Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-11-21, 00:15
  #25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Du skiter nog rätt bra även i kvinnorna, framförallt de invandrade muslimska kvinnorna.

Förmodligen böjer hon sig för de muslimska männen, så var det med den feministiska kvinnokampen.
Citera
2017-11-21, 05:14
  #26
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Ja, eftersom jag är svensk kvinna så är det givetvis dom svenska kvinnorna jag representerar i första hand. Sedan kan jag givetvis med spelad empati tycka synd om invandrarkvinnorna som måste bära slöja osv, men dom försvarar sig bäst själva.

För övrigt så verkar äldre svenska män också må dåligt nu för tiden, särskilt som dom har lägre självförtroende än dom yngre och mer feministvana killarna.

"Representerar" ja men du ger inget intryck att vara solidarisk med några alls för det är något annat. Du tänker bara på dig själv som en typisk svensk slyna gör. Dock uppskattar jag att du är öppen med att du spelar ett spel för galleriet genom att erkänna att du kan sympatisetar på låtsas.

När män och kvinnor mår dåligt skiter du i detta. För all del. Jag förstår också att man inte kan bry sig om alla djävlar som man ändå inte är bekant med.

När du skriver om de "feministvana killarna" tänker jag omedelbart på två grabbar mellan 25 och 30 mig bekanta. Dessa är nog vad du kallar "feministvana". De är ännu lättsamma och jag står inte ut med dem. De är feministiska därför att de gör allting för fitta. De bär inte upp Sverige. De är hjärntvättade, naiva och deltager i medlöperiet med kulturmarxismen som förstört allt. Men i sinom tid blir de också rassar ska du se. Den ena av dem vete fan förstås. Han måste personligen råka mer illa ut innan det blir någon förändring till det mer respektingivande.

Medelålders svenskar överhuvudtaget är mycket vresiga av sig nuförtiden. Vem klandrar dem? Inte jag. De var inte detta på 80-talet. Knappast konstigt egentligen. Vad som hänt sedan dess: ökad trängsel, ökad skuldsättning, ökade påfrestningar (stress), feminister, kommunistisk åsiktsdiktatur, afrikanisering/arabisering/EU/zigenare/invandringsoligarker. Sammantaget: samhälleligt förfall och då har boprisbubblan inte ens spruckit. Kanske det blir lite bättre mentalt i Sverige om så faktiskt sker.
__________________
Senast redigerad av Mertillen 2017-11-21 kl. 05:27.
Citera
2017-11-21, 11:30
  #27
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesperBorjesson
Inslag i Studio Ett 1/11 2017:



http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6811905

Det talas mycket om hur tufft det är att vara ung kvinna/tjej idag, men ganska sällan om hur det är för de unga männen. Nu visar alltså forskning att unga män är den grupp som mår allra sämst, sämre än unga kvinnor.

Varför diskuteras inte problemet med unga män som mår dåligt i större utsträckning? Är detta ett jämställdhetsproblem?

Absolut!
Det är en direkt feministisk effekt. Pojkar naturliga lek förstörs redan på dagis.

I slutändan kan det gå riktigt illa.
Citera
2017-11-21, 22:19
  #28
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Som kvinna känner jag inte något intresse eller empati för vad karlarna drabbas av. Jag är intresserad av det som handlar om oss kvinnor, medan annat tjafs och gnäll från karlarnas sida är mig likgiltigt.

För eller senare kanske du får egna barn. Kanske en son som tar livet av sig.
Citera
2017-11-21, 22:38
  #29
Medlem
teasardigs avatar
Inte överraskande. Det har blivit svårare för den åldersgruppen att hitta en partner. Titta bara på Mattias i tv-programmet Första dejten som sändes på SVT. 33 år gammal och har aldrig kysst en tjej! Inflödet av asylsökande män samt tjejers ökande krav har gjort det jävligt svårt för blyga killar som han.

Såg den här artikeln: https://www.dn.se/sthlm/jag-vet-inte...a-en-man-till/ Bylinen är "Stockholm svämmar över av nöjda singlar." Men det är inte sant. Stockholm svämmar över av nöjda singelkvinnor och missnöjda män.

Självklart är kvinnan i reportaget nöjd med det liv hon lever. Knulla med en 25-årig muskelknutte varje helg och däremellan bli bjuden på middag av belevade 50-åringar som vill komma innanför hennes trosor. Män hade gjort exakt likadant om de kunnat. Men det är bara ett fåtal Hugh Hefnertyper som kan det. Men åtminstone hälften av alla kvinnor är snygga nog för lyckas lika bra som playgirl som Hugh Hefner lyckats som playboy.

Frågan är nästan varför inte en ung man skulle kasta sitt liv på World of Warcraft, porr eller något annat meningslöst? Är han inte tillräckligt snygg, smart och stilig är hans utsikter ganska krassa...
Citera
2017-11-21, 23:47
  #30
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
För eller senare kanske du får egna barn. Kanske en son som tar livet av sig.

Tyvärr har jag en radikalfeministisk väninna vars son nyligen tog livet av sig. Han var bara 17 år och mitt uppe i puberteten, med alla dess utmaningar. Det är märkligt nog väldigt tyst i media om tonårspojkars ökade självmordsfrekvens.

Men jag är gudskelov INTE radikalfeminist, så om jag får en son ska han få vara sig själv.
Citera
2017-11-22, 00:17
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Män är förbrukningsvaror.
Ja, så har det alltid varit. Och nu ska de ta vilken skit som helst och be om ursäkt för det också.

Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Det pratas en hel del om unga män och deras välmående. Exempelvis problematiken med utåtagerande och våldsamma unga män i förorterna. Även om hur mansnormerna behöver förändras så att dessa pojkar och män får det lättare att ta en för dem själva funktionell väg genom livet.

Ett av de stora problemen med manlig psykisk ohälsa är ju stigmat kring att själv söka hjälp. Där kan vi alla göra en insats för våra bröder och söner. Låt grabben i graven bredvid vara svag och sårbar utan att pika den stackaren. Sträck ut en hjälpande hand.

Jag håller med om att det behöver pratas mer om detta. Kvinnor är inte problemet, även om specifikt DIN EGEN mamma, syrra, flickvän eller fru kan vara ett av DINA problem.

Citat:
Ursprungligen postat av danielpettersson
Ett stort problem är att det fortfarande är betydligt mer stigmatiserande för män än kvinnor att må dåligt. "Machoideal" och liknande hindrar unga män från att erkänna att de mår dåligt och söka ideal, medan kvinnor mycket lättare kan få hjälp. Jag skulle därför säga att det i allra högsta gran är ett jämställdshetsproblem, och borde diskuteras mer öppet.

Det finns ingen att prata med, ingen hjälp att få. Hjälp går till kvinnor, inte till män. - där ligger problemet.

Tystnadskulturen är påtvingad, pratar du som man så trycker kvinnorna ner dig. Kvinnor hatar "svaga" män och mobbar dem - där ligger problemet.

Män pratar med varandra, men män får inte vara ifred och prata någonstans,för där ska ju kvinnor vara och då får de bara prata om hur dåliga män är - där ligger problemet

Och att ha blivit matad med att man har fel sexualitet, fel kön och att alla ska få gå över en och pissa på dig sedann du började krypa - det sätter spår. Inte ens mammor bryr ju sig om sina söner idag. Och pappa är ju också man - så han har inget att säga till om, om han nu får vara med överhuvudtaget. - Där ligger problemet.

Att kunna bli anklagad, uthängd och straffad slumpmässigt utan skäl eller orsak. Att oavsett vad du gör nedvärderas och anklagas för att du gjort fel. Att konstant bli orättvist behandlad, förminskad, nedtryckt. Och det bästa av allt - alla säger att allt detta är ditt eget fel - Det är problemet.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback