Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-13, 11:34
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroderQuetzalcoatl
Älskar att odla utomhus... Det är en spirituell grej. Ta sig ut ensam i naturen, kolla till plantorna, sitta där ett tag och bara ta in miljön. Har odlat utomhus 2 gånger och bägge var underbara, man lär sig så mycket och får en närmare kontakt till och förståelse av cannabis. Odlade danska strains, thyphoon första gången och andra gången nepal oc en thyphoon korsning.
Just i skandinavien har vi ganska regniga somrar så naturen tog verkligen hand om plantorna i sig självt, behövde nästan aldrig vattna dom. Att sätta ut plantor i maj för att gå ut och skörda i slutet av september/början av oktober är en alldeles extraordinär upplevelse. Hade två meter stora plantor med enorma buds, (hade dödat alla hannar (genom att äta upp plantorna) så fort jag lyckats identifiera kön) så honorna fick således växa till sina blommor en hel del.
Det är något alldeles underbart med att från jord till bord röka ditt eget, att ha sett sol, vind och vatten göra sitt...Jag odlar alltid i samma "fält" som brännäslor, cannabis gillar samma sorts jord och växer mycket bra i samma jord profil som brännäslan. Så blanda er egen jord med jorden på plats och spara cash. Hade en enorm skörd minns jag, säkert några kilon... fick beställa typ 40 stora glas burkar ifrån Ikea minns jag som jag använde för att kurera budsen. Helt fyllda med klibbiga buds. Var dock jävligt försiktiga med bud mold, speciellt vid kureringen, se till att vända om budsen och lufta burkarna mycket.

Supporta skandinavisk genetik och köp era frön på denna sidan, här hittar ni alla strains som är anpassade efter vårt klimat.
http://www.cannaseeds.dk/butik3/en/outdoor-seeds/

Fina tider när man kunde köpa 20 typhoon frön för en hundring.. enorma blev plantorna också. Tyckte dock inte rökat i sig va något att hänga i granen men som hasch blev det underbart.
Citera
2018-03-13, 13:47
  #62
Medlem
Det här är en fråga som varit uppe massor av gånger, det vet jag och ber om ursäkt för det, men vad rekommenderar ni för strain i växtzon 5? Den ska dessutom gå att få tag på inrikes, p g a vågar inte beställa från utomlands.

Jag tycker det är sjukt svårt att hitta den här infon. Det relevanta är väl som jag förstår det anpassningen till antalet soltimmar. Visst, i kombination med temperatur också, men latituden borde ju betyda massor. Jag har sökt på strains för Alaska och hittat förslag, men dessa har jag sen inte hittat i svenska butiker.
__________________
Senast redigerad av StorLarsson 2018-03-13 kl. 13:50.
Citera
2018-03-13, 17:40
  #63
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorLarsson
Det här är en fråga som varit uppe massor av gånger, det vet jag och ber om ursäkt för det, men vad rekommenderar ni för strain i växtzon 5? Den ska dessutom gå att få tag på inrikes, p g a vågar inte beställa från utomlands.

Jag tycker det är sjukt svårt att hitta den här infon. Det relevanta är väl som jag förstår det anpassningen till antalet soltimmar. Visst, i kombination med temperatur också, men latituden borde ju betyda massor. Jag har sökt på strains för Alaska och hittat förslag, men dessa har jag sen inte hittat i svenska butiker.
Vi odlar ungefär i samma växtzon. Jag har fått riktigt potent röka av ak47 auto från nordenseeds.
Har inte testat så många olika strain, men gillar verkligen ruset av ak47. Kanske inte den största skörden av dom plantorna.
Men det blir riktigt bra röka och är absolut värt mödan man lägger ner!
Citera
2018-03-14, 00:18
  #64
Medlem
Bertil85s avatar
Odla Cannabis utomhus i Sverige går det ens ?
Citera
2018-03-14, 16:42
  #65
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Odla Cannabis utomhus i Sverige går det ens ?
Klart det går, men man får välja strain därefter.
Citera
2018-03-14, 17:35
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Vi odlar ungefär i samma växtzon. Jag har fått riktigt potent röka av ak47 auto från nordenseeds.
Har inte testat så många olika strain, men gillar verkligen ruset av ak47. Kanske inte den största skörden av dom plantorna.
Men det blir riktigt bra röka och är absolut värt mödan man lägger ner!

Köpte du från nordenseeds?
Citera
2018-03-14, 17:40
  #67
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ministaty
Köpte du från nordenseeds?
Har köpt direkt från deras hemsida och även från andra svenska sidor som säljer deras frön
Citera
2018-03-14, 21:07
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Har köpt direkt från deras hemsida och även från andra svenska sidor som säljer deras frön

Skickar dom inrikes? Hur är kvaliten på deras frön? Har dom ett brett sortiment?
Citera
2018-03-14, 22:53
  #69
Medlem
JohnnyHaschs avatar
Vilken guide skulle ni rekommendera en oskuld? Väldigt grundlig förklaring ska det vara. ( :
Citera
2018-03-14, 22:59
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillegro
Skickar dom inrikes? Hur är kvaliten på deras frön? Har dom ett brett sortiment?
https://www.nordenseeds.com/sv/
Citera
2018-03-15, 08:37
  #71
Medlem
Hej, har läst mångas inlägg och ser att alla köper sina frön från internet. Är det säkert och vilken är bästa hemsidan? Hade tänkt odla i zon 2, hur fungerar det och finns det några speciella frön man ska köpa för att det ska fungera bäst?

Mvh intresserad människa
Citera
2018-03-15, 10:23
  #72
Medlem
Hur håller man rådjur och annat vilt borta? Finns det nåt bra medel man kan spreja på?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback