Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-23, 18:40
  #109
Medlem
zBr9s avatar
La till "fd" i rubriken eftersom han avgått.

/moderator
Citera
2017-12-03, 22:08
  #110
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Leif och Svenskt näringslivs har under flera år drivit igenom och stöttat massinvandringen. Öppna era hjärtan hette det. Samtidigt sitter han och gömmer undan flera miljoner utomlands. Pengar som skulle kunna gått till dessa stackars människor väljer han i sin egoism att behålla själv. Nej dem som ska öppna sina hjärtan är vanliga svenskar som står längst ned i samhällstrappan. En översittare. Ett förakt mot svensken. Ett vidrigt jävla as helt enkelt. Hoppas han råkar riktigt illa ut. Han har pissat på pensionärer sjuka med flera och nu gnäller han på skatter och välfärd. Återigen ett bevis på det sjuka hyckleriet i invandringspolitiken. Och vad kommer hända? Inte ett jävla piss. Människor är så jävla passiva och bryr sig inte utan fortsätter som vanligt i sin egna lilla bubbla. Hjärndöda parasiter.

OJ. Vad du kräker ur dig. Du måste vara helt pissed-off. Eller maila från Putins vänner eller nåt.


Lugn nu. Han har varit nån slags galjonsfigur för "Svenskt Näringsliv". En organisation vi alla små egenföretagare inte har någon som helst samhörighet med.

Jag skulle aldrig anställa honom i min firma. Never. Inte ens som ordförande i styrelsen. Varför?

Han är för dum. Så enkelt är det.

Sina examina till trots så är han för dum. Lika dum som Piiiiiter Wallenberg. Lika dum.
Varför stå och snattra med nån slags praktikant från MSM? Hur jävla dum får man vara?

OK, 30 MSEK på Malta. Bra jobbat din bonnläpp. Bättre än mig.

Men jag lär aldrig hamna i teve. Skönt det. :-)
Citera
2019-02-27, 00:42
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Östling "Vad fan får jag fått för skatten". (Min kursivering)

Aset får MEDBORGARE som i viss utsträckning skyddas från väder och vind, kriminella, sjukdom, svaghet, ålderdom och främmande makter. Han får MEDBORGARE som i viss utsträckning är vaccinerade, utbildade, arbetsamma, ärliga, tacksamma, laglydiga och ETISKA.

Leif Östling =Ditt jävla as.

EDIT: Svensk Näringsliv är en parasitorganisation som nu bekänner färg. Gick ur för 15 år sedan.

Sluta med dina svordomar. Leif har sett till att öka antalet personal i Sverige. Bara i Södertälje, Luleå mm har antalet ökat med tusentals anställda. Han har sett till att utveckling mm varit kvar och är i Sverige, även stora delar av produktionen. Varför använder du ord som AS? Hade han inte varit chef för Scania hade tusentals varit arbetslösa. Han kämpade mot styrelsen att jobb sa vara i Sverige. Och, klarade det.
Kolla Astra som flyttat snart allt utrikes, snart allt borta från Sverige, med arbetslöshet där efter. Var lite mer på läst innan du utrycker AS!!! Ett as enligt dig som skapat mer arbetstillfällen en någon annan industri i Sverige. punkt
Citera
2019-02-27, 00:55
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag har sett Östling på stan vid några tillfällen den senaste tiden och han har inte sett så fräsch ut. Har verkar vara mer än åldern som börjar ta ut sin rätt. Möjligt att han är alkad.
Tyskarna har insett att han är förbrukad. Tror att det ligger mer bakom än ett opassande uttalande om facket.
Återstår typiska reträttposter såsom ordförande i Svenskt Näringsliv.

Det är möjligt att Östling är en arrogant egoist och i så fall är det nog de egenskaperna som både gjort hans karriär och orsakat hans fall.

Han blev ej sparkad! Han insåg och ville att Scania skulle stanna i Sverige och inte bli en del av MAN i Tyskland och vw. Beslutet var hans eget, ville ha kvar arbetstillfällen med Scania I Sverige. så gick det. Och att han vore ALKAD är ett synnerligen dålig påstående. Har du bevis för det?
Citera
2019-02-27, 09:52
  #113
Medlem
simba_rocks avatar
Tycker Leif vågar stå för sina ord !!

Vågat ifrågasätta vad vi får för våra skattepengar !

Våga förutsäga domedagen !

Tycker dessutom att hans ifrågasättanden är rätt !
Citera
2019-02-27, 15:49
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zampras
Sluta med dina svordomar. Leif har sett till att öka antalet personal i Sverige. Bara i Södertälje, Luleå mm har antalet ökat med tusentals anställda. Han har sett till att utveckling mm varit kvar och är i Sverige, även stora delar av produktionen. Varför använder du ord som AS? Hade han inte varit chef för Scania hade tusentals varit arbetslösa. Han kämpade mot styrelsen att jobb sa vara i Sverige. Och, klarade det.
Kolla Astra som flyttat snart allt utrikes, snart allt borta från Sverige, med arbetslöshet där efter. Var lite mer på läst innan du utrycker AS!!! Ett as enligt dig som skapat mer arbetstillfällen en någon annan industri i Sverige. punkt

Ojoj, vilka fula ord jag skrev, känner inte igen min egen text och varken röker nåt eller dricker. Måste varit utsatt för strålning eller fått klimatångest.
Citera
2019-02-27, 16:00
  #115
Medlem
Redas avatar
Under Leif Östlings kompetenta ledning blev Scania en av världens främsta lastbilstillverkare. Detta fina företag lyckades de numera totalt inkompetenta och svenskfientliga Wallenbergarna slarva bort till Tyskland.
Citera
2019-02-28, 01:48
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Under Leif Östlings kompetenta ledning blev Scania en av världens främsta lastbilstillverkare. Detta fina företag lyckades de numera totalt inkompetenta och svenskfientliga Wallenbergarna slarva bort till Tyskland.

De är världens bästa tillverkare både vad gäller kvalitet och lönsamhet. Är bara Paccar och Scania som har bra & bäst lönsamhet. Övriga långt efter.
Citera
2019-03-04, 19:34
  #117
Medlem
KanskeAndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trellen
Han har betalat in mer skatt och skapat mer jobb än 99% av alla andra och alla lagar har följts. Följ inte sossesjukan, känn sympati för honom istället. Varför ska skatten i Sverige vara så hög att folk ens behöva uppmuntra folk till att ens vilja skatteplanera?

Skatteplanering är ju t.o.m. helt i enlighet med lagen? Skatteplanering och skattefusk är inte samma sak.
Citera
2019-03-16, 01:48
  #118
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zampras
Han blev ej sparkad! Han insåg och ville att Scania skulle stanna i Sverige och inte bli en del av MAN i Tyskland och vw. Beslutet var hans eget, ville ha kvar arbetstillfällen med Scania I Sverige. så gick det. Och att han vore ALKAD är ett synnerligen dålig påstående. Har du bevis för det?
Jag skrev "Möjligt att han är alkad". Det är inget påstående utan en spekulation.
Ser honom ibland och han ser inte så fräsch ut.
Samma sak gäller för övrigt några andra gamla storföretagsledare.
Citera
2019-03-27, 06:24
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trellen
Han har betalat in mer skatt och skapat mer jobb än 99% av alla andra och alla lagar har följts. Följ inte sossesjukan, känn sympati för honom istället. Varför ska skatten i Sverige vara så hög att folk ens behöva uppmuntra folk till att ens vilja skatteplanera?

Att alla lagar har följts har du naturligtvis inte den blekaste aning om. Schakalhögern vilken du uppenbarligen tillhör börjar alltid yra om "sossesjukan" så fort någon ifrågasätter dess helgonförklarade medlemmar.
Citera
2019-10-03, 16:13
  #120
Medlem
"Född och uppväxt i Luleå. Var elevrådsordförande och med i SSU i tonåren."

https://www.dn.se/ekonomi/sanningen-...-nya-memoarer/

Det där visste man inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback