Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-08, 16:36
  #1
Avstängd
Det håller på att bli omodernt att vara surdegsätande vänster Hen-Hipster och nazijagande AFA-nisse. Det märks tydligt i Malmö och på Möllan. - Att vara redneck och vara en "man" igen med keps och tatueringar och gilla sydstatsflaggan. - Jag har träffat unga tjejer tatuerade överallt och liknande "rednecks" som jag trodde var nån slags AFA men de lyssnade på tung "Vit makt musik" och sjöng med. Men absolut inte fascister eller rasister. - Det märks även på barernas musikutbud på Möllan. Tung punkmetallmusik på flera ställen. Att äta surdeg och vara en Hen är det sista de vill numera. Att rösta på FI och vara godhetsapostel och äta biodynamisk falafel tillagad av den snälle muslimen känns snart helt ute här. En man skall vara man och en kvinna skall vara en tuff kvinna. Femiga Soja-skadade veganer är på dekis. Man ser på vegankillar hur Soja skadade de är efter ett par år. Tunna, smala och Hen-feminina. - Soja är det värsta en man kan äta, det påverkar testosteronhalten hos män. Ingen bodybilder äter Soja pga av detta. Islam är totalt "omodernt". INGEN är intresserade av det. PK-stället nr 1 på Möllan "Simpan" på simrishamnsgatan inredd med återvunna möbler från Myrorna och ekologisk öl för 70 kr går det allt sämre för.

Vad jag talar om är Darwinism. Hipster kulturen går emot darwnismen. När män inte får vara män så skjunker deras testosteron nivå. Det är psykologiskt bevisat. - Nu håller det på att slå tillbaka. Ingen kvinna vill skaffa barn med en "kärring" heller.

Hur ser det ut i andra städer?
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2017-11-08 kl. 16:43.
Citera
2017-11-08, 16:43
  #2
Medlem
Dra inte in surdegen i detta.
Vad har riktigt bröd gjort för ont?

I övrigt får man hoppas att du har rätt.
Kan hålla med om en sak, alltfler svenskar har slutat att ta skit.
De biter ifrån och slutar janta sig.

Sen är det positivt att fler firar nationaldagen, värnar starkare om midsommar, valborg och andra traditioner. En viss folklig nationalism är på väg.
Citera
2017-11-08, 16:44
  #3
Medlem
Roland.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
När män inte får vara män så skjunker deras testosteron nivå. Det är psykologiskt bevisat.

Psykologiskt bevisat.

Grabben ingen bryr sig om din åsikt eller om de människorna du beskriver. Varför ödslar du din tankeverksamhet åt dessa menlösa individer? Varför bryr du dig ens?
Citera
2017-11-08, 16:59
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Roland.G
Psykologiskt bevisat.

Grabben ingen bryr sig om din åsikt eller om de människorna du beskriver. Varför ödslar du din tankeverksamhet åt dessa menlösa individer? Varför bryr du dig ens?

Samma gäller kvinnor. Sexologer i danska tidningar säger att det är bra för unga kvinnor att ha högklackat, - det stärker deras självförtroende och gör dem starkare. En kvinna i slöja blir bara en "varelse" till slut. När män inte får vara män och kvinnor inte får vara kvinnor i en kultur så försämras och försvagas samhället.

Testosteron påverkar inte bara hur vi mår och beter oss. Vårt beteende kan faktiskt också påverka testosteronnivåerna. Dominanta män som lever ut sina ledarskapegenskaper har högre testosteron är mer undergivna män, visar forskning. Därmed kan det löna sig att arbeta på sin personliga utveckling om man vill optimera sina hormonnivåer. Män som aktivt arbetar på att förbättra kroppsspråk, mental inställning, attityd och förhållningssätt mot sin omgivning kan uppleva förhöjda testosteronnivåer. Med andra ord är det inte bara en fråga om fysiska förutsättningar. Mental hälsa påverkar i stor utsträckning våra hormoner.

Om det är inne att vara en Hen så sjunker testosteronnivån hos män. Sämhället fungerar sämre och skilsmässor ökar mm.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10097017

Att Soja gör män avsexualiserade och feminiserade finns det massor med vetenskapliga artiklar om. Lev på vegansk soja och tofu själv i ett år så får du se. Testosteron nivån rasar redan inom ett par veckor. På Möllan springer det runt klena vegan-killar som levt på soja i flera år och de liknar alltmer fjollor.

"Twelve subjects were enrolled with a mean age of 32.25 years (range 25 to 47). Serum testosterone decreased 19%(+/-22%) during the 4-week use of soy protein powder (P = 0.021) and increased within 2 weeks after we discontinued soy protein powder. Serum LH concentrations decreased during the 4-week use of soy protein powder then increased within 2 weeks after we stopped the soy protein powder, but the changes did not reach statistical significance (P = 0.20). Soy protein powder was found to induce agonist activity to ER-beta using a reporter estrogen receptor assay in yeast.
CONCLUSION:

Soy protein powder decreases serum testosterone levels in healthy men and acts as an ER-beta agonist; the significance of this biological effect with respect to cancer prevention needs further study."

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17416779
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2017-11-08 kl. 17:07.
Citera
2017-11-08, 18:00
  #5
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Vad jag talar om är Darwinism. Hipster kulturen går emot darwnismen. När män inte får vara män så skjunker deras testosteron nivå. Det är psykologiskt bevisat. - Nu håller det på att slå tillbaka. Ingen kvinna vill skaffa barn med en "kärring" heller.
Nej, det du talar om är trender.

Hipster har varit en trend bra länge nu. En så pass populär trend att den blivit mainstream. Helt naturligt att den börjar falla bort.
Citera
2017-11-08, 18:02
  #6
Medlem
Jellohs avatar
Hipster är ett missbrukat begrepp som ts blandar ihop med allmänna fjollor. Vi riktiga hipsters lyssnade på punkmetal, drack fulöl och käkade animaliskt protein redan innan det blev mainstream.
Citera
2017-11-08, 18:04
  #7
Avstängd
SvenWaynes avatar
Dra inte in surdeg i detta annars kommer jag boxa dig. För övrigt låter det som framsteg. Kan de börja med det i Sthlm också så ligger vi bra till.
Citera
2017-11-08, 18:59
  #8
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det håller på att bli omodernt att vara surdegsätande vänster Hen-Hipster och nazijagande AFA-nisse. Det märks tydligt i Malmö och på Möllan. - Att vara redneck och vara en "man" igen med keps och tatueringar och gilla sydstatsflaggan. - Jag har träffat unga tjejer tatuerade överallt och liknande "rednecks" som jag trodde var nån slags AFA men de lyssnade på tung "Vit makt musik" och sjöng med. Men absolut inte fascister eller rasister. - Det märks även på barernas musikutbud på Möllan. Tung punkmetallmusik på flera ställen. Att äta surdeg och vara en Hen är det sista de vill numera. Att rösta på FI och vara godhetsapostel och äta biodynamisk falafel tillagad av den snälle muslimen känns snart helt ute här. En man skall vara man och en kvinna skall vara en tuff kvinna. Femiga Soja-skadade veganer är på dekis. Man ser på vegankillar hur Soja skadade de är efter ett par år. Tunna, smala och Hen-feminina. - Soja är det värsta en man kan äta, det påverkar testosteronhalten hos män. Ingen bodybilder äter Soja pga av detta. Islam är totalt "omodernt". INGEN är intresserade av det. PK-stället nr 1 på Möllan "Simpan" på simrishamnsgatan inredd med återvunna möbler från Myrorna och ekologisk öl för 70 kr går det allt sämre för.

Vad jag talar om är Darwinism. Hipster kulturen går emot darwnismen. När män inte får vara män så skjunker deras testosteron nivå. Det är psykologiskt bevisat. - Nu håller det på att slå tillbaka. Ingen kvinna vill skaffa barn med en "kärring" heller.

Hur ser det ut i andra städer?

Du menar att folket blivit mer whitethrash?

Det var trist.

Hur det ser ut i min stad har jag ingen aning om då jag har fullt upp med min egen stress, tiden räcker inte till för att jag ska bry mig om luffarna i omgivningen är wt, hipster eller bara vanliga narkomaner
Citera
2017-11-08, 19:31
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist

Hur ser det ut i andra städer?

Ingen jätte skillnad här i Sthlm totalt sett men vi har aldrig haft en så stor dominans som jag misstänker ni haft i Malmö.

Däremot har jag märkt både här inne på Flashback och ute på stan att dom där övre medelklassakademikerna som alltid fällt nedsättande kommentarer eller blängt med sina dömande föraktfulla blickar blivit allt mer marginaliserade och numera har en ganska undanskymd tillvaro vilket glädjer mig oerhört mycket.

Känns ganska hopplöst ute att gå runt och se ner på folk och mer rätt än någonsin att köra sin egen grej och inte bry sig så jävla mycket om nån akademiker sitter och hickar om att man är wt och har fel tofflor etc.
Citera
2017-11-08, 19:33
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Du menar att folket blivit mer whitethrash?

Det var trist.


Ja, några stofiler kommer det ju alltid finnas kvar förstås.
Citera
2017-11-08, 19:33
  #11
Medlem
Roland.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Hur det ser ut i min stad har jag ingen aning om då jag har fullt upp med min egen stress, tiden räcker inte till för att jag ska bry mig om luffarna i omgivningen är wt, hipster eller bara vanliga narkomaner

Detta borde TS fundera kring lite.
Citera
2017-11-08, 20:17
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det håller på att bli omodernt att vara surdegsätande vänster Hen-Hipster och nazijagande AFA-nisse. Det märks tydligt i Malmö och på Möllan. - Att vara redneck och vara en "man" igen med keps och tatueringar och gilla sydstatsflaggan. - Jag har träffat unga tjejer tatuerade överallt och liknande "rednecks" som jag trodde var nån slags AFA men de lyssnade på tung "Vit makt musik" och sjöng med. Men absolut inte fascister eller rasister. - Det märks även på barernas musikutbud på Möllan. Tung punkmetallmusik på flera ställen. Att äta surdeg och vara en Hen är det sista de vill numera. Att rösta på FI och vara godhetsapostel och äta biodynamisk falafel tillagad av den snälle muslimen känns snart helt ute här. En man skall vara man och en kvinna skall vara en tuff kvinna. Femiga Soja-skadade veganer är på dekis. Man ser på vegankillar hur Soja skadade de är efter ett par år. Tunna, smala och Hen-feminina. - Soja är det värsta en man kan äta, det påverkar testosteronhalten hos män. Ingen bodybilder äter Soja pga av detta. Islam är totalt "omodernt". INGEN är intresserade av det. PK-stället nr 1 på Möllan "Simpan" på simrishamnsgatan inredd med återvunna möbler från Myrorna och ekologisk öl för 70 kr går det allt sämre för.

Vad jag talar om är Darwinism. Hipster kulturen går emot darwnismen. När män inte får vara män så skjunker deras testosteron nivå. Det är psykologiskt bevisat. - Nu håller det på att slå tillbaka. Ingen kvinna vill skaffa barn med en "kärring" heller.

Hur ser det ut i andra städer?


Möllan är fortfarande jävligt hipster. Andra ställen, typ Kirseberg, börjar dock bli populärt i hipstersvängen har jag märkt.

Det mesta av ditt inlägg känns som rent svammel där du ej håller en röd tråd. Till icke-Malmöbor: Möllan är fortfarande hipster.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback