Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-07, 20:08
  #1
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Kristina Cohen has accused Ed Westwick of rape amid ongoing revelations of sexual assault in the entertainment industry.

The 27-year-old Ladies Like Us actress posted a Facebook status on Monday (November 6) alleging that the 30-year-old Gossip Girl star forced her to engage in sex three years ago at his house
http://www.justjared.com/2017/11/07/...-held-me-down/

Svarar med att han inte känner kvinnan ifråga.

Citat:
Gossip Girl star Ed Westwick denies knowing actress Kristina Cohen after she publicly accuses him of raping her three years ago at his home

Cohen accused Ed Westwick of rape in a lengthy Facebook post late on Monday
Actress says she went to his home with her producer boyfriend at the time
The 27-year-old claims she woke up in his guest bedroom with him on top of her
The 30-year-old British actor issued a statement Tuesday morning saying that he doesn't even known Cohen and that he 'certainly never committed rape'

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...g-actress.html

Cohens anklagelse:
https://www.facebook.com/kristina.kr...11729772336179

Westwicks svar:
https://twitter.com/EdWestwick/statu...40546382913536

Blir intressant om bara en anklagelse gör att Westwick blir persona non grata i Hollywood.
Citera
2017-11-07, 20:43
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Cohens anklagelse:
https://www.facebook.com/kristina.kr...11729772336179

Westwicks svar:
https://twitter.com/EdWestwick/statu...40546382913536

Blir intressant om bara en anklagelse gör att Westwick blir persona non grata i Hollywood.

Så Westwicks försvar är att han inte känner kvinnan i fråga, vilket man väl också får tolka som att han aldrig träffat henne. Om detta stämmer borde egentligen vara rätt enkelt att slå fast i detta fall. Så här skriver hon:

Citat:
I was briefly dating a producer who was friends with the actor Ed Westwick. It was this producer who brought me up to Ed’s house where I met Ed for the first time. I wanted to leave when Ed suggested “we should all fuck”. But the producer didn’t want to make Ed feel awkward by leaving. Ed insisted we stay for dinner. I said I was tired and wanted to leave, trying to get out of what was already an uncomfortable situation. Ed suggested I nap in the guest bedroom. The producer said we would stay for just another 20 more minutes to smooth everything over, and then we could leave.
So I went and laid down in the guest room where I eventually fell asleep, I was woken up abruptly by Ed on top of me, his fingers entering my body.
The producer put the blame on me, telling me I was an active participant. Telling me that I can’t say anything because Ed will have people come after me, destroy me, and that I could forget about an acting career.

Så vem är producenten, och vad säger han? Och varför namnges han inte; då de dejtade och då han också enligt henne betedde sig som ett svin borde väl han också hängas ut? Men om han kan neka på ett trovärdigt sätt blir det inte så mycket kvar av de anklagelserna.

Om Westwicks försvar stämmer är det lite konstigt att han inte nämner det: "What fucking producer?", typ.

Sen låter det där med tuppluren lite konstigt. Hon är trött och vill dra. Då föreslås hon att ta en tjugominuters tupplur i ett gästrum, och att dra efter det. Vilket hon gick med på. Normalt när man är trött och vill dra så drar man, man får inte för sig att först lägga sig och sova lite.

Det kan även noteras att hon slutar med att framföra en kritik som egentligen är helt grundlös:

Citat:
I’m sickened to see men like Ed respected in such a public way. Interviewed by prestigious platforms such as the Oxford Union Society at Oxford University, where he was honored as one of their “People who Shape our World.” How does this end? Men like Ed using fame and power to rape and intimidate but then continue through the world collecting accolades.

Nu är snubben emellertid en känd skådespelare, som innan detta aldrig (vad jag vet) blivit anklagad för något. Då kan man heller knappast beklaga det faktum att han är "respected", eller blir "interviewed". Även om han nu är skyldig är det ju ingen utan hon och han som vetat om det (och eventuellt andra offer, men igen, ingen har sagt något.) Det hade varit skillnad om våldtäktsanklagelser hade funnits kring honom i åratal.

Finns stor risk, tror jag, att tjejen i fråga är störd.
Citera
2017-11-07, 20:58
  #3
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Så Westwicks försvar är att han inte känner kvinnan i fråga, vilket man väl också får tolka som att han aldrig träffat henne. Om detta stämmer borde egentligen vara rätt enkelt att slå fast i detta fall. Så här skriver hon:



Så vem är producenten, och vad säger han? Och varför namnges han inte; då de dejtade och då han också enligt henne betedde sig som ett svin borde väl han också hängas ut? Men om han kan neka på ett trovärdigt sätt blir det inte så mycket kvar av de anklagelserna.

Om Westwicks försvar stämmer är det lite konstigt att han inte nämner det: "What fucking producer?", typ.

Jo det tyckte jag också var märkligt. Han skriver att han inte känner kvinnan men det utesluter då inte att han faktiskt vet vem hon är och har träffat henne i just kanske det sammanhang som hon skriver om. Om det var helt båg hade han givet skrivit att han aldrig mött kvinnan ifråga och absolut inte i det sammanhang som hon skriver om. Sedan då lagt till att han pratat med advokater om att anmäla kvinnan för förtal. Det är också lite riskabelt då utifrån att denna producent om han inte vill ljuga då kan bekräfta att det stämmer att de möttes upp.

Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Sen låter det där med tuppluren lite konstigt. Hon är trött och vill dra. Då föreslås hon att ta en tjugominuters tupplur i ett gästrum, och att dra efter det. Vilket hon gick med på. Normalt när man är trött och vill dra så drar man, man får inte för sig att först lägga sig och sova lite.

Det kan även noteras att hon slutar med att framföra en kritik som egentligen är helt grundlös:

Nu är snubben emellertid en känd skådespelare, som innan detta aldrig (vad jag vet) blivit anklagad för något. Då kan man heller knappast beklaga det faktum att han är "respected", eller blir "interviewed". Även om han nu är skyldig är det ju ingen utan hon och han som vetat om det (och eventuellt andra offer, men igen, ingen har sagt något.) Det hade varit skillnad om våldtäktsanklagelser hade funnits kring honom i åratal.

Finns stor risk, tror jag, att tjejen i fråga är störd.

Jo han har ett utseende som en sliskig en och spelar väl även ofta sådana roller men om det ligger sanning i det borde det som då det gör när det är sant komma fler som kommer med anklagelser. Att han har varit en skit mot kvinnor och det finns fler som vittnar om övergrepp. Sedan då givet att denna producent bekräftar dels att det var ett möte och sedan att kvinnan ifråga faktiskt berättade om våldtäkten för honom efter. Det lär väl dock inte hända då producenten själv kommer framstå som en skit som sa åt henne att glömma detta för sin karriär.

Oavsett visar väl detta lite faran med denna kampanj också. Här en okänd blir åtminstone lite känd över en natt för att möjligen snacka skit om en kändis. Sedan kommer denna kändis då bli dömd som man ser av kommenterar under både hennes inlägg som hans svar av väldigt många att han är 100% skyldig...
Citera
2017-11-28, 11:27
  #4
Medlem
Zaedrewss avatar
Lite uppdatering:

Dagen efter anklagade ytterligare en kvinnlig skådis honom för våldtäkt. Skulle gått till ungefär på samma sätt även det 2014. Ett gäng som festar hemma hos honom. Hon går och lägger sig och vaknar av att han är på väg att våldföra sig på henne. Först erbjuder han pengar för att han ska få fortsätta när detta inte accepteras blir det våldtäkt. Intressant i det andra fallet är att Westwick ska ha delat bostad med en viss Glee-skådis Mark Salling som är den som den andra tjejen vid tillfället var tillsammans med. Salling som efter det beskyllts får våldtäkter han med och som för något år sedan blev fälld för barnporrbrott och kommer snart att dömas till fängelse i minst 4 år för detta brott. Den andra kvinnan berättade direkt för Salling vad som hade hänt varvid han gjorde slut med henne och varnade då att hennes karriär var över om hon anmälde Westwick. Vilket även hennes övriga "vänner" varnade henne för. En tredje kvinna har dessutom klivit fram och sagt att Westwick tafsat på henne.

Citat:
For both women, the encounter began the same.
They were each invited to “Gossip Girl” star Ed Westwick’s home by a mutual friend. When their Uber driver dropped them off, they drank and hung out at the house for hours. Eventually, they each went to a spare bedroom to sleep. Then, the women both alleged in separate interviews with The Times, the British actor forced himself on them.
The women said the incidents happened months apart, three years ago. At the time, the women were each dating someone, friends of Westwick.
A third woman, who asked that her name not be published, told The Times that Westwick grabbed and slapped her backside at FYF Fest near downtown Los Angeles that same year.
http://beta.latimes.com/local/lanow/...124-story.html

En tidigare flickvän till Westwick tillika också fd Gossip Girl skådis Jessica Szohr har yttrat sig och pendlar väl lite att ha ryggen fri om det är sanning eller inte det han beskyllts för.
Citat:
“I don't even really know how to answer it, if I should, because I don't want anything to get twisted, because I have known Ed for years and know how lovely he is, and don't think he would ever put someone in a position like that. It's difficult, because you don't want someone you know to go through that or do that to someone, or knowing them well, knowing that you don't think they would, and you don't want, for the girls that are coming forward, it's like, are they stretching the truth?http://www.cosmopolitan.com/uk/enter...zohr-comments/

För Westwick förutom polisutredningar så är en serie han hade en roll i uppskjuten tills vidare. Återstår att se om hans relativt nya flickvän modellen Jessica Michél Serfaty fortsatt är ihop med honom.
Citera
2018-03-09, 09:46
  #5
Avstängd
RonnyKålmans avatar
Nu anklagar ytterligare en tjej Ed för våldtäkt.

Det jag finner märkligt med alla dessa metoo-anklagelser, och alltid samma gemensamma nämnare: tjejen somnade i ”förövarens” säng eller ”råkade hamna” i hans säng och dylikt.

Är det inte lite konstigt att dessa ”stackars” kvinnor alltid viftar med fittan i högsta hugg och på fyllan, sen blir det inget mer med det. Förens flera år senare när nu metoo börjat få fart och de inser att det finns pengar att tjäna och samtidigt sätta åt någon som man inte gillar och som man kan göra mycket skada på bara genom att anklaga...

Jag är så trött på den här skiten att jag spyr. Helt ärligt. Nu kan vem som helst bli anklagad för vad som helst om det nu bara tjejen har lust. Det spelar ingen roll om killen inte blir dömd, det slår hårt mot personen i offentlighet och det är oftast värre än något annat.

Jag börjar grovt misstänka att den här metoo rörelsen endast har ett syfte. Och det är att avsätta alla män med makt genom detta sjuka tillvägagångssättet. Alltså behövs ingen dom, det är bara att gå ut offentligt med anklagelser så är personens hela karriär förstört.

Låt säga att en känd företagare blir anklagad offentligt. Hela hans karriär kommer att falla på nolltid. Ingen kommer att vilja göra affärer med honom, ingen kommer att anställa, ingen kommer vilja ha med personen att göra. Och detta ENDAST pga att någon tveksam person bestämt sig för att jävlas pga olika personliga orsaker.

Fattar ni hur sjukt detta har blivit.
Jag har börjat mer och mer använda min mobil som bevis när jag vill ligga med tjejer. Allt från sms bekräftelse innan och efter, video eller ljudinspelning. Jag skojar inte. Jag tänker inte bli utsatt för något då jag ALDRIG i hela mitt liv gjort något mot en tjej som inte velat nåt. Men vet många tjejer som skulle vilja förstöra mitt liv pga svartsjuka, avundsjuka eller för att man dissat dem på något sätt.

Män, var försiktiga där ute. Det är psykopater vi har att göra med idag.
Citera
2018-04-01, 01:11
  #6
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Nu anklagar ytterligare en tjej Ed för våldtäkt.

Det jag finner märkligt med alla dessa metoo-anklagelser, och alltid samma gemensamma nämnare: tjejen somnade i ”förövarens” säng eller ”råkade hamna” i hans säng och dylikt.

Är det inte lite konstigt att dessa ”stackars” kvinnor alltid viftar med fittan i högsta hugg och på fyllan, sen blir det inget mer med det. Förens flera år senare när nu metoo börjat få fart och de inser att det finns pengar att tjäna och samtidigt sätta åt någon som man inte gillar och som man kan göra mycket skada på bara genom att anklaga...

Jag är så trött på den här skiten att jag spyr. Helt ärligt. Nu kan vem som helst bli anklagad för vad som helst om det nu bara tjejen har lust. Det spelar ingen roll om killen inte blir dömd, det slår hårt mot personen i offentlighet och det är oftast värre än något annat.

Jag börjar grovt misstänka att den här metoo rörelsen endast har ett syfte. Och det är att avsätta alla män med makt genom detta sjuka tillvägagångssättet. Alltså behövs ingen dom, det är bara att gå ut offentligt med anklagelser så är personens hela karriär förstört.

Låt säga att en känd företagare blir anklagad offentligt. Hela hans karriär kommer att falla på nolltid. Ingen kommer att vilja göra affärer med honom, ingen kommer att anställa, ingen kommer vilja ha med personen att göra. Och detta ENDAST pga att någon tveksam person bestämt sig för att jävlas pga olika personliga orsaker.

Fattar ni hur sjukt detta har blivit.
Jag har börjat mer och mer använda min mobil som bevis när jag vill ligga med tjejer. Allt från sms bekräftelse innan och efter, video eller ljudinspelning. Jag skojar inte. Jag tänker inte bli utsatt för något då jag ALDRIG i hela mitt liv gjort något mot en tjej som inte velat nåt. Men vet många tjejer som skulle vilja förstöra mitt liv pga svartsjuka, avundsjuka eller för att man dissat dem på något sätt.

Män, var försiktiga där ute. Det är psykopater vi har att göra med idag.

Bra råd. Ed Westwick karriär är liksom körd utan blivit dömd för ett skit. En i Sverige blev räddad från att sitta i finkan i två år för att han hade sin mobil på och spelade in vad som sades under sexet. Han blev räddad för att han faktiskt spelade in vad som hände. Om inte hade han fått 2 år i finkan. Så bra råd. Det är rätt absurt egentligen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback