Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-07, 18:07
  #13
Moderator
RostigHinks avatar
Varifrån har du fått detta med att blodsockret måste vara under 4,5? Jag har aldrig hört talas om det sedan jag började med LCHF 2004.
Citera
2017-11-07, 21:09
  #14
Medlem
Läste om det på bl.a. Martina Johanssons blogg, sök på ketoner och blodsocker.

Det kanske bara är hennes slutsats utifrån sig själv. Eftersom jag själv inte har gått ner i vikt på ketos har jag tänkt att det handlar om detta men i själva verket kan det vara så att jag ätit för mycket. Det tar tid att testa sig fram.
Citera
2017-11-09, 12:31
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnikaW
Visst är det så att det är helt normalt men om man vill uppnå optimal ketos så är det inte ett bra värde.

Har ingen aning om vad ketos är !
Citera
2017-11-09, 12:38
  #16
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stavpolisen
Har ingen aning om vad ketos är !
Ketos är det tillstånd som uppstår när kroppen saknar tillgång till kolhydrater som energikälla. Då börjar kroppen använda ketoner som bränsle istället. Dessa bildas av fett.
Citera
2018-02-08, 22:41
  #17
Medlem
det verkar som att keso fungerar bättre på vissa människor än andra.. kost är högst individuellt..
och allt är inte bara kalori in vs kalori ut.. sömn/insulin/stress/osv spelar in enormt mycket
Citera
2018-02-09, 10:21
  #18
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GNAZIX
det verkar som att keso fungerar bättre på vissa människor än andra.. kost är högst individuellt..
och allt är inte bara kalori in vs kalori ut.. sömn/insulin/stress/osv spelar in enormt mycket

Ketos, inte keso, och det är fortfarande kalori in vs kalori ut som gäller, oavsett vad som påverkar denna ekvation.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback