Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-08, 23:30
  #1
Medlem
Concubines avatar
Jag gillar det själv, men vad är grejen mer än att det är gott? Jag har umgåtts lite i punk- och indiekretsar under senaste åren och där har det varit lite av den heliga drycken. Även inom fotbollssupport, vet ett sällskap som kallar sig Kirligan men vet inte hur det står till med övriga klubbar.
Citera
2017-11-09, 01:00
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Jag gillar det själv, men vad är grejen mer än att det är gott? Jag har umgåtts lite i punk- och indiekretsar under senaste åren och där har det varit lite av den heliga drycken. Även inom fotbollssupport, vet ett sällskap som kallar sig Kirligan men vet inte hur det står till med övriga klubbar.

Det är väl mest sunkiga bajjare som dricker kir. I min kompiskrets dricks det väl lite med, men det är väl mest dom som smittats av sunk-bajen's beteenden. Vissa tycker väl dock det faktiskt är just gott med. Främst är det ju känt som en bra "bakiskur".

Folk har ju lätt att snöa in på alkoholsaker, jag själv är likadan och kan köra 6 månader varje helg samma sak och tycka att alla andra borde dricka det. Men sen en kväll kan jag bara känna att det inte går att dricka skiten och byta ut det.

Sånt där kommer ju och går, fanta & rosé som brann en sommar, denna sommaren har den stora grejen i mitt umgänge varit att man ska dricka enorma mängder "cava". Osv osv.
Citera
2017-11-09, 07:23
  #3
Medlem
sommarlovs avatar
Kir, är det den där konstgjorda körsbärslikören?
Otroligt äcklig och motbjudande smörja!

Uppmuntra dina vännner att dricka naturliga saker, som öl...
Citera
2017-11-12, 04:42
  #4
Medlem
Drinkycrows avatar
När jag hängde med punkare i tonåren så dracks mycket kir men varje gång jag velat ha en på senare år har jag märkt att de bara säljer dem i plastflaskor numer så skippar.

Vet inte varför kiren blev så stor, antagligen för att den är billig och enkeldrucken. Var väl aldrig min favoritdrickan men slog mäsk med blandsaftkoncentrat alla dagar i veckan.
Citera
2017-11-12, 17:46
  #5
Medlem
Underkasts avatar
Grejen med KIR är att de är helt jävla fantastiskt! Billigt, gott och utmärkt att berusa sig på. Svårare än så är de inte
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback