Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-08, 13:51
  #1
Medlem
feemaxxxs avatar
I Berlin, Tyskland, har poliskolorna en hög del (30/%) personer med immigrantbakrund. Bra att få poliser som förstår kulturen, språken och klienterna tycker en del av de styr.
Nu har det visat sig föra med sig att poliskolan börjar bli kaotiskt; vägran att följa läroplanen, hat och våld hör till vardagen.

Efter en diskussion om den stora delen av migranter, varnar nu polisens fackförbund att kriminella klanfamiljer ser till att utvalda klanmedlemmar inte involveras i ngn brottslighet. Dessa försöker man sedan få in på poliskolarna och in den offentliga verksamheten.

Vad det leder kan man ju fråga sig, fuffens, mutor och spioneri om brottsspaning och tillslag är att vänta.

Hur ser situationen ut i Sverige? Lika illa.

http://www.spiegel.de/panorama/justi...a-1176952.html
Citera
2017-11-08, 14:14
  #2
Medlem
Uppenbarligen.
Rapport idag på radion (lunchekot) att utredning pågår om slagning i dataregister utanför det tjänsten kräver och misstankar om att brottslingar får tillgång till information.
Citera
2017-11-08, 16:05
  #3
Medlem
DoungAs avatar
Var varnar Polisförbundet? Provade googla men hittade ingenting. Inte heller på polisförbundets hemsida.
Citera
2017-11-08, 20:13
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Var varnar Polisförbundet? Provade googla men hittade ingenting. Inte heller på polisförbundets hemsida.
SR P1 Lunchekot ,kvart i fem ekot och SVT Rapport har pratat om det.
Om polisförbundet tar upp sådana nyheter har jag ingen aning om.
Möjligen om/när polisen ska sparka några medlemmar ur poliskåren.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6816399
Polisens avdelning för särskilda utredningar (SU) utreder ett omfattande fall av dataintrång och brott mot tystnadsplikten, enligt uppgifter till SR.
Citera
2017-11-08, 20:13
  #5
Medlem
Silfverryggs avatar
Hittade detta på SR:s hemsida:
Citat:
Polisens avdelning för särskilda utredningar (SU) utreder just nu ett omfattande fall av dataintrång och brott mot tystnadsplikten, erfar Ekot.

Polis och åklagare är förtegna om detaljerna i fallet men säger att en förundersökning har pågått under en tid och att man misstänker att informationen kan ha hamnat hos kriminella aktörer.

– Det handlar om att man till exempel har gjort slagningar i vårt system som inte är kopplat till tjänsten, säger Stefan Andersson, chef för underrättelseverksamheten på SU.

– I det här fallet har det sannolikt kommit till kriminella aktörer.

Det finns flera misstänkta i utredningen men Anders Jakobsson, förundersökningsledare och chef för Särskilda åklagarkammaren vill inte gå in på hur många personer det gäller. Några personer är också delgivna misstanke.

– Jag kan inte säga så mycket eftersom det pågår en förundersökning. Vi håller just nu på att samla in en massa fakta och sen får vi analysera detta för att se hur vi ska gå vidare.

Jakobsson vill inte gå in på hur många som är misstänkta eller om det handlar om poliser eller civilanställda inom polisen.

SU har nu gått ut internt inom polisen och uppmanat anställda att vara extra vaksamma om man misstänker att information använts på fel sätt. Det ska bland annat handla om bildfiler och utskrifter med information ur polisens it-system.
(länk http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6816399)
Citera
2017-11-08, 20:52
  #6
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Var varnar Polisförbundet? Provade googla men hittade ingenting. Inte heller på polisförbundets hemsida.

I rubriken:

"Gewerkschaft warnt vor arabischen Clan-Mitgliedern bei Berliner Polizei"

http://www.spiegel.de/panorama/justi...a-1176952.html

Spiegel är en välrenomierad tidning.
Citera
2017-11-08, 20:55
  #7
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Var varnar Polisförbundet? Provade googla men hittade ingenting. Inte heller på polisförbundets hemsida.


Det handlar om fallet i TYSKLAND... Sorry om jag inte var tydligt.

Undrade om samma skit händer i Sverige. Antagligen..
Citera
2017-11-17, 16:23
  #8
Medlem
Japp det händer här i Sverige, träffade på en som trakasserade mig för någon vecka sedan.
Förmodligen för han känner till mig och mina kompisar som alltid varit en motpol till dom kriminella kaoz blattarna i stan i form av att vi backar varandra mot dom, till skillnad från andra som lägger sig platt.
Och hans släkt är välkänd för att dom "styr" en by i närheten.
Och jag har även blivit mordhotad av hans släktingar tidigare.

Riktigt jävla obehagligt.
Dessvärre verkar ju poliserna främja blatte aspiranter som senare springer runt och hotar folk / tar bort konkurrensen som finns mot sina kriminella släktingar.
__________________
Senast redigerad av riftlord300022 2017-11-17 kl. 16:32.
Citera
2017-11-17, 17:17
  #9
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Det var en kvinna i Malmö för ett par år sedan som gick igenom polisutbildningen, med praktik, men sedan inte fick bli polis. Utan motivering, men förmodligen för att hennes bröder och pappa var kriminella.

Hon gick ut i tidningarna och de drevade lite, men det ledde förstås ingen vart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback