Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-05, 23:52
  #1
Medlem
Finns det någon chans att man kan bli sponsrad av olika företag till sin resa (Syftar inte på en veckas semester på Mallis där man ligger vid stranden hela dagarna) om dom får någonting tillbaka? Vad skulle det kunna vara isåfall? Och jag menar inte att jag sätter deras logga på en T-shirt som jag har på mig. Tror knappast att något företag skulle gå med på det.

Har även varit väldigt sugen på att åka och volontärjobba någonstans. Då kanske det är lättare att hitta sponsorer och man kanske skulle kunna skriva ett reportage eller liknande i utbyte mot att dom sponsrar.

Har ni blivit sponsrade någongång eller vet ni hur det fungerar och om det ens är möjligt? Vad tror ni?
Citera
2017-11-06, 00:24
  #2
Medlem
Om ett företag ska sponsra din resa så krävs det en motprestation som är i proportion. Har du 1 miljon följare på youtube? Är du en kändis som företag vill synas ihop med? Drar din resa till sig uppmärksamhet som får massmedia i alla länder du reser till att jaga dig?

Svarar du nej på ovanstående får du nog söka efter andra vägar.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2887660

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback