Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-06, 18:08
  #1
Medlem
ubiconcordias avatar
Tappade nyss min Mac, som tyvärr åkt i golvet ett x antal gånger, och nu började den surra ganska högt (som att den går på högvarv, vet inte om det är processorn eller fläkten). Surrandet försvinner även när jag "stängt" igen Mac:en och den lugnat ner sig.

Någon som varit med om liknande, samt finns det något jag som privatperson kan göra? Eller är det bara att acceptera? Alternativt lämna in hos Mulle Meck?
Citera
2017-11-06, 18:11
  #2
Medlem
DarkOceans avatar
Låter som ett mulle meck fall
Citera
2017-11-06, 18:22
  #3
Medlem
Om den funkar normalt i övrigt är det bara att fortsätta använda den. Jag ger detta råd eftersom du hör till de som tappar datorer. Då ska man inte lämna in dem förrän de helt har lagt av. Alternativt köpa en ny.
Citera
2017-11-06, 23:29
  #4
Medlem
oldeubois avatar
Förmodligen är det fläkten som har skurit sig. Vad är det för modell du har? Det är enkelt att byta.
Citera
2017-12-08, 17:46
  #5
Medlem
MDMAfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Förmodligen är det fläkten som har skurit sig. Vad är det för modell du har? Det är enkelt att byta.

Hur får du det till att fläkten skurit bara för att den fallit i golvet. Eventuellt har fläkten gått sönder på något vis men skära gör den bara när lagret är kass.
Citera
2017-12-08, 18:16
  #6
Medlem
Fläkt eller hårddisk om det inte är en ssd i den skulle jag gissa.
Citera
2017-12-08, 22:16
  #7
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDMAfag
Hur får du det till att fläkten skurit bara för att den fallit i golvet. Eventuellt har fläkten gått sönder på något vis men skära gör den bara när lagret är kass.
Ja, det har du rätt i. Absolut fel ordval av mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback