Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-08, 13:34
  #1
Medlem
Känner ni nån klubb som tar in 4åringar? tex brottning? nån specifik klubb?
Citera
2017-11-08, 14:15
  #2
Medlem
GlennGBGs avatar
Vet att det finns judoklubbar som har barngrupper, det borde vara bra att börja med något sådant "mjukare", eller Aikido t.ex. Om de går så lågt som 4 år vet jag inte, men en kompis två små döttrar tränar judo tex. så det bör ju finnas. Ring runt till klubbar i ditt närområde och fråga.
Citera
2017-11-08, 18:01
  #3
Medlem
Taekwondo klubbar brukar erbjuda träning för små barn,
Citera
2017-12-12, 10:21
  #4
Medlem
Brottargalnings avatar
I Brottning kan ungarna börja så tidigt som vid 4 men det handlar inte direkt om själva åldern utan hur utvecklad ungen är. Bara att kolla med den lokala brottningsklubben på vad som gäller för deras barngrupper.
Citera
2017-12-21, 08:57
  #5
Medlem
Nellis-AFBs avatar
Som GlennGBG sa så skulle jag börja med judo.
Min dotter körde barnjudo ett år innan riktig judo när hon var 6.
Man kanske inte riktigt ska kalla det en riktig "kampsport". Det mesta är lek med fallträning/kullerbyttor, enklare grepp samt "sumobrottning". Inga graderingar, inga kast. Men en mjuk ingång till kampsport och man kunde i flera år efteråt på tävlingar se vilka det var som hade varit med i barnjudo grupperna (gjorde alltid bra ifrån sig) på nybörjartävlingarna.
Oftast kan de börja från 4 år.
Citera
2018-01-05, 15:05
  #6
Medlem
Brasiliansk Jiu-Jitsu e GRYMT bra. Finns från 4+ år.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback