Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-29, 18:09
  #949
Medlem
Noah Dower Nilsson draftas av Detroit (pick 73), samma lag som draftat hans äldre bror Liam.
Citera
2023-06-29, 18:46
  #950
Medlem
Kul med Noel Nordh till Arizona. Inte ofta en spelare från Hälsingland draftas.
Citera
2023-06-29, 19:55
  #951
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
7 svenskar bland de 32 o Dalibor Dvorsky från aik..

Ser inga finska flaggor

Tungt för finnarna. Ingen finsk spelare gick i första rundan. Det har ju också pratats friskt bland vissa här på FB att Finland är världsledande i hockey medan Sverige princip är slut som hockeynation Samtidigt vann tre svenska spelare individuella NHL-priser (ingen finne vann), Lundqvist blev den åttonde svensken invald i Hall of Fame (bara Curry och Selänne är invalda för Finland), William Karlsson vann SC (ingen finne spelade i Vegas)…
Citera
2023-06-29, 20:00
  #952
Medlem
Zeb Forsfjäll draftad på plats 180. Trodde han skulle gå tidigare (hade väl ett rätt bra U18-VM), men antar att hans längd och fysik ligger honom väldigt mycket till last i Nordamerika.
Citera
2023-06-29, 20:45
  #953
Medlem
perry2s avatar
225 draftade spelare varje år-... på 4 år blir det 900 spelare som draftas
NHL har ca 800 spelare..per år. mellan säg 19 och 40 år.
Citera
2023-06-30, 14:20
  #954
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Zeb Forsfjäll draftad på plats 180. Trodde han skulle gå tidigare (hade väl ett rätt bra U18-VM), men antar att hans längd och fysik ligger honom väldigt mycket till last i Nordamerika.

Bryr de sig så mycket om längd och fysik i NHL egentligen? Jo, jag förstår att man vill långa målvakter och stora backar men finns väl många exempel på små spelare som lyckats? Johnny Hockey bl.a.
Citera
2023-06-30, 17:01
  #955
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkpojken
Kan fortfarande inte fatta att mitt Flyers tog Matvei Michkov.
Helt fantastiska nyheter, är medveten om hans kontrakt med SKA men vi är i en rebuild just nu och när han väl kommer över så kommer han redan ha spelat med män i flera säsonger i KHL.
Jag har hört att han har haft en del attitydsproblem i SKA och det ska ha varit en av anledningarna till att man skickade honom till ligans sämsta lag i form av HK Sochi.
Att producera 20 poäng på 27 matcher för ett sådant dåligt lag är otroligt imponerande siffror.

Han har alltid varit så bra för de ryska juniorlandslagen innan dem blev bannade från att spela.
Nej det var en otroligt konstig draft, jag tycker Tom Willander är riktigt duktig och förtjänar att gå högt men att han gick som 11 trodde jag aldrig att han skulle göra.

Sitter och kollar 2a rundan nu och det är mycket talangfulla spelare som blir draftade.
Draften är rätt stacked om man säger så.
Bara o gratulera till Mishow! Såg att ni tog Knubles son också, blir spännande o se vad det blir av honom i framtiden.

Själv är jag spontant riktigt nöjd med Caps val. Leonard BPA, tunt med RWs i prospect-poolen och älskar hans profil. Cristall + Cam Allen potentiella stölder i senare rundor, tippades väl gå betydligt tidigare. Alla tre ser ut att ha fina ledaregenskaper med C/A för U-landslagen.

Ser fram emot kommande JVM. Inte bara för att det är på hemmaplan och vi ser ut o bli en av favoriterna. LHC’s gyllene generation(Bystedt/Wagner/bröderna Hävelid) blir förmodligen nyckelspelare, och kan även bli en hel del från Caps organisation att hålla ögonen på för en gångs skull(Leonard, Chesley, USA. Cristall, Allen, CAN. Suzdalev, SWE. Miroshnichenko?? RUS).
__________________
Senast redigerad av Giggsy 2023-06-30 kl. 17:08.
Citera
2023-07-01, 09:54
  #956
Medlem
Knarkpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Bara o gratulera till Mishow! Såg att ni tog Knubles son också, blir spännande o se vad det blir av honom i framtiden.

Själv är jag spontant riktigt nöjd med Caps val. Leonard BPA, tunt med RWs i prospect-poolen och älskar hans profil. Cristall + Cam Allen potentiella stölder i senare rundor, tippades väl gå betydligt tidigare. Alla tre ser ut att ha fina ledaregenskaper med C/A för U-landslagen.

Ser fram emot kommande JVM. Inte bara för att det är på hemmaplan och vi ser ut o bli en av favoriterna. LHC’s gyllene generation(Bystedt/Wagner/bröderna Hävelid) blir förmodligen nyckelspelare, och kan även bli en hel del från Caps organisation att hålla ögonen på för en gångs skull(Leonard, Chesley, USA. Cristall, Allen, CAN. Suzdalev, SWE. Miroshnichenko?? RUS).

Ja det känns verkligen bra, intervjuerna med Michkov känns också bra.
Jag tror han kommer komma över tidigare än vad hans kontrakt säger, killens far hittades död nyligen och rykten säger att han ska ha försökt att hitta en lösning på Michkovs kontrakt med SKA i 3 år så han ska kunna spela i NHL tidigare....
Inte konstigt till att Michkov var så positiv till att vilja komma till NHL i intervjuerna och vinna Stanley Cup..
Finns en del storys om ni googlar.

Dem höll på såhär med Malkin också för han ville gå till Penguins tidigare än vad han gjorde och det finns en massa storys om det om man googlar om det.
Det är klart att hockeyspelare drömmer om att spela med det bästa mot det bästa och det är utan tvekan NHL som är den ligan.
Nej jag hoppas verkligen det löser sig både för honom och för Fedotov, målvakten som skulle gå till Flyers men som inte hade mönstrat och som senaste året inte spelat någon hockey utan varit i militären och jag hoppas verkligen han kan komma över och få spela i NHL.


Ryan Leonard Är det utmärkt val, jag hade någon teori att det var killen som Flyers skulle ta för jag vet att han spelar i NCAA nästa år ihop med Cutter Gauthier, men vi får se om Gauthier spelar i NCAA igen efter vad han visade upp i VM. Men samtidigt ska man inte rusa spelarna.
Men ja jag trode verkligen att Michkov skulle hamna i Caps, inte på förhand men när det var våran tur.
Var rätt säker på att dem skulle ta Leonard.

Cam Allen Kan bli en steal, han gick in inför detta året med höga förväntningar och var en top prospect på Eliteprospect minns jag innan året började.
Gillade vad jag såg av honom i U18-VM, bra tvåvägsback som är en otrolig spelare att få i 5e rundan utav draften. Visst hans år har inte varit bra i OHL direkt, men han kan resa sig absolut.

Andrew Cristall Kan bli draftens stöld, hur i helvete kunde han inte gå i förstarundan?.
Vad är det som gör att han går som nummer 40 när han producerat i både sitt lag och i Kanada i Hlinka och WJC-18. Fan med jag är så glad över Michkov men vårat val av Radek Bonk som nummer 22 är jag inte så nöjd över, det fanns bättre spelare att ta som Cristall tex.
Dock så är ju Bonk back och Cristall forward.

Tror vi kan ha slagit till med en steal i form av Alex Ciernik, han är ju en okotober-född 2004 men har ju visat prov på bra spel i allsvenskan iår, han har en otrolig fart i åkningen.
Det var underligt att han föll ända till 4e rundan och som nummer 120 totalt då han hade sammanlagt 12 poäng på 25 matcher i allsvenskan iår.
Hoppas man lyckas göra rätt med honom, kommer bli kul att se honom i JVM iår.
Slovakiens lag ser ruskigt starkt ut iår i JVM, speciellt om Simon Nemec är med då.
Ni caps-fans kan vara nöjda över era picks. Jag är nöjd med våra även om jag hoppades på en annan back än Bonk.
Jag ville ha Maxim Strbak en annan Slovak, han gick i andra rundan till Buffalo.
Har gillat den spelaren sen jag såg honom i JVM förra året och han fortsatte imponera stort på mig i den senaste U-18-turneringen, hoppas Bonk gör det bra iallafall.
__________________
Senast redigerad av Knarkpojken 2023-07-01 kl. 10:00.
Citera
2023-07-01, 14:30
  #957
Medlem
Bartman777s avatar
Tack för genomgången gubbar! Jag har varit lite upptagen och inte kollat vad vi fick plocka i de andra rundorna, efter Leonard. Men desto mer jag läser om Cristall, ju mer gillar jag honom, han känns riktigt spännande!

Hoppas nu bara vi inte slarvar bort eller stoppar våra unga talanger i frysboxen, som vi brukar tendera att göra...
Citera
2023-07-01, 17:44
  #958
Medlem
Ekman Larsson till Florida

https://www.aftonbladet.se/sportblad...orida-panthers

Sorry fel tråd
__________________
Senast redigerad av kungalfonzo 2023-07-01 kl. 17:47.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback