Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-11, 23:47
  #301
Medlem
Inthemoves avatar
Du påstår att det sannolikt är ett planerat självmord. Vad pekar dig åt den riktningen? Snälla, upplys mig. Jag vidhåller min åsikt om att det är en simpel drograttfylla. Ja, det är en tragedi för polisens familj, men det är en stor katastrof för rättssamhället att vissa av lagens väktare kör omkring med droger i systemet. Hur påverkar det förtroendet för rättsstaten Sverige? Det är långt mer förödande på sikt än en avliden drograttfyllerist i skepnad av en polis.Du rör dig med termen "utökat självmord"...Visst, säkert. Det hade kunnat bli ett "utökat mord" om polisen krockat med en barnfamilj i sin iver att checka ut från planet earth.[/quote]

Du vill ha sista ordet va? Jag bjuder dig på det och lägger ner efter detta. Men igen - vi kan inte veta vad som föregick kraschen. Jag har en hypotes utifrån känd fakta och min professions erfarenhet. Såklart kan jag ha fel, men om det stämmer att han:
- inte har visat något missbruksproblem
- hade intagit drogerna i nära anslutning till kraschen
- kör i fel vägbanan när en lastbil kommer
... ger särskilt det sista faktumet hög sannolikhet för självmord. Men det finns ett sannolikt samband.

Jag säger inte att jag vet hur och varför. Men jag hävdar fortsatt att din utgångspunkt är skruvad och lite korkad. En polis har dött i tragisk händelse. Och du vill misskreditera hela poliskåren. Pinsamt.

Nu kan du få sista ordet, varsågod att göra ytterligare ett självmål.

Red.
Du fixar inte att citera. Försök bättre nästa gång.
__________________
Senast redigerad av Inthemove 2017-11-11 kl. 23:51.
Citera
2017-11-12, 08:26
  #302
Medlem
Tech-Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Du påstår att det sannolikt är ett planerat självmord. Vad pekar dig åt den riktningen? Snälla, upplys mig. Jag vidhåller min åsikt om att det är en simpel drograttfylla. Ja, det är en tragedi för polisens familj, men det är en stor katastrof för rättssamhället att vissa av lagens väktare kör omkring med droger i systemet. Hur påverkar det förtroendet för rättsstaten Sverige? Det är långt mer förödande på sikt än en avliden drograttfyllerist i skepnad av en polis.Du rör dig med termen "utökat självmord"...Visst, säkert. Det hade kunnat bli ett "utökat mord" om polisen krockat med en barnfamilj i sin iver att checka ut från planet earth.

Du vill ha sista ordet va? Jag bjuder dig på det och lägger ner efter detta. Men igen - vi kan inte veta vad som föregick kraschen. Jag har en hypotes utifrån känd fakta och min professions erfarenhet. Såklart kan jag ha fel, men om det stämmer att han:
- inte har visat något missbruksproblem
- hade intagit drogerna i nära anslutning till kraschen
- kör i fel vägbanan när en lastbil kommer
... ger särskilt det sista faktumet hög sannolikhet för självmord. Men det finns ett sannolikt samband.

Jag säger inte att jag vet hur och varför. Men jag hävdar fortsatt att din utgångspunkt är skruvad och lite korkad. En polis har dött i tragisk händelse. Och du vill misskreditera hela poliskåren. Pinsamt.

Nu kan du få sista ordet, varsågod att göra ytterligare ett självmål.

Red.
Du fixar inte att citera. Försök bättre nästa gång.[/quote]

Du är rolig "misskreditera hela poliskåren"...Läs det jag skrev/har skrivit, ordentligt. Läs inläggen flera gånger om det hjälper. Din svanesång till inlägg vittnar om att du förmodligen skrev i affekt. Du kanske känner dig kränkt? Gör inte det. Det reducerar en stor del av den analytiska förmågan och får dig istället att fokusera på "the small picture" du vet vad. Jag älskar hypoteser skapade utifrån en profession
__________________
Senast redigerad av Tech-Brute 2017-11-12 kl. 09:24.
Citera
2017-11-12, 10:32
  #303
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tech-Brute
Du vill ha sista ordet va? Jag bjuder dig på det och lägger ner efter detta. Men igen - vi kan inte veta vad som föregick kraschen. Jag har en hypotes utifrån känd fakta och min professions erfarenhet. Såklart kan jag ha fel, men om det stämmer att han:
- inte har visat något missbruksproblem
- hade intagit drogerna i nära anslutning till kraschen
- kör i fel vägbanan när en lastbil kommer
... ger särskilt det sista faktumet hög sannolikhet för självmord. Men det finns ett sannolikt samband.

Jag säger inte att jag vet hur och varför. Men jag hävdar fortsatt att din utgångspunkt är skruvad och lite korkad. En polis har dött i tragisk händelse. Och du vill misskreditera hela poliskåren. Pinsamt.

Nu kan du få sista ordet, varsågod att göra ytterligare ett självmål.

Red.
Du fixar inte att citera. Försök bättre nästa gång.

Du är rolig "misskreditera hela poliskåren"...Läs det jag skrev/har skrivit, ordentligt. Läs inläggen flera gånger om det hjälper. Din svanesång till inlägg vittnar om att du förmodligen skrev i affekt. Du kanske känner dig kränkt? Gör inte det. Det reducerar en stor del av den analytiska förmågan och får dig istället att fokusera på "the small picture" du vet vad. Jag älskar hypoteser skapade utifrån en profession[/quote]

Snömos rakt igenom. Men du är lite kul med dina emojisar. Trots allt.
Citera
2017-11-12, 12:40
  #304
Medlem
Tech-Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Du är rolig "misskreditera hela poliskåren"...Läs det jag skrev/har skrivit, ordentligt. Läs inläggen flera gånger om det hjälper. Din svanesång till inlägg vittnar om att du förmodligen skrev i affekt. Du kanske känner dig kränkt? Gör inte det. Det reducerar en stor del av den analytiska förmågan och får dig istället att fokusera på "the small picture" du vet vad. Jag älskar hypoteser skapade utifrån en profession

Snömos rakt igenom. Men du är lite kul med dina emojisar. Trots allt.[/quote]

Så det blev inte din svanesång? Svider det så mycket? Här får du lite att trösta dig med: . Och du, ta inte det här så allvarligt. It's just a game with thoughts and words in cyberspace. Ha det gott. Jag lägger ner.
__________________
Senast redigerad av Tech-Brute 2017-11-12 kl. 12:48.
Citera
2017-11-15, 20:45
  #305
Medlem
UT64s avatar
Såg just Uppdrag Granskning om fallet med de polska turisterna som blev attackerade
av polisen på en rastplats i Småland för två år sedan. Knarkhundföraren Pierre Nilsson
var knappast inblandad men j-vlar vilka rövhål till hundförare det finns.

I ljuset av detta så framstår statsbegravningen av "hjältepolisen" ännu mer bisarr.
Tar alla hundförare knark? Eller är det bara de värsta idioterna som blir just hundförare?

https://www.svt.se/nyheter/gransknin...n-stammer-inte
Citera
2017-11-17, 02:05
  #306
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Såg just Uppdrag Granskning om fallet med de polska turisterna som blev attackerade
av polisen på en rastplats i Småland för två år sedan. Knarkhundföraren Pierre Nilsson
var knappast inblandad men j-vlar vilka rövhål till hundförare det finns.

I ljuset av detta så framstår statsbegravningen av "hjältepolisen" ännu mer bisarr.
Tar alla hundförare knark? Eller är det bara de värsta idioterna som blir just hundförare?

https://www.svt.se/nyheter/gransknin...n-stammer-inte

Intressant fråga och jag ställde din sista fråga till en polis som jobbat i runt 40 år. Han började säga att hundpoliser dom är dom värsta. Jag sade vadå? Hundpoliser är dom värsta poliserna. Jag: Varför skulle dom vara det? Dom har hundar med sig som dom ska jaga tjuvarna med.... Det är så, dom värsta poliserna, mest galna (eller vilket uttryck det nu var) är hundpoliser. Polisen jag pratade med menade att så är det bara.... Jag: Jaha...

Faktiskt så tycker jag vissa personer jag känner som ska vara värst just vill ha hundar dom ska träna. Jag vet ej vad problemet är men jag tänker ibland på dom som har kamphundar och inte kan ta hand om dom. Jag tänker att polisernas hundförare kan ha den sortens mentalitet + skicklighet i att sköta en hund då. Seriöst så tror jag det ligger något i att hundförarna är dom "värsta" poliserna. Jag har träffat många militära skyddsvakter däribland skyddsvakter med hund, jag tyckte dom som var skyddsvakter med hundar var "värst".

Fråga mig inte vad men något slags extra kontrollbehov tror jag det finns bland dom som väljer ett yrke som ger makt över andra, särskilt dom som väljer att ha med sig en stor, vältränad och livsfarlig schäferhund när dom ska utöva makt mot diverse lagbrytare.
Citera
2017-11-17, 18:59
  #307
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Intressant fråga och jag ställde din sista fråga till en polis som jobbat i runt 40 år. Han började säga att hundpoliser dom är dom värsta. Jag sade vadå? Hundpoliser är dom värsta poliserna. Jag: Varför skulle dom vara det? Dom har hundar med sig som dom ska jaga tjuvarna med.... Det är så, dom värsta poliserna, mest galna (eller vilket uttryck det nu var) är hundpoliser. Polisen jag pratade med menade att så är det bara.... Jag: Jaha...

Faktiskt så tycker jag vissa personer jag känner som ska vara värst just vill ha hundar dom ska träna. Jag vet ej vad problemet är men jag tänker ibland på dom som har kamphundar och inte kan ta hand om dom. Jag tänker att polisernas hundförare kan ha den sortens mentalitet + skicklighet i att sköta en hund då. Seriöst så tror jag det ligger något i att hundförarna är dom "värsta" poliserna. Jag har träffat många militära skyddsvakter däribland skyddsvakter med hund, jag tyckte dom som var skyddsvakter med hundar var "värst".

Fråga mig inte vad men något slags extra kontrollbehov tror jag det finns bland dom som väljer ett yrke som ger makt över andra, särskilt dom som väljer att ha med sig en stor, vältränad och livsfarlig schäferhund när dom ska utöva makt mot diverse lagbrytare.

Verkar vara svårt att förklara vad det innebär att vara värst. De som kände/mötte hundpolisen Pierre har bara gott att säga om honom.
Citera
2017-11-23, 17:27
  #308
Medlem
Ghandis avatar
orimligt det är så tyst om detta. Polisen för inte stå till svars. hade det däremot gällt metoo tönteriet så hade det varit panik.
Citera
2017-11-24, 11:47
  #309
Avstängd
aFvRenOndskAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
orimligt det är så tyst om detta. Polisen för inte stå till svars. hade det däremot gällt metoo tönteriet så hade det varit panik.

Vem ska stå till svars för vad? Hundförare för att han är död?
Citera
2017-11-25, 10:46
  #310
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Vem ska stå till svars för vad? Hundförare för att han är död?

Haha, lägg ner nu din lilla pajas. Fatta att både du och din narkomanvän har gjort bort sig.

Rikta du in dig på nästa våg av #metoo bland bylingar. Dina komiska bortförklaringar kommer behövas bättre där. Mig veterligen är sexuella övergrepp inte heller tillåtet enligt grundlagen men verkar hända ändå.
Citera
2017-11-25, 19:42
  #311
Avstängd
aFvRenOndskAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Haha, lägg ner nu din lilla pajas. Fatta att både du och din narkomanvän har gjort bort sig.

Rikta du in dig på nästa våg av #metoo bland bylingar. Dina komiska bortförklaringar kommer behövas bättre där. Mig veterligen är sexuella övergrepp inte heller tillåtet enligt grundlagen men verkar hända ändå.

Jag varken förklarade eller bortförklarade något utan ställde en fråga.

Nej jag har inte gjort bort mig.Det har den som tror att polismyndigheten kan bryta emot grundlagen med motiveringen att andra minsann bryter emot div lagar och regler. Då är nog div galna konspirationsteorier som innefattar kosmisk strålning ens rätta gebit, framför kampanjer emot sexuella ofredanden.
Citera
2017-11-27, 04:21
  #312
Avstängd
wwrs avatar
I juli 2016 mördades den pensionerade svenske hundpolisen L*rs Don*ld Qv*rfordt i Cha Am i Thailand.

Mordet gav narkotikavibbar, tyckte jag. Det officiella motivet till mordet, att han "förolämpat sin granne", räcker inte. Den mördade innehade och använde själv skjutvapen och försökte försvara sig. Bilden i Bangkok post på den relaxade mördaren och poliserna är inte normal.
https://www.bangkokpost.com/archive/...family/1042601

Min gissning är att den mördade hade kopplingar till narkotika.

Vad jag kan komma ihåg kom den mördade polisen, liksom den knarkande polisen i tråden, från hundpolisen i Blekinge.

Man frågar sig alltså om hundpolisen i Blekinge kan vara rena pundargänget?

Men poliser är väl en grupp som ofta skyddas i media och detta förhållande kanske bara mörkläggs och utreds inte?

Polisen skyddar ju naturligtvis också sig själva.
__________________
Senast redigerad av wwr 2017-11-27 kl. 04:41.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback