Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-07, 00:30
  #13
Medlem
Det är lungt, du gjorde precis som man ska göra kanske bilen redan var sliten så att han inte bryr sig, eller så var det en leasingbil så det var inte hans problem annars så ringer nog försäkringsbolaget.

Vän av ordning undrar förstås om det fanns några vittnen?
Citera
2017-11-07, 09:06
  #14
Medlem
Analretendents avatar
Är det en företagsbil som körs av en anställd så bryr de sig säkert inte. Företaget står för försäkringen, den anställde kan säkert bara säga till chefen att någon idiot repade den på en parkering och försäkringsbolaget kontaktas. Han orkar väl inte säga till chefen om lappen och omständigheterna.
Citera
2017-11-13, 08:46
  #15
Medlem
OldFashioneds avatar
Att föra ett samtal med så pass begränsad tankeförmåga som TS är förstås helt ointressant, så troligtvis tog man bara kontakt med försäkringsbolaget och angav dig som vållande part (vilket är helt riktigt). Hur bilen stod parkerad är fullständigt ointressant. Du krockade med ett stillastående objekt p.g.a. bristande förmåga och inget annat. Föraren/ägaren av den andra bilen har inget som helst intresse av att prata med dig, det är ett rent försäkringsärende.
Citera
2017-11-19, 15:29
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miniarnold1
Hej!

I fredags vid 16 tiden skulle jag parkera min företagsbil utan för gymmets parkering.

När jag svängde in på parkeringen var det en bil som hade parkerat helt tokfel. Hade in princip ställt sig mitt på vägen där bilarna ska köra.

Jag råkade dra in i bilen med mitt däck, så det hände inget på min bil men den andra bilen fick ett par repor i sidan på sin bil. Jag lämnade en lapp där jag bad om ursäkt men skrev att jag hade dokumenterat han/hennes felparkering och att det var en orsak till att jag skrapade i. Lämnade självklart nummer och min mail.

Har inte hört något från personen i fråga. Vad kan det bero på?

Kollade upp bilen, en leasingbil.

Varför tror ni inte personen hört av sig?
Det kan finnas flera anledningar till att personen inte hört sig som tidigare påpekats. Det förutsätter naturligtvis att du lämnat korrekt läsbar information med dina uppgifter. Det är för övrigt du som orsakat skadan och ingen annan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback