Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-09, 17:22
  #13
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Du får subventionerad sjukvård.

Det jag haft att göra med senaste två åren är inte sjukvård oavsett hur subventionerad den är. Kunde lika gärna besökt en Shaman i Kongo.

Nu träffat en privatläkare genom jobbet och saker börjar äntligen hända.

Nånstans i mig bor en liten såsse och jag gillar idén om lite högre skatter för större skyddsnät. Betala världens högsta skatter och att mötas av det jag fått göra inom allmänvård är dock helt enkelt inte rimligt.

Då kan vi lika gärna skita i det samhällskontraktet. Ska sondera terrängen efter en bra privat sjukförsäkring för detta jag haft att göra med är inte anständigt.

Eftersom vi ska vara en humanitär stormakt saknas givetvis flis - skatterna till trots - men inte bara det som är problemet. Verkar vara ett allvarligt fel på hela apparaturen.

Även om 80 % av BNP skulle läggas på vården skulle det vara som att sätta in ett symaskinsdrev i en Ferrari så som saker hanteras nu.
Citera
2017-11-11, 06:14
  #14
Medlem
Niggerss avatar
Presstöd till fejk news blaskorna ETC på 50 miljoner. Nu har man kommit fram till att ETC är renaste formen av fejk news och oseriös journalistik.
Citera
2017-11-14, 23:23
  #15
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Polis, brandkår och ambulans. Tull och kustbevakning. Allmän sjukvård. Universitet och högskolor. Ska jag skriva en lista?
Nostalgitripp.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback