Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2017-11-06, 13:27
Medlem
Hej!

I fredags vid 16 tiden skulle jag parkera min företagsbil utan för gymmets parkering.

När jag svängde in på parkeringen var det en bil som hade parkerat helt tokfel. Hade in princip ställt sig mitt på vägen där bilarna ska köra.

Jag råkade dra in i bilen med mitt däck, så det hände inget på min bil men den andra bilen fick ett par repor i sidan på sin bil. Jag lämnade en lapp där jag bad om ursäkt men skrev att jag hade dokumenterat han/hennes felparkering och att det var en orsak till att jag skrapade i. Lämnade självklart nummer och min mail.

Har inte hört något från personen i fråga. Vad kan det bero på?

Kollade upp bilen, en leasingbil.

Varför tror ni inte personen hört av sig?
Citera
2017-11-06, 13:38
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miniarnold1
Kollade upp bilen, en leasingbil.

Kanske personen inte bryr sig om bilen. Var den privatleasad eller var det också en företagsbil?
Citera
2017-11-06, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Kanske personen inte bryr sig om bilen. Var den privatleasad eller var det också en företagsbil?

Det var en företagsbil. Stod nämligen en företagslogga på sidan av bilen. Bilen var en senare modell av BMW.
Citera
2017-11-06, 14:37
Medlem
lostwikings avatar
Om du lämnat numer/nam ingen fara
Senast redigerad av lostwiking 2017-11-06 kl. 14:38. Anledning: läste fel
Citera
2017-11-06, 14:40
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miniarnold1

Tog du registreringsnumret? Då kan du ta tag i det hela själv. Gjorde du det inte? Då är du ju sämst.

Anledningar till att hon inte hört av sig skulle kunna vara:

1. Din handstil är svår att läsa.
2. Någon har snott lappen och kastat den.
3. Hon bryr sig inte i bilen.
4. Hon har tagit tag i det via sitt försäkringsbolag, och dom kommer sen höra av sig.
5. Någonting annat.
Citera
2017-11-06, 15:21
Medlem
"Något annat" tror jag, med BMW:n. Det står snart en blatte vid din dörr och kräver dig på en ny bil, garanterat. Ingen fara.
Citera
2017-11-06, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostwiking
Om du lämnat numer/nam ingen fara

Yes, det har jag
Citera
2017-11-06, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreten
"Något annat" tror jag, med BMW:n. Det står snart en blatte vid din dörr och kräver dig på en ny bil, garanterat. Ingen fara.

Tror inte "blatten" som har en leasing bil via sitt företag kräver mig på en ny bil.
Citera
2017-11-06, 16:42
Medlem
😂😂😂 dokumenterat att bilen du körde in i var felparkerad, det var därför du körde på bilen 😂😂😂 Det spelar ingen roll om så någon parkerar mitt i en korsning, kör du på bilen så är det ditt fel!
Citera
2017-11-06, 18:20
Medlem
supremanics avatar
Min teori är att TS inte alls placerade någon lapp. Denna tråden med information om tidpunkt och plats för det inträffade är bara för att utifall att han blir anmäld för smitning så kan han peka på denna tråden och skylla på att lappen måste blåst bort eller nåt och att tråden skulle bevisa att han minsann placerat en lapp...
Citera
2017-11-06, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
😂😂😂 dokumenterat att bilen du körde in i var felparkerad, det var därför du körde på bilen 😂😂😂 Det spelar ingen roll om så någon parkerar mitt i en korsning, kör du på bilen så är det ditt fel!
min tolkning är at TS skriver det för att påvisa att man inte parkerar så.
Citera
2017-11-06, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n0entry
min tolkning är at TS skriver det för att påvisa att man inte parkerar så.

Spelar tyvärr ingen roll((( det är den som kör på som blir vållande(((
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in