Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-06, 13:17
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobben06
Rekommenderar dig att inte dricka té på kvällstid. Té innehåller som bekant tein som är uppiggande.
Gäller detta även te som heter "kvällsro" osv?
Citera
2017-11-06, 13:18
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deathisfakenews
Hej jag lider med dig! Jag vakna precis! Dricker kaffe o tar en snus.
Det låter som du har en stress som ligger under allt. Jag rekommenderar dig cannabis. Eller meditation.

Gissar på att man snabbt blir fast i cannabis också. Har vänner som inte somnar utan cannabis i dagsläget. Kalla det naturlig, ofarlig drog men same same...
Citera
2017-11-06, 13:21
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mejselkalle
Kanske prova att göra dig själv helt jävla utmattad under dagtid? Har du ett praktiskt/aktivt jobb? Annars ta ut dig fullständigt efter jobbet...
Annars funkar sex/onani för mig..
Är helt slut efter jobbet och även efter det drar jag iväg på ett 1-2 timmar träningspass så jag är rätt trött...
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
lyssna på regnljud , finns på spotify eller appar med white noise. Försök även ge fan i mobilen när du ska sova.
Jag ger Fan i mobilen och skärm innan jag ska sova och har även flux installerat på allt så jag slipper blått ljus. Har lyssnat på regn tidigare ska testa det igen!
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
Jag har lösningen.

Köp en vanlig klassisk analog väckarklocka.
Stäng av mobilen och lägg i jackfickan i hallen. Ej på ljudlös. Stäng av den.

Du ligger 04:00 i sängen och skapar en tråd att du inte kan somna?
Nej jag rör ej mobilen utan satte mig tillslut vid datorn när jag insåg att klockan var så sent för behövde komma ur sängen.
Citera
2017-11-06, 13:21
  #16
Medlem
Snobben06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizell
Gäller detta även te som heter "kvällsro" osv?

Kanske inte, men jag tänkte på vanligt té som Earl Grey och sådana.
Citera
2017-11-06, 14:27
  #17
Medlem
Sjuntorparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizell
Är helt slut efter jobbet och även efter det drar jag iväg på ett 1-2 timmar träningspass så jag är rätt trött...

Jag ger Fan i mobilen och skärm innan jag ska sova och har även flux installerat på allt så jag slipper blått ljus. Har lyssnat på regn tidigare ska testa det igen!

Nej jag rör ej mobilen utan satte mig tillslut vid datorn när jag insåg att klockan var så sent för behövde komma ur sängen.

Stäng av den. Ett stressmoment att den finns i närheten.
Citera
2017-11-06, 15:37
  #18
Medlem
DarkOceans avatar
Har själv samma problem, men jag somnar snabbt, problemet är att jag vaknar tre timmar senare och kan omöjligt somna om, har försökt få sömntabletter utskrivna men min läkare vägrar, ararax men funkar ju inte
Citera
2017-11-06, 17:15
  #19
Medlem
PiusXIIIs avatar
Har man inte somnat efter en halvtimme är det ingen mening med att ligga kvar i sängen. Då är det bättre att gå upp ett tag för att lägga sig igen en halvtimme senare eller så.
Citera
2017-11-06, 22:03
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
Stäng av den. Ett stressmoment att den finns i närheten.

Den ligger borta på laddning på ljudlös och kollar aldrig på den. Den stör inte min sömn alls men förstår vad du menar.
Citera
2017-11-06, 23:39
  #21
Medlem
Demetrioss avatar
Om ingen har redan sagt det så somnar man bäst när man ligger med någon tillsammans.
Skaffa dig en partner som inte heller kan somna då kan ni hjälpa varandra.
Citera
2017-11-20, 06:22
  #22
Medlem
bananajoe33s avatar
Har samma problem.. sovit 1 timme på två dagar nu, legat i sängen sen kl 22 igår och inte kunna somna.. Fan vad jävla less jag är
Citera
2021-10-19, 07:57
  #23
Medlem
I mitt fall handlar det om oro men har löst det , så länge man har rutinen att alltid lägga sig 22.00 fungerar det.
Citera
2021-10-26, 01:13
  #24
Medlem
Samma här.

Citat:
Ursprungligen postat av Demetrios
Om ingen har redan sagt det så somnar man bäst när man ligger med någon tillsammans.
Skaffa dig en partner som inte heller kan somna då kan ni hjälpa varandra.

Måste vara därför jag aldrig kan sova. 🙁
__________________
Senast redigerad av Jendy 2021-10-26 kl. 01:16.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback