
Medlem
NeverCryWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodgebelow
Under cirka 3 veckor har jag haft mardrömmar och verkar sova så tungt så jag kan aldrig komma ur mardrömmarna.

Mina mardrömmar består av följande som upprepas:

Begår självmord, slutar med att jag ser ett vitt ljus och ett ljud som jag inte vet varför.
Har ihjäl människor på massa olika sätt, antar att det kommer från allt jag sett på internet.

Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag orkar inte med dom här mardrömmarna eftersom jag minns allt när jag vaknar. Det konstiga är att jag inte vaknar själv utan vaknar enbart när jag blir väckt.
Hade jag inte blivit väckt så hade jag säkert sovit för evigt.

Pröva att på kvällen be en kort bön, där du säger att du inte vill längre se mardrömmarna.
Citera
2017-11-09, 02:25
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haid-D-Salaami
Sluta titta på TV-serier, film etc. där du får "inspiration" till mardrömmarna. Själv drömmer jag ingenting när jag tar Melatonin, men det är nog individuellt. Även om du inte sover är det ju bra med vila, så du kan ju slå dig ner i soffan och läsa en bok.

Undvika mardrömmar
Finns mycket om att undvika mardrömmar om du googlar.

Jag tar Melatonin också. Vet inte om det är därför.
Citera
2017-11-09, 02:27
  #5
Medlem
Haid-D-Salaamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodgebelow
Jag tar Melatonin också. Vet inte om det är därför.
Man sover djupare på Melatonin, kanske därför du känner att du kan sova för evigt? Mardrömmar finns inte på listan med biverkningar. Du kanske ska testa att skippa Melatonin i några dar?
Citera
2017-11-09, 02:34
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haid-D-Salaami
Man sover djupare på Melatonin, kanske därför du känner att du kan sova för evigt? Mardrömmar finns inte på listan med biverkningar. Du kanske ska testa att skippa Melatonin i några dar?

Måste vara därför. Jag vet tyvärr inte hur Melatonin ser ut eftersom jag har medicinen i apodos.
Jag vågar liksom inte sova längre eftersom jag sover så djupt och mardrömmarna blir bara värre.
Citera
2017-11-09, 05:39
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodgebelow
Under cirka 3 veckor har jag haft mardrömmar och verkar sova så tungt så jag kan aldrig komma ur mardrömmarna.

Mina mardrömmar består av följande som upprepas:

Begår självmord, slutar med att jag ser ett vitt ljus och ett ljud som jag inte vet varför.
Har ihjäl människor på massa olika sätt, antar att det kommer från allt jag sett på internet.

Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag orkar inte med dom här mardrömmarna eftersom jag minns allt när jag vaknar. Det konstiga är att jag inte vaknar själv utan vaknar enbart när jag blir väckt.
Hade jag inte blivit väckt så hade jag säkert sovit för evigt.


Låter väldigt jobbigt, speciellt om du blir rädd för att somna in på kvällen pågrund av mardrömmarna.
Ta kontakt med en läkare, förhoppningsvis kan du få prova en annan insomningstablett / sömnmedicin
Citera
2017-11-09, 07:21
  #8
Medlem
sasos avatar
testa dryck lite rödvin innan läggdags
Citera
2017-11-09, 11:40
  #9
Medlem
NeverCryWolfs avatar
Snälla TS, ta inte sömnmediciner som endast skjuter tillbaka alla signaler från ditt undermedvetande.

Försök i stället tolka drömmen, eftersom den måste vara speciellt viktig för Dig i detta livsskede.

Här är min tolkning:

Självmord = människan står inför en spirituell inre transformation.

- Självmord har aldrig en negativ betydelse i drömmarna, som använder symboler.

Vita ljuset = den himmelska världen.

- Du har dött och gått i ljuset.

Hårt ljud = gongen.

- Någonting viktigt har börjat, eftersom gongen slår.

Döda människor = döda egot aka 'köttet'.

- Man börjar döda det djuriska och lägre i sig själv. Kropparna är bara kött, inte liv. Egna 'demoner' som man vinner. Och du började skedet med att ta livet av dig själv. Mycket positivt och det har ingenting att göra med verkligheten.

***************

Drömmarna använder olika symboler, som man själv måste fundera ut vad de betyder just för dig.

Återkommande drömmar är ytterst viktiga, det betyder att du har inte tagit emot budskapet från ditt undermedvetna, så den bomberar dig med samma dröm tills du förstår den - och meningen är, att förbereda dig i förväg för kommande inre händelser.

(Under min personliga andliga utveckling såg jag ofta mig själv död. Kroppar föll ut ur skåpet och dylikt. Och jag tänkte ofta 'slutar det här aldrig'. En dag upphörde allt och jag fattade att det hörde till min inre utveckling.)

Ett exempel på hur en välmenande dröm var en konstant och uppkommande mardröm för en väninna.

I flera veckor ringde hon dagligen och klagade om samma mardröm och visste inte hur slapp av den:

"Någon elak jagar efter mig varje natt. Jag springer och springer men han är alltid i hälarna. Jag vaknar alltid i full panik."

Till slut blev jag irriterad och sade: "Varför vänder du inte om dig för att se vem som jagar dig, fan också! Ingen kan döda dig i drömmen så var god och vänd dig om i stället för att fly från 'någon främling'."

Nästa dag ringde hon: "Först sprang jag som en dåre, gick i ett hus, beslöt mig för att stå där och se den jagande främlingen rakt i ansiktet! Dörren slogs in och in steg KÄRLEKEN, lol"

Kärleken hade jagat tjejen i flera veckor och hon hade sprungit undan och trott att någon vill göra illa åt henne.

Två veckor senare mötte hon en man som blev hennes livs kärlek.

Försök se positivt på dina mardrömmar och lista ut vad dom försöker berätta åt dig. Det är troligen en mycket underbar och härlig sak som väntar dig!
__________________
Senast redigerad av NeverCryWolf 2017-11-09 kl. 11:48.
Citera
2017-11-09, 12:03
  #10
Medlem
Hupats avatar
Försök att tänka på nåt nice innan du går och lägger dig istället för att ligga uppe och tänka att det inte är värt att sova för att du kommer bli rädd. Jag brukar oftast drömma om de sakerna jag tänkt på innan jag slocknar och sluta glo skräckfilm om du gör det
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback