Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-04, 17:31
  #1
Medlem
Mitt namn är Leo Alexander, 19 år från Stockholm.
Spelar gitarr och sjunger, skriver feta låtar.
Har ej tillgång till någon studio eller schyssta mikrofoner utan allt är inspelat i mitt pojkrum med hjälp av Garage Band, alla instrument är inspelade av mig själv.
Målet är för tillfället att sprida min musik och få den hörd av så många som möjligt då jag tror att många skulle uppskatta den och det budskap den framför. Drömmen är ju självklart att kunna försörja sig på musiken och kanske sälja ut Wembley någon dag. Men till dess, lyssna och njut av mina halvtaskiga inspelningar och låt mig veta vad ni tycker!
(PS: Fler låtar snart uppe)

https://soundcloud.com/user-251159308
Citera
2017-11-04, 19:21
  #2
Avstängd
HandballRents avatar
Open Your Eyes var en fin indierockstänkare.

Jag gillar gitarrmelodierna, men gitarrsolot tillförde inte mycket. Det kunde du lika gärna ha skippat tycker jag. Eller så kanske man får kompensera bristen i teknik med effekter?
Citera
2017-11-06, 22:49
  #3
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menbre
Mitt namn är Leo Alexander, 19 år från Stockholm.
Spelar gitarr och sjunger, skriver feta låtar.
Har ej tillgång till någon studio eller schyssta mikrofoner utan allt är inspelat i mitt pojkrum med hjälp av Garage Band, alla instrument är inspelade av mig själv.
Målet är för tillfället att sprida min musik och få den hörd av så många som möjligt då jag tror att många skulle uppskatta den och det budskap den framför. Drömmen är ju självklart att kunna försörja sig på musiken och kanske sälja ut Wembley någon dag. Men till dess, lyssna och njut av mina halvtaskiga inspelningar och låt mig veta vad ni tycker!
(PS: Fler låtar snart uppe)

https://soundcloud.com/user-251159308

Potential. Investera i en vettig allroundmic med stativ och popskydd, kommer inte kosta många spänn.
Citera
2018-03-08, 20:18
  #4
Medlem
GordonBleus avatar
Bra tycker jag utan tvekan. Får en lite Sulo och Diamond Dogs feeling av det hela, Mr. Richman gav mej också lite blandning av Nicke Borg och Woodstock, härligt, jag gillart.
Bra förfestmusik eller skönt att avnjuta på bakfyllan med en bira, ta inte det som negativt eller småskaligt, jag skulle nog kliva på en spelning och lyssna.

/GB
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback