Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-07, 19:15
  #1
Medlem
Hej!
Jag uppdaterade min PC från Windows 8 till 10 för några veckor sedan och det har BARA krånglat. Använder datorn för filmredigering och lite musikproduktion. Hur som helst... Har nu haft jätteproblem med att den hänger sig i stort sett så fort jag satt igång den. Har kollat på ett 20-tal videos på YouTube och gjort dom ändringar som rekommenderats. Problemen fortsätter ändå med att datorn hänger sig. Någon som har liknande problem?

Skulle verkligen uppskatta hjälp!

Mvh Stefan
2017-11-07, 19:24
  #2
Medlem
Noose..s avatar
Spec på datorn?
2017-11-07, 20:12
  #3
Medlem
Snabbisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Windows 10 suger helt klart. Så jädrans mycket problem jag haft på min dator sedan jag uppdaterade operativsystemet...Verkar som att hundratusentals människor haft bekymmer med skiten om man läser runt lite på nätet. Har inte så mycket att bidra med vad gäller hjälp, ville bara skriva av mig och instämma i att Windows 10 är problem.

Inte för att tjaffsa, men det är dom som har problem man hör. Hur är det med alla som inte har haft några bekymmer? Vad gäller TS frågeställning; CU ställde till det lite ibland efter en nyinstallation och frös. Efter några omstarter så var det som vanligt igen.

Med senaste uppdateringen fortsätter det att fungera felfritt för mig.
__________________
Senast redigerad av Snabbisen 2017-11-07 kl. 20:20.
2017-11-07, 21:07
  #4
Medlem
PeterNosters avatar
Installera Driver Booster så får du drivrutiner kollade och även hämtade och installerade.

https://www.iobit.com/sv/driver-booster.php
2017-11-07, 22:01
  #5
Medlem
Tack alla!!
Vill helst inte göra en Clean install då jag kommer ha en veckas jobb med att installera om alla program. Ska kolla driver boost imorgon.
2017-11-07, 22:04
  #6
Moderator
memymos avatar
Låter inte som att det är Hårdvara som är problemet. Då TS gjort en uppdatering.

Använd denna tråden. (FB) Windows 10 - Problemtråd / Hjälptråd / Övriga frågor

Om det mot förmodan är Hårdvara som är problemet kan TS återkomma så låses tråden upp!


/MOD

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback