Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-06, 17:37
  #1
Medlem
Tjena flashback!
Min kusin som är minderårig (16) är sugen på att tatuera in en liten text över bröstet.

Hans mamma tillåter det, men problemet är att hans farsa inte tycker det är ok.
Farsan tycker att kusinen får vänta tills han är 18 med att förstöra sin kropp om han måste.

Nu undrar han hur han ska övertala sin far om att få tatuera in den där texten. Några bra argument eller en bra deal för dom båda etc
Mvh
Citera
2017-11-06, 17:42
  #2
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagsomfaan
Tjena flashback!
Min kusin som är minderårig (16) är sugen på att tatuera in en liten text över bröstet.

Hans mamma tillåter det, men problemet är att hans farsa inte tycker det är ok.
Farsan tycker att kusinen får vänta tills han är 18 med att förstöra sin kropp om han måste.

Nu undrar han hur han ska övertala sin far om att få tatuera in den där texten. Några bra argument eller en bra deal för dom båda etc
Mvh

Tummen upp till hans farsa!
Citera
2017-11-06, 17:43
  #3
Medlem
note-its avatar
Blir han en bättre person med förstärkta förmågor om han skaffar en tatuering?
Vad skulle annars upp-sidan vara med att göra en sån grej?
Citera
2017-11-06, 17:43
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagsomfaan
Tjena flashback!
Min kusin som är minderårig (16) är sugen på att tatuera in en liten text över bröstet.

Hans mamma tillåter det, men problemet är att hans farsa inte tycker det är ok.
Farsan tycker att kusinen får vänta tills han är 18 med att förstöra sin kropp om han måste.

Nu undrar han hur han ska övertala sin far om att få tatuera in den där texten. Några bra argument eller en bra deal för dom båda etc
Mvh

Vad sägs om att göra som pappa säger och vänta tills han är vuxen och bestämmer själv?
En man i 16årsåldern är inte färdigutvecklad vare sig kroppsmässigt eller i hjärnan.
Jag ville också tatuera mig när jag var 16. Tackar min mamma varje dag för att hon vägrade gå med på det, och att jag var för feg för att gå till en privat tatuerare.

När man är vuxen och färdigutvecklad kan man fatta egna rationella beslut.
Som 16åring fattar man sina beslut efter:
Polarna kommer tycka att det är fett coolt
Måste va som mina polare
Vill synas
Tjejerna kommer gilla det

Eller Whatever.
Citera
2017-11-06, 17:43
  #5
Medlem
PappaPundares avatar
Skaffa den i smyg bara... Vad ska han göra liksom?
Citera
2017-11-06, 17:44
  #6
Medlem
Inga seriösa gaddare tatuerar sextonåringar, kanske det kan vara skäl till att vänta?
Citera
2017-11-06, 17:44
  #7
Medlem
BoJackHorsemans avatar
Det finns ju en anledning till att det är 18-årsgräns hos många tatuerare och det är för att 16-åringar tar helt hjärndöda beslut. Farsan har helt klart rätt och morsan verkar dum som fan.

Annars är det sprit som gäller. Sprit eller röka.

Vad ska det stå över "kusinens" bröst?
Citera
2017-11-06, 17:53
  #8
Medlem
Jellohs avatar
Förklara för kusinen att "fånig slogan" redan är lika ute som tribaler, indianfjädrar, japanska full-sleeves, vargar som ylar och hipster-sjömansmotiv.
Citera
2017-11-06, 18:12
  #9
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Kom igen, vad är det planerat att det ska stå? Får vi inte veta det så blir det ju mycket svårare för oss att veta hur fadern behöver omprogrameras!
Citera
2017-11-06, 18:19
  #10
Medlem
P-stavs avatar
Tycker din korkade kusin ska lyssna på sin kloka far.
Citera
2017-11-06, 19:05
  #11
Medlem
Edit: det ska stå ”Hammarby IF 1897”
Han har varit bajare sedan barnsben och hur stor är risken att han byter lag o blir djurgårdare om 1 år?

Kommentarer om att det är onödigt behöver ej kommenteras
Citera
2017-11-06, 19:11
  #12
Medlem
Hupats avatar
Varför kan din kusin inte vänta i 2 år tills han själv får bestämma? Varför så brådis? Tycker att din kusin kan chilla i 24 månader och verkligen tänka över det. Har själv en polare som tyckte att det var en bra idé att tattuera in en skateboard på armen när han var 16, nu 4 år senare sitter han med långärmat och sparar ihop pengar för att kunna täcka över den. Visst älskar han än att skatea, men den ser ganska basic ut.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback