Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-08, 10:20
  #1
Medlem
I en opinionsundersökning i Aftonbladet idag visar den att Bush den yngre är den president som Amerikanarna gillade mest av alla presidenter.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...et-nya-normala


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tt-daligt-jobb

Trump är den de gillar minst tydligen.

Det står också att de är fruktansvärt upprörda för hur Trump kan ljuga om hur många som såg hans installation.

Men att Bush och hela hans parti och stab ljög om att Saddam hade kärnvapen var okej.

Den ena lögnen är betydelselös stort sett.

Den andra lögnen har skapat kaos, död och lidande i hela Mellanöstern.

Min slutsats av detta är att jag ogillar mobbarpöbeln för de är sjuka individer som älskar blod, död och krig.

Min fråga är hur kan en oskyldig liten lögn få så många att gå i taket men en stor lögn som verkligen medför sig ett rent helvete för miljontals människor ses som något bra?

Kriget i Irak handlade om olja det vet vi redan så bespara mig lögner om syftet.

Jag kommer ihåg hur uppgiven jag kände mig när ingen reagerade på Bush's lögner och hur det kvävde mig och mitt motstånd.

Men Wolfgang säger att det är Trump som ljuger?

Detta gör mig upprörd.
__________________
Senast redigerad av Jubla.for.kerleken 2017-11-08 kl. 11:06.
Citera
2017-11-08, 10:39
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubla.for.kerleken
I en opinionsundersökning i Aftonbladet idag visar den att Bush den yngre är den president som svenskarna gillade mest av alla presidenter.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tt-daligt-jobb

Trump är den de gillar minst tydligen.

Det står också att de är fruktansvärt upprörda för hur Trump kan ljuga om hur många som såg hans installation.

Men att Bush och hela hans parti och stab ljög om att Saddam hade kärnvapen var okej.

Den ena lögnen är betydelselös stort sett.

Den andra lögnen har skapat kaos, död och lidande i hela Mellanöstern.

Min slutsats av detta är att jag ogillar mobbarpöbeln för de är sjuka individer som älskar blod, död och krig.

Min fråga är hur kan en oskyldig liten lögn få så många att gå i taket men en stor lögn som verkligen medför sig ett rent helvete för miljontals människor ses som något bra?

Kriget i Irak handlade om olja det vet vi redan så bespara mig lögner om syftet.

Jag kommer ihåg hur uppgiven jag kände mig när ingen reagerade på Bush's lögner och hur det kvävde mig och mitt motstånd.

Men Wolfgang säger att det är Trump som ljuger?

Detta gör mig upprörd.

Var ser du siffrorna för Bush?
Citera
2017-11-08, 10:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Var ser du siffrorna för Bush?


Så nu har jag lagt till den länken. Förlåt.
Citera
2017-11-08, 10:53
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubla.for.kerleken
Så nu har jag lagt till den länken. Förlåt.

Den där opinionsundersökningen kommer från Washington Post/ABC News och rör alltså amerikanernas syn - ett år efter att respektive president valts.

I Bushs fall alltså i början av november 2001 (eller möjligen januari 2002 om man går på datumet han tillträdde). Det var några månader efter 11:e september och långt före Irak-kriget, som startade våren 2003.

I Sverige har Bush aldrig varit särskilt populär eftersom svenska MSM hatar republikanerna och majoriteten av svenska folket är hjärntvättade får som köper MSM:s dynga.
Citera
2017-11-08, 11:02
  #5
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubla.for.kerleken
I en opinionsundersökning i Aftonbladet idag visar den att Bush den yngre är den president som svenskarna gillade mest av alla presidenter.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...et-nya-normala


Detta gör mig upprörd.

Enligt länken så rör opinionsundersökningen Amerikanernas åsikter om föregående Presidenter och har ingenting att göra med Sverige/svenskarna? (Min fetning).

(Edit) Som föregående Flashbackare skriver så har Bush D:Y höga popularitet att göra med att USA befann sig på krigsfot i ett tillstånd av nationell beslutsamhet året efter 9/11, dvs då mätningen gjordes. Inget att förundras över m a o.
__________________
Senast redigerad av DaEzz 2017-11-08 kl. 11:10.
Citera
2017-11-08, 11:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Enligt länken så rör opinionsundersökningen Amerikanernas åsikter om föregående Presidenter och har ingenting att göra med Sverige/svenskarna? (Min fetning).

(Edit) Som föregående Flashbackare skriver så har Bush D:Y höga popularitet att göra med att USA befann sig på krigsfot ett år efter 9/11 dvs då mätningen gjordes. Inget att förundras över m a o.

Jag har rättat till nu.

Nej men det betyder att vad folk tycker är skitsamma. De är blodtörstiga och vill se död och blod oavsett vem lotten faller på.

Jag menar att skitsamma vad folk tycker för det de tycker är ofta det som kostar mest död och lidande. Och det som ofta är gott för mänskligheten hatar dem för de förstår inte något.

Det är så jag menar.
Citera
2017-11-08, 11:50
  #7
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
I Sverige har Bush aldrig varit särskilt populär eftersom svenska MSM hatar republikanerna och majoriteten av svenska folket är hjärntvättade får som köper MSM:s dynga.

Bush startade visserligen impopulära krig men annars har du helt rätt.

Speciellt hur svenskar tror att demokraten är deras kandidat i Washington. Jag hade vänsterextremister på jobbet som beundrade Obama och förfasades över Mitt Romneys hemska människosyn. Hur kom dom fram till den slutsatsen?

Obama slängde ut 2.5 miljoner invandrare ur landet (fler än någon annan president), han bombade muslimer hejvilt, massavlyssnade befolkningen, förbjöd inte vapenägande när demokraterna styrde både Senaten och Representanthuset. Obama tyckte i början också att homoäktenskap var ett brott mot Gud.

Mitt Romney var dock djävulen själv för att...Romneycare? Han sa att 47% av befolkningen är beroende av staten? Jävla typ. Det spelade ingen roll att Obama skulle vara höger om NMR i Sverige. Republikanerna "smutskastade" honom ansåg aftonbladet under valkampanjen 2012.
Citera
2017-11-08, 11:57
  #8
Medlem
Bush har det lägsta uppmätta stöd någonsin med 22% när han lämnade men i början var stödet starkt.
Citera
2017-11-08, 13:06
  #9
Medlem
ihelps avatar
Bush hade otroligt stöd efter 9/11 och patroismen var som störst, avtog vartefter dock.
Citera
2017-11-08, 13:53
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ihelp
Bush hade otroligt stöd efter 9/11 och patroismen var som störst, avtog vartefter dock.


Okej skönt att höra. Han var ju iq badboll den.
Citera
2017-11-08, 15:47
  #11
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubla.for.kerleken
Okej skönt att höra. Han var ju iq badboll den.

Vill jag faktiskt inte på påstå. Han var smartare än vad media ocj folk porträttera honom.
Citera
2017-11-08, 17:13
  #12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihelp

Vill jag faktiskt inte på påstå. Han var smartare än vad media ocj folk porträttera honom.

Det som fick honom dumförklarad var väl i stort sett när han sa riktigt korkade saker, sedan att han gjorde så som den sista mannen i rummet föreslog hjälpte nog inte heller, det var så Cheny fick makten över Bush då han insåg att om han var den sista som lämnade rummet och även kom med ett förslag (exempelvis invasionen av Irak 2003) så skulle han få igenom det...Men med det sagt så är han inte i närheten av samma korkboll som Trump
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback