Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-05, 11:03
  #1
Medlem
Tar sällen snus men när jag väl tar så måste jag spotta ut efter 10 min för det rinner så mycket saft i munnen och blir äcklad, hinner knappt njuta. Ibland kan den hålla över 30 min. Brukar ta vit portion
Citera
2017-11-05, 11:06
  #2
Medlem
WWHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallerbytta-
Tar sällen snus men när jag väl tar så måste jag spotta ut efter 10 min för det rinner så mycket saft i munnen och blir äcklad, hinner knappt njuta. Ibland kan den hålla över 30 min. Brukar ta vit portion

Hej
Detta är munhålans reaktion på något främmande i munnen. Enda sättet att nå framgång är att träna.
Lycka till.
Citera
2017-11-05, 11:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WWH
Hej
Detta är munhålans reaktion på något främmande i munnen. Enda sättet att nå framgång är att träna.
Lycka till.

Ok tack
Citera
2017-11-05, 11:16
  #4
Avstängd
peta inte på snusen med tungan
Citera
2017-11-05, 11:30
  #5
Medlem
Beror även på vilken snus du snusar.

Själv kör jag XR, rinner obefintligt.

Vill minnas att Lundgren har någon perforerad (?) som ska hålla sig torr i evigheter. Själv hatar jag det för att den är för stor (liten jävla mun) och för torr.

Men pröva dig runt med lite olika märken så kommer du nog hitta rätt
Citera
2017-11-05, 11:49
  #6
Medlem
CommonSenses avatar
Du är helt enkelt ingen snusare, det är saften man vill ha där är där all nikotin är annars finns det inget syfte att snusa om du ej vill ha saften.
Citera
2017-11-05, 12:19
  #7
Medlem
WWHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Du är helt enkelt ingen snusare, det är saften man vill ha där är där all nikotin är annars finns det inget syfte att snusa om du ej vill ha saften.

Merparten av nikotinet går direkt från tobaken ur i blodet i munhålans väldigt tunna och ytliga blodkärl.
Samma med snuff genom näsas tunna väggar. Magens upptagning är marginell snarare skapar för mycket snussaft i magen andra problem med mage och tarm.
Citera
2017-11-05, 12:42
  #8
Medlem
Overklighetss avatar
Rök en joint innan du lägger in snusen. Funkar varje gång.
Citera
2017-11-05, 14:07
  #9
Medlem
revodnebs avatar
För mig är det samma sak, men det gäller bara påssnus. Om jag kör vanlig lös så kan jag ha det i flera timmar utan att det rinner.
Citera
2017-11-05, 15:15
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Beror även på vilken snus du snusar.

Själv kör jag XR, rinner obefintligt.

.

Ja, det var XR jag tog, riktig skit :/
Citera
2017-11-05, 15:22
  #11
Medlem
Lägg den i lite papper innan och tryck till, det borde ta bort det värsta eller, lägg snuset på en ugnsplåt och kör det på svag värme en stund då borde lite vatten dunsta bort.
__________________
Senast redigerad av peckapecan 2017-11-05 kl. 15:37.
Citera
2017-11-10, 20:19
  #12
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Lägg den i lite papper innan och tryck till, det borde ta bort det värsta eller, lägg snuset på en ugnsplåt och kör det på svag värme en stund då borde lite vatten dunsta bort.
Ja för det är nog snusets fukthalt direkt från dosan som är det som gör att det rinner. Eller?

Tryck upp snuset så långt upp under läppen du kan utan att det skaver och knip sedan åt lite lätt med överläppen. Slicka inte och byt inte position på den så förblir den relativt torr länge.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback