Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-11-09, 16:09
  #25
Medlem
Imalosers avatar
80mg oxy är en hästdos, var glad att du lever. 5mg är en tablett på, hur tänkte du egentligen? Ju mer desto skönare? Du behöver nån slags hjälp, hoppas du får den.
Citera
2017-11-09, 18:59
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Vad tänker du med egentligen när du tar och droppar 80MG(!!) oxy när du tagit det du gjort? På toppen av det hela så sväljer du ner med 5dl starköl? Du är riktigt skarp du..

Sen en sak till. När ska folk lära sig att det INTE funkar att ta mer amfetamin för att gasa sig ur en OD på opioider? Herregud, är man såpass okunnig eller får dåligt omdöme när det intas droger så ska man helt enkelt låta bli innan det skiter sig totalt.

"Andningsdepression, är ett medicinskt tillstånd då andningscentrum i hjärnan delvis slås ut och individen i fråga förlorar förmågan att andas fullgott."


Vilket oftast inträffar när man ej är vid medvetande, jo amfetamin kan definitivt motverka en dödlig överdos. Vad fan snackar du om?

Självklart är det inte som att inta naloxon vid en akut intoxikation men det kan mkt väl förebygga and. så länge man är vid medvetande.

Korkad kombo, kort o gott kommer det antagligen gå bra. Känner du oro eller obehag så ring 112.
Citera
2017-11-09, 19:55
  #27
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zrtx
Det känns mycket bättre, tackar som frågar! Var ett tag då jag flämtade en hel del och var nära att somna till så kämpade mig upp och tog en kalldusch. Nu känner jag mig mer varm mysig och inget att oroa mig för.

Är fortfarande lite rädd att gå och lägga mig så för att vara på den säkra sidan blir det nog enkort nattpromenad och något gott nattkäk därefter så lär det vara lugnt att få några timmas sömn

Det var ju dessutom min debut på oxycodin och helvete vad skön jag kände mig mestadels av ruest men ack så idiotisk blandning speciellt utan oxy tolerans så vet inte riktigt nu efterhand varför jag gjorde det trotts att jag visste at det kunde leda till fatala påföljder. Tror bara jag slutar bry mig ibland.

Men man har allt lärt sig en läxa iaf!

Nu ska jag bädda ner mig i sängen och lyssna på lite chill musik medan jag fortfarande känner mig rätt hög och den perfekta skalan av klåda.

Tack för alla råd och tips under denna turbulenta natt

Överlevde du eller? ;p
Citera
2017-11-09, 21:40
  #28
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slasktomtetask
Vilket oftast inträffar när man ej är vid medvetande, jo amfetamin kan definitivt motverka en dödlig överdos. Vad fan snackar du om?

Självklart är det inte som att inta naloxon vid en akut intoxikation men det kan mkt väl förebygga and. så länge man är vid medvetande.

Korkad kombo, kort o gott kommer det antagligen gå bra. Känner du oro eller obehag så ring 112.


Nej amfetamin kan inte alls hjälpa vid OD på opioider. Har det diskuterats om en del här på forumet. Bara för någon vecka sedan var den en tråd som handla om någon som gett amfetamin IV till sin vän som tagit för mycket opioider. Gjorde det ännu värre och är nu häktad för dråp.

Amfetamin hjälper inte när ditt andningscentrum blir utslaget och så funkar kroppen helt enkelt.
Citera
2017-11-09, 22:23
  #29
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattvalp
Överlevde du eller? ;p

Står fortfarande på benen

Vaknade upp helt prima och tänkte tillbaka på gårdagen, länge sen man noddade så hårt.... Dock inte så genomtänkt och tur att allt slutade positivt!
Citera
2017-11-09, 22:26
  #30
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zrtx
Står fortfarande på benen

Vaknade upp helt prima och tänkte tillbaka på gårdagen, länge sen man noddade så hårt.... Dock inte så genomtänkt och tur att allt slutade positivt!

Skönt att höra. Ta det nu lugnt i fortsättningen..

Skippa allt det andra och nodda enbart ?
Citera
2017-11-09, 22:36
  #31
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattvalp
Skönt att höra. Ta det nu lugnt i fortsättningen..

Skippa allt det andra och nodda enbart ?

Brukar inte hålla på särkilt mkt med opiater/opioder vanligtvis, lite då och då bara. Håller mig till tjack, koks och iktorivil men igår var jag helt enkelt uttråkad och kände för något annorlunda
Citera
2017-11-09, 22:50
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Nej amfetamin kan inte alls hjälpa vid OD på opioider. Har det diskuterats om en del här på forumet. Bara för någon vecka sedan var den en tråd som handla om någon som gett amfetamin IV till sin vän som tagit för mycket opioider. Gjorde det ännu värre och är nu häktad för dråp.

Amfetamin hjälper inte när ditt andningscentrum blir utslaget och så funkar kroppen helt enkelt.
Helt rätt. Det enda som händer är att man anstränger det redan överansträngda hjärtat. En dum pundarmyt som behöver dö ut - folk dör ju förhelvete på grund av denna dumhet. Det enda som kan hjälpa förutom en antagonist är om du får upp människan på benen och hålla denne aktiv. Kom igen nu era dumma jävla pundare, sluta döda era kamrater! Usch vad arg jag blir på dumjävlar, som den du citerade. Äckliga pundarjävel. Det finns missbrukare som inte utsätter andra för fara. SE TILL ATT TILLHÖRA DEM!
Citera
2017-11-09, 22:57
  #33
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Vad tänker du med egentligen när du tar och droppar 80MG(!!) oxy när du tagit det du gjort? På toppen av det hela så sväljer du ner med 5dl starköl? Du är riktigt skarp du..

Sen en sak till. När ska folk lära sig att det INTE funkar att ta mer amfetamin för att gasa sig ur en OD på opioider? Herregud, är man såpass okunnig eller får dåligt omdöme när det intas droger så ska man helt enkelt låta bli innan det skiter sig totalt.

"Andningsdepression, är ett medicinskt tillstånd då andningscentrum i hjärnan delvis slås ut och individen i fråga förlorar förmågan att andas fullgott."
80mg är ingen monster dos + han tog de oralt,han har tolerans på benso vilket han tagit utspätt under dagen + 50 cl öl
Andningsdepression får man när man somnar och glömmer andas,får man i sig lite tjack så somnar man inte,så jo de hjälper.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback