Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-09, 01:29
  #1
Medlem
Hej! Jag har nyss köpt assassins creed Origins. Märke direkt att datorn la alla grafiknivåer på superlågt, och endast vid medium är det spelbart. Går jag högre än medium (även vissa problem på medium) så laggar allt och det är inte spelbart. Jag skulle gärna ha bättre grafik, och kunna spela på mycket hög grafik utan att det laggar, gillar det visuella i spel. Vad tror ni man behöver för grafikkort då? Just nu har jag GeForce GTX 750. Processor: Intel Core i5-4460S CPU 2.90GHz, 2901 Mhz, 4kärnor, 4 processorer
Citera
2017-11-09, 01:42
  #2
Medlem
Hade kört på en ny rigg istället. Risken är att du bottleneckar din cpu i spel ändå.

Kan ju alltid behålla hårddisk, chassi och möjligtvis psu.

Det du behöver då är moderkort, processor, ram och gpu.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/10848483/

Ser ingen annan realistisk väg.
Citera
2017-11-09, 01:44
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowbreak
Hade kört på en ny rigg istället. Risken är att du bottleneckar din cpu i spel ändå.

Kan ju alltid behålla hårddisk, chassi och möjligtvis psu.

Det du behöver då är moderkort, processor, ram och gpu.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/10848483/

Ser ingen annan realistisk väg.


Deeeet var en jävligt dyr lösning haha. En dator som kostade 11 000 ska efter 2 år ha en uppdatering på 8000? Surt sa räven.
Citera
2017-11-09, 02:11
  #4
Medlem
Det är alltid olika mellan olika spel. Vissa belastar CPU över GPU och vice versa. Tycker nog allt att du mycket väl kan klara dig på att endast uppgradera grafikkortet. Mitt tips blir på GTX 1080. Men om du vill satsa lite mer budget så kan du ta GTX 1060 som håller mycket väl för dagens behov, förutom kanske tunga VR-spel som är på ingång.
Citera
2017-11-22, 19:29
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axlrose1
Hej! Jag har nyss köpt assassins creed Origins. Märke direkt att datorn la alla grafiknivåer på superlågt, och endast vid medium är det spelbart. Går jag högre än medium (även vissa problem på medium) så laggar allt och det är inte spelbart. Jag skulle gärna ha bättre grafik, och kunna spela på mycket hög grafik utan att det laggar, gillar det visuella i spel. Vad tror ni man behöver för grafikkort då? Just nu har jag GeForce GTX 750. Processor: Intel Core i5-4460S CPU 2.90GHz, 2901 Mhz, 4kärnor, 4 processorer

CPU:n orkar nog tugga på ett tag till. GTX 750 är det klena i systemet.
Som sagts så beroende på hur mycket du vill lägga så ett 1060, 1070 eller 1080. Har varit ruggigt bra "blixt" priser på 1070 redan där dom nästan varit nere i 3000kr. Så håll utkik nu under black week/friday.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback