Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-07, 14:00
  #1
Medlem
Enligt dagens upplaga av Mitti Sundbybergsupplaga utreds för nörvarande en högt uppsatt politiker inom kommunen för bl a sexuella övergrepp mot anställda kvinnor. Eftersom han verkar vara där dagtid är det ingen vanlig fritidspolitiker utan det måste vara någon av kommunalråden. Någon som vet vem?

https://mitti.se/nyheter/hogt-uppsat...ade=sundbyberg

Med tanke på beskrivningen av mannen så gissar jag på antingen MP eller Liberalerna.
Citera
2017-11-07, 16:48
  #2
Medlem
Salorms avatar
Politiker i Sundbyberg på väg att ryka pga #metoo?

https://mitti.se/nyheter/hogt-uppsat...ade=sundbyberg

En högt uppsatt politiker i Sundbybergs kommun utreds nu internt. Två anställda på kommunen berättar om hur mannen betett sig olämpligt mot flera kvinnor. Personalchefen på kommunen vill dock inte berätta vad som ligger till grund för utredningen.

Någon som kan tänka sig vem detta kan vara? Hade det varit en SD-politiker hade han hängts med huvudet före så jag gissar på en sosse eller miljöpartist!
Citera
2017-11-07, 16:56
  #3
Medlem
DoungAs avatar
Jag gissar på en Sverigedemokrat eller Moderat.
Anledningen: Jag bodde i Sundbyberg mina 4 första år i Stoockholm. Hörde en del från en kollega på jobb som satt i en nämnd för ett av ovanstående partier.
Citera
2017-11-07, 17:03
  #4
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Jag gissar på en Sverigedemokrat eller Moderat.
Anledningen: Jag bodde i Sundbyberg mina 4 första år i Stoockholm. Hörde en del från en kollega på jobb som satt i en nämnd för ett av ovanstående partier.

Hade det varit SD hade det redan varit känt komplett med krönika.
Citera
2017-11-07, 17:06
  #5
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Hade det varit SD hade det redan varit känt komplett med krönika.
Inte säkert. Media är försiktiga i detta drev nu. De är rädda för förtalsanmälningar.
Citera
2017-11-07, 17:08
  #6
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Jag gissar på en Sverigedemokrat eller Moderat.
Anledningen: Jag bodde i Sundbyberg mina 4 första år i Stoockholm. Hörde en del från en kollega på jobb som satt i en nämnd för ett av ovanstående partier.

Hade det varit Gary, som är den enda SD'aren jag känner till i Sumpan, så hade det funnits planscher över hela Sturegatan så "omtyckt" som han är där.

Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Hade det varit SD hade det redan varit känt komplett med krönika.
Exakt, men det kan mycket väl vara en moderat, dock tycker jag dom känns alldeles för mesiga för det. Näe, mina förhoppningar ligger på Jonas Nygren då det skulle svida mest mot sittande regering.
Citera
2017-11-07, 17:10
  #7
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Inte säkert. Media är försiktiga i detta drev nu. De är rädda för förtalsanmälningar.

Du har rätt i sak men tror nog snarare de är rädda för att få igen med samma mynt så snart en kvinnlig medarbetare lossar sig från sekt-mentaliteten.
Citera
2017-11-07, 17:10
  #8
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Hade det varit Gary, som är den enda SD'aren jag känner till i Sumpan, så hade det funnits planscher över hela Sturegatan så "omtyckt" som han är där.


Exakt, men det kan mycket väl vara en moderat, dock tycker jag dom känns alldeles för mesiga för det. Näe, mina förhoppningar ligger på Jonas Nygren då det skulle svida mest mot sittande regering.
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Du har rätt i sak men tror nog snarare de är rädda för att få igen med samma mynt så snart en kvinnlig medarbetare lossar sig från sekt-mentaliteten.

Hade det varit innan #Metoo kan jag hålla med er båda om att SD-politikern antagligen varit uthängd redan. Men det känns som media blivit lite rädda nu för att de kanske förtalat någon i detta drev redan och ser om sitt eget hus. Därav att jag misstänker att det kan vara en SDare fortfarande. Men tror mer på en Moderat politiker to be honest.
Citera
2017-11-07, 18:17
  #9
Medlem
Men hålla, det måste ju vara ett kommunalråd eftersom de skriver att han far runt och är otrevlig mot personalen på det stora hela. Dvs det är ingen fritidspolitiker, de är väldigt sällan på plats i kommunhuset utöver de sammanträden de har.

Helt säkert är att det inte är M eller C så jag satsar en femma på MP och en tjuga på Liberalerna men garderar med ett oppositionsråd även om han är en nykomling (S).
__________________
Senast redigerad av Mreapoe 2017-11-07 kl. 18:20.
Citera
2017-11-07, 21:21
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mreapoe
Helt säkert är att det inte är M eller C
Varför är du säker på det?


Citat:
Ursprungligen postat av Mreapoe
jag satsar en femma på MP och en tjuga på Liberalerna men garderar med ett oppositionsråd även om han är en nykomling (S).
Varför inte den slemmige från (SD)?
Citera
2017-11-07, 23:27
  #11
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> Politiker

Strix/Mod
Citera
2017-11-08, 10:30
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manne1973
Varför är du säker på det?



Varför inte den slemmige från (SD)?

C är ointresserad av damer. Gift med en man.

M näääää den lille sprätten är alldeles för ”korrekt” o skulle aldrig våga!a

SD tveksamt då han lägger sig vinn om att vara väldigt ”trevlig”, att bli omtyckt så de får många väljare. Därav känd som den ”slemmige” bland normalt folk,
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback