Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-08, 20:38
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraJag
Varför ska det inte fungera med den routern ? Verkar vara en vanlig router.
Fördelar verkligen en fördelare tv som kommer via internet? Står ju att det är en azerbadjansk apparat. Så fördelaren kan väl inte ge den nån särskild åtkomst/vlan eller vad det nu kan kallas ?
Om det inte är en azerbadjansk box som man försöker använda med ett svenskt tv-abonnemang, men då är det väl en annan fråga.
Om jag fattat det rätt (utländsk box som ska streama via internet/ej till abonnemang hos nån som sänder tv i "ditt nät") så kolla upp med den du fått boxen från om nån port ska öppnas i routern.

Vilka inställningar jag än gör, och tips jag googlat runt på så får jag det inte att fungera.
Skulle det kunna fungera om man sätter in en switch mellan tjänstefördelaren och routern?
Drar en kabel till Ipboxen och en till routern för att få internet också?
Eller är jag helt ute och cyklar med detta? =)
Citera
2017-11-09, 02:58
  #14
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonken85
Vilka inställningar jag än gör, och tips jag googlat runt på så får jag det inte att fungera.
Skulle det kunna fungera om man sätter in en switch mellan tjänstefördelaren och routern?
Drar en kabel till Ipboxen och en till routern för att få internet också?
Eller är jag helt ute och cyklar med detta? =)

Enligt ServaNets hemsida så finns det tre olika IP-TV:

Öppen TV: Du beställer ett TV basutbud via ServaNet från valfri TV-leverantör. Den "öppna" TV-boxen du får/lånar från Servanet passar till alla leverantörer. Extra kanaler beställer du från TV-leverantören.

Leverantörsbunden TV: Där får/lånar du TV-box från den leverantören du beställer TV från. Byter du TV-leverantör får du byta TV-box.

Internet TV: Streamad TV via internet typ SVT-play. Spelas upp på din dator via internet.

Vilken av dessa har du? Varför krångla med en TV-box från Azerbedjan när du får en box från leverantören?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback