Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-04, 18:06
  #1
Medlem
Hej alla!

Jag har tagit ketamin fyra gånger i mitt liv nu: en gång förrförra helgen, två gånger förra helgen och nu idag. Grejen är att jag började känna en konstig känsla i området som är precis ovanför kuken ni vet, under magen. En tryckande känsla. Vet inte om jag vill kalla det smärta direkt, kanske gör lite ont, men känns mest som ett obehag. Jag har läst massa om att man kan förstöra blåsan och shit om man tar ketamin väldigt mycket, men jag har ju bara tagit det fyra gånger! Och på de fyra gångerna har det gått åt ca ett halvt gram, och då var en polare med och tog också två gånger förra helgen. Så det är ju inte så mycket jag har tagit. Men jag börjar bli nojjig nu ändå.

Kan man sabba sin blåsa på en gång när man tar ketamin? Eller kan det vara något annat? Kan tillägga att jag har avtänt från tramadol i tre veckor nu också (efter ett års dagligt bruk), så jag känner mig allmänt konstig i kroppen och har ont lite överallt pga det också. Därför är det svårt att veta vad som är vad och nu kanske jag sitter och känner efter för mycket med. Men vad tror ni? Kan det vara ketaminet som redan börjat förstöra urinblåsan?
Citera
2017-11-04, 20:13
  #2
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Priori-Incantatem
Hej alla!

Jag har tagit ketamin fyra gånger i mitt liv nu: en gång förrförra helgen, två gånger förra helgen och nu idag. Grejen är att jag började känna en konstig känsla i området som är precis ovanför kuken ni vet, under magen. En tryckande känsla. Vet inte om jag vill kalla det smärta direkt, kanske gör lite ont, men känns mest som ett obehag. Jag har läst massa om att man kan förstöra blåsan och shit om man tar ketamin väldigt mycket, men jag har ju bara tagit det fyra gånger! Och på de fyra gångerna har det gått åt ca ett halvt gram, och då var en polare med och tog också två gånger förra helgen. Så det är ju inte så mycket jag har tagit. Men jag börjar bli nojjig nu ändå.

Kan man sabba sin blåsa på en gång när man tar ketamin? Eller kan det vara något annat? Kan tillägga att jag har avtänt från tramadol i tre veckor nu också (efter ett års dagligt bruk), så jag känner mig allmänt konstig i kroppen och har ont lite överallt pga det också. Därför är det svårt att veta vad som är vad och nu kanske jag sitter och känner efter för mycket med. Men vad tror ni? Kan det vara ketaminet som redan börjat förstöra urinblåsan?

Kan inte tänka mig att det är Ketat som spökar. Jag har tagit keta betydligt oftare än det, och jag har inga som helst problem.
Jag tror bara ett frekvent dagligt bruk kan skada blåsan, då substansen aldrig riktigt får lov att lämna kroppen via urinet.

Matt developed K bladder after taking as much as 15g of the drug a day.

K bladder is when the lining of the bladder gets so damaged and scarred that it shrinks in volume, which causes the person to need the toilet more.

Sometimes they can't go, leaving them in excruciating pain.


-----------

Ketamine metabolites or byproducts act as toxins within the urinary tract

Ketamine byproducts damage bladder muscles on a cellular level

Ketamine triggers an autoimmune response within the urinary tract

Ketamine byproduct materials breed harmful bacteria within the urinary tract

Causes eventual death of the cells that makeup the bladder
__________________
Senast redigerad av kattvalp 2017-11-04 kl. 20:29.
Citera
2017-11-05, 14:33
  #3
Medlem
Okej så då är det med största sannolikhet inte ketat då? Kanske är avtändningen av trammet, jag har ju ont i hela kroppen till och från så varför inte blåsan med... Fast jag kanske ska kolla mig för urinvägsinfektion eller nåt ändå?
Citera
2017-11-05, 16:41
  #4
Medlem
Gör det bara ont eller pissar du ofta också? Jag har tryckt i mig ett halvt gram ket på en dag och märkte överhuvudtaget inte av någon bieffekt iaf.
Citera
2017-11-05, 19:57
  #5
Medlem
Vet nog vad du menar, känns det ungefär som när man har pissat efter att ha hållt sig väldigt länge?
Har använt en hel del keta i mina dagar men jag tror inte det är relaterat till det.
Citera
2017-11-05, 21:27
  #6
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Priori-Incantatem
Okej så då är det med största sannolikhet inte ketat då? Kanske är avtändningen av trammet, jag har ju ont i hela kroppen till och från så varför inte blåsan med... Fast jag kanske ska kolla mig för urinvägsinfektion eller nåt ändå?

Mest troligt är det inte Ketaminet.
Kan vara tramadolen, du har ju stimulerat dina my-receptorer ett bra tag så smärta är väl ganska vanlig bieffekt efter långvarigt opioid-missbruk.

Kvarstår problemet så får du helt enkelt gå till doktorn, så hittar han nog vad som eventuellt kan vara fel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback