Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-06, 19:48
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagsomfaan
Edit: det ska stå ”Hammarby IF 1897”
Han har varit bajare sedan barnsben och hur stor är risken att han byter lag o blir djurgårdare om 1 år?

Kommentarer om att det är onödigt behöver ej kommenteras
Den risken finns ju tycker inte han ska tattuera sig.
Citera
2017-11-06, 20:26
  #14
Medlem
DarkOceans avatar
Håller på pappan, det borde tom vara 20 års åldergräns, vad som känns rätt när man är 16 kan kännas helt fel när man är tex 30
Citera
2017-11-06, 20:27
  #15
Medlem
Mysquos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagsomfaan
Edit: det ska stå ”Hammarby IF 1897”
Han har varit bajare sedan barnsben och hur stor är risken att han byter lag o blir djurgårdare om 1 år?

Kommentarer om att det är onödigt behöver ej kommenteras

Är han otroligt glömsk och behöver hjälp att komma ihåg att Hammarby IF grundades 1897 eller varför är det så himla viktigt att pränta in detta över kroppen?
Citera
2017-11-06, 21:12
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysquo
Är han otroligt glömsk och behöver hjälp att komma ihåg att Hammarby IF grundades 1897 eller varför är det så himla viktigt att pränta in detta över kroppen?

Vad är meningen med att tatuera sin flickväns/pojkväns namn? Kommer man inte ihåg vad hen heter?

Vad är meningen med att tatuera en drake på armen? Kommer man inte ihåg hur en drake ser ut?
Citera
2017-11-06, 21:28
  #17
Medlem
Lyssna på farsan, tonåringar är hjärndöda. Man borde höja 18årsgränsen till 23 iallafall.

Citat:
Ursprungligen postat av jagsomfaan
Vad är meningen med att tatuera sin flickväns/pojkväns namn? Kommer man inte ihåg vad hen heter?

Vad är meningen med att tatuera en drake på armen? Kommer man inte ihåg hur en drake ser ut?

Bra exempel på hur hjärndöda tonåringar är.
Citera
2017-11-07, 15:09
  #18
Medlem
bilstereons avatar
Att tatuera in något som generellt kan ses som en "åsikt" är väl inte en så bra idé. Det är väl då bättre att tatuera in något motiv som bara ser fint ut. Gärna i svart/gråskala också ifall dagen skulle komma då man ångrar sig. Det är lättare att leva med ett diskret motiv i gråskala än något annat som man nu kan få för sig att sticka in under huden.

Han kan väl börja med att tatuera in ett litet ankare på benet eller nåt och se om han ens kan leva med en sån sorts tatuering?

Detta är bara min uppfattning, respekterar om någon inte håller med
Citera
2017-11-07, 15:22
  #19
Medlem
Hamsterbolls avatar
Otatuerat är alltid bäst. Jag ville både tatuera och pierca mig som 16-åring. Är SÅ glad idag att jag inte gjorde det! Det hade märkt mig för livet och jag är övertygad om att jag inte hade levt det liv jag gör idag om jag gjort det. Tatueringar är en klassmarkör.
Citera
2017-11-07, 18:40
  #20
Medlem
BoJackHorsemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Otatuerat är alltid bäst. Jag ville både tatuera och pierca mig som 16-åring. Är SÅ glad idag att jag inte gjorde det! Det hade märkt mig för livet och jag är övertygad om att jag inte hade levt det liv jag gör idag om jag gjort det. Tatueringar är en klassmarkör.

Folk som kommer från arbetarmiljö och lyckas ta sig igenom en kandidat eller magister tror att tatueringar är en klassmarkör. Wannabe upper middle class...

Oavsett så är det bra jävla dumt att tatuera sig vid 16 år.
Citera
2017-11-07, 18:42
  #21
Medlem
Låter bra. Tills dess hinner han nog tänka sig för OM han vill tatuera sig. Och om han fortfarande vill tatuera sig ska det betyda något hela livet ut. Inte bara nån jävla raggargaddning. Ska man skita ner sin kropp ska det ha en mycket stark innebörd. Annars har man inte mycket respekt för den.
Citera
2017-11-19, 20:19
  #22
Medlem
N.Dongos avatar
Håller faktiskt med farsan jag också. Om han fortfarande vill göra tatueringen efter lite betänketid, kör på!
Citera
2018-06-22, 20:20
  #23
Medlem
berranisses avatar
Finns absolut ingen anledning att förstöra sin kropp med tatueringar. Det är bara en signal att man har problem.

Vid Läkemedelsverkets granskning av tatueringsfärger visade sig en tredjedel av de kontrollerade färgerna innehålla förbjudna ämnen. Läkemedelsverket ser allvarligt på situationen.

Det är 34 olika färger för tatuering och permanent makeup som testats och tolv innehöll förbjudna ämnen som misstänks vara såväl cancerframkallande som skadliga för reproduktionsförmågan. Dessa ämnen kan dessutom skada arvsmassan och vara allergiframkallande. I färgerna hittades även förhöjda halter av föroreningar som arsenik och bly.
Citera
2018-07-04, 05:08
  #24
Medlem
Så länge han är omyndig och bor hos föräldrarna så får han helt enkelt rätta sig efter deras beslut.
Men förslagsvis så kan han ju prata med sin mor och be henne försöka få pappan att ändra sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback