Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-06, 14:45
  #313
Medlem
Är nog omöjligt autos du lagt ut, dom flesta autos lever i cirka 9-13 veckor, det är 14veckor sedan början på juni, och du har haft dina ute sedan i maj och dom har inte ens hunnit blomma? Slakta dom om 1-2 veckor och försök baka eller göra olja på dom för nå buds lär du inte få.
Citera
2018-09-12, 21:23
  #314
Medlem
Så, hur gick det för folket?

Jag bröt benet mitt i allting så lärade ta mig ut i skog&mark med gips för att skörda två autos jag hade när det var dags, omständigt men det gick. Har nu torkat och kurerat allting och det blev 42g.

Tackar för denna säsong nu, det var både min första och min sista. Lärt mig otroligt mycket om odling och alla dess faser, så minst sagt en rolig upplevelse
Citera
2018-09-13, 11:45
  #315
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ministaty
Så, hur gick det för folket?

Jag bröt benet mitt i allting så lärade ta mig ut i skog&mark med gips för att skörda två autos jag hade när det var dags, omständigt men det gick. Har nu torkat och kurerat allting och det blev 42g.

Tackar för denna säsong nu, det var både min första och min sista. Lärt mig otroligt mycket om odling och alla dess faser, så minst sagt en rolig upplevelse

Varför din sista odling?
Citera
2018-09-13, 22:14
  #316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Varför din sista odling?
Jag såg detta mer som en rolig upplevelse mer än att få tag på massa gräs. Jag röker väldigt lite och kände att allting blev lite overkill.
Sen ska man heller inte sticka under stolen med att det var mycket jobb Många oros-tankar såsom "Tänk om rådjuren ätit upp allt, tänk om regnet har dränkt allt, är mitt ställe tillräckligt safe?" och så vidare. Mycket bärande av vatten långa sträckor med jobbig terräng.

Euforin när man skördar är dock riktigt nice, men inte tillräcklig för att jag ska göra en ny odling igen
Citera
2018-09-16, 00:44
  #317
Medlem


Skickar återigen ett tack för säsongen till 10L
Citera
2018-09-20, 00:13
  #318
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cracker-jack

Skickar återigen ett tack för säsongen till 10L
Legenden själv. Hoppas han kommer tillbaka med nya råd och rön.
Citera
2018-09-23, 22:04
  #319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ministaty
Så, hur gick det för folket?

Jag bröt benet mitt i allting så lärade ta mig ut i skog&mark med gips för att skörda två autos jag hade när det var dags, omständigt men det gick. Har nu torkat och kurerat allting och det blev 42g.

Tackar för denna säsong nu, det var både min första och min sista. Lärt mig otroligt mycket om odling och alla dess faser, så minst sagt en rolig upplevelse
Det gick bra landade på 750g på 30 plantor så var lätt värt det körde på 10l bäddar funkade hur bra som hälst hadde det kommit mer rengn hadde det nog blivit bättre
Citera
2018-09-24, 20:57
  #320
Medlem
Samuel332s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cp barn
Det gick bra landade på 750g på 30 plantor så var lätt värt det körde på 10l bäddar funkade hur bra som hälst hadde det kommit mer rengn hadde det nog blivit bättre

Hur fan torkar du gräset utan att det stinker upp hela området
Citera
2018-09-24, 21:48
  #321
Medlem
Jag använde ättika ett par liter och tog bort vatten låsen 😜 ska säga att det stank som fan endå i alla fall dom första 4dagarna
Citera
2018-10-09, 22:13
  #322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ministaty
Jag är lite nyfiken, hur går det för dig svetsarihopsverige?
haha det sket sig som fan faktiskt. vi la ner projektet efter ca 5 veckor då dom inte hade kommit ur jorden. Jag tror det har att göra med att pet flaskorna immade igen och på så sett fick inte dom någon sol.
Det var också en jävla värme bölja och vår plats var en liten bit ifrån oss så vattningen skedde varranan dag vet ej riktigt om det räcker i början heller.

Sadlyfe bois
Citera
2018-10-27, 01:35
  #323
Medlem
Samuel332s avatar
Istället för att köpa Jord och perlit o.s.v. skulle det då räcka med att så en autoflower i S-jord. https://www.bauhaus.se/sajord-hassel...ll-description Det är en gödslad jord med perlit så det borde vara bra för att växa lite grönt i.
Citera
2018-10-27, 21:51
  #324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
Istället för att köpa Jord och perlit o.s.v. skulle det då räcka med att så en autoflower i S-jord. https://www.bauhaus.se/sajord-hassel...ll-description Det är en gödslad jord med perlit så det borde vara bra för att växa lite grönt i.
S-jord innehåller för lite näring. Hasselfors P-jord eller U-jord går utmärkt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback