Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-15, 22:16
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonobono
Är de den här?
https://www.dustinhome.se/product/50...ent=5637146202
1290kr känns ju som ett bra pris om plattan är bra.
Berätta gärna mer när du kört den lite mer

Edit: Jämförde lite snabbt med Galaxy Tab A 16gb och de som skiljer va ja kunde se är att Samsungen har lite bättre skärmupplösning,, bättre pixeltäthet, lite bättre kamera och 3 timmar bättre batteri. Lenovon är 7.0 Nougat och Samsungen 6.0 Marshmallow. Skiljer ca 1000kr i pris.
OM ja nu kollat på rätt platta

Måste va gammal info köpte min i juli med 7.0 från start
Citera
2017-11-16, 02:34
  #14
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piwone
Måste va gammal info köpte min i juli med 7.0 från start
Jag kikade på den också innan det blev Lenovo'n men det var bara Marshmallow på den. Däremot är det ju bra att veta att det inte är några problem att köra Nougat.
Citera
2017-11-16, 11:34
  #15
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piwone
Måste va gammal info köpte min i juli med 7.0 från start
6.0 Marshmallow står på alla sidor ja läst om den (tror ja). Vart köpte du din?
Hur fungerar den då, vad använder du den mest till och är du nöjd?


Edit:
Googlade och hittade de här Samsung berättar vilka enheter som får Android 7.0

Men borde informationen inte ändras på förpackningar och sidor om dom uppgraderats? Hur vet man om man får en ny eller gammal?
__________________
Senast redigerad av bonobono 2017-11-16 kl. 11:49.
Citera
2017-11-16, 23:04
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonobono
6.0 Marshmallow står på alla sidor ja läst om den (tror ja). Vart köpte du din?
Hur fungerar den då, vad använder du den mest till och är du nöjd?


Edit:
Googlade och hittade de här Samsung berättar vilka enheter som får Android 7.0

Men borde informationen inte ändras på förpackningar och sidor om dom uppgraderats? Hur vet man om man får en ny eller gammal?

Köpte min på elgiganten iofs 32gb men borde ju inte va någon skillnad?
Kan inte se något om vilken version av android det är på förpackningen det enda jag kunde hitta va datummärkning på laddaren 3/7/2017 men då måste man ju öppna kartongen först

Jodå tycker den funkar bra men använder den inte varje dag köpte den mest till resor o så men när jag använder den så är det mest slösurf,twitch,youtube,spotify o lite serier jag laddat ner
Citera
2017-11-17, 00:02
  #17
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piwone
Köpte min på elgiganten iofs 32gb men borde ju inte va någon skillnad?
Kan inte se något om vilken version av android det är på förpackningen det enda jag kunde hitta va datummärkning på laddaren 3/7/2017 men då måste man ju öppna kartongen först

Jodå tycker den funkar bra men använder den inte varje dag köpte den mest till resor o så men när jag använder den så är det mest slösurf,twitch,youtube,spotify o lite serier jag laddat ner
Ja de är ju lite skumt. Lär bli svårt att veta vilken man ska köpa om man inte kan se vilka som är uppgraderade, och dom i butikerna lär ju inte veta heller...

Tycker du att man klarar sig med bara wifi? Man lär väl ladda ner grejer innan man ska ta den med sig om man ska hemifrån.
Ja ska ju till 99% bara använda den hemma så tycker inte de är värt att betala extra för att kunna surfa utanför hemmet, då funkar ju mobilen.
Du har inga problem med storleken, att den är lite mer avlång? Antar att de blir att mest använda den liggande?
Har sett att vissa på Youtube upplever att knapparna sitter lite illa när man använder den liggande, att man trycker på dom när man håller i plattan på ena sidan, nåt du tänkt på?
Citera
2017-11-20, 11:54
  #18
Medlem
bonobonos avatar
Komplett.se har nu Galaxy Tab A för 1555kr. Hade tänkt vänta till fredag men frågan är om den blir billigare. Va tror ni?
https://www.komplett.se/product/8925...01-16gb-svart#
Citera
2017-11-21, 00:50
  #19
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonobono
Komplett.se har nu Galaxy Tab A för 1555kr. Hade tänkt vänta till fredag men frågan är om den blir billigare. Va tror ni?
https://www.komplett.se/product/8925...01-16gb-svart#

Edit: Chattade med kundtjänst på Komplett på eftermiddagen och enligt dom var Tab A inte uppgraderad till Nougat 7.0. Deras erbjudande var riktigt bra men dom hade inga för leverans. 2 timmar senare hade dom tagit bort alla sina Tab A till försäljning med texten "produkten finns inte längre i vårt sortiment".
Endast en demo finns nu till försäljning för 2875kr (dyrare än till ordinarie pris).
Kan de vara så att de bara var lockpriser inför fredag, eller sålde man helt slut? Har man sålt slut så bör man väl kunna ta in fler och ha kvar produkten till försäljning med nytt leveransdatum för fler i lager?
Tycker de kändes lite spök...
Citera
2017-11-24, 02:49
  #20
Medlem
bonobonos avatar
Beställde en Galaxy Tab A till slut (eller 2 då den ena får bli julklapp också). Blev ifrån Net on net och fick betala 1790kr/st. Köpte även ett book cover så skyddar men den lite bättre, inte minst kameran baktill.
Hade hoppats på att hitta den lite billigare då Komplett hade den för 1555kr men vågar inte vänta längre då den säkert kommer att ta slut under Black friday.
Nu hoppas ja att den blir bra.

Enligt säljare på Elgiganten så hade hon hört att vissa fått den med Nougat 7.0 men att det verkade variera.
Citera
2017-11-24, 06:37
  #21
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonobono
Beställde en Galaxy Tab A till slut (eller 2 då den ena får bli julklapp också). Blev ifrån Net on net och fick betala 1790kr/st. Köpte även ett book cover så skyddar men den lite bättre, inte minst kameran baktill.
Hade hoppats på att hitta den lite billigare då Komplett hade den för 1555kr men vågar inte vänta längre då den säkert kommer att ta slut under Black friday.
Nu hoppas ja att den blir bra.

Enligt säljare på Elgiganten så hade hon hört att vissa fått den med Nougat 7.0 men att det verkade variera.
Hoppas du blir nöjd!

Ett tips i sista minuten till er andra:

Jag har nu kört min Lenovo Tab 4 i elva dagar (ersatte min Samsung Tab 3 10) och är helnöjd än så länge.
Bra batteritid, snabb att ladda, liggande format (som var mitt krav) och min kom med Nougat. Den har bara 16 GB minne men jag har hittills inte slagit i taket alls .

Jag såg att Elgiganten säljer den idag för 990 kr (dock med Marshmallow men det går ju att uppdatera) och är helt klart prisvärt IMO.
Citera
2017-11-24, 10:54
  #22
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Hoppas du blir nöjd!

Ett tips i sista minuten till er andra:

Jag har nu kört min Lenovo Tab 4 i elva dagar (ersatte min Samsung Tab 3 10) och är helnöjd än så länge.
Bra batteritid, snabb att ladda, liggande format (som var mitt krav) och min kom med Nougat. Den har bara 16 GB minne men jag har hittills inte slagit i taket alls .

Jag såg att Elgiganten säljer den idag för 990 kr (dock med Marshmallow men det går ju att uppdatera) och är helt klart prisvärt IMO.
Ja det blir nog bra men ja måste nog slut kolla på den i butikerna nu för det är lite jobbigt när man ser att priset fortfarande går ner
Dustin har den nu för 1490kr.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback