Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-02, 22:22
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Ja precis. Jag har stulit godis några gånger men det har aldrig gått något larm för mig.

Det har väl hänt för mig också att jag stulit något, men som dock inte funnits något larm på den varan jag stal. Satt det en varningslapp om att varan är stöldmärkt?
Citera
2017-11-02, 22:24
  #14
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danskskalle87
Det har väl hänt för mig också att jag stulit något, men som dock inte funnits något larm på den varan jag stal. Satt det en varningslapp om att varan är stöldmärkt?
Nej det gjorde det inte.
Citera
2017-11-02, 22:34
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Nej det gjorde det inte.

Då kan jag förstå det, men om man testar att sno en vara med ett stöldskydd på så kan det bli annat utav det vilket jag själv inte testat men som någon gärna kan testa & se om det ger något resultat.
Citera
2017-11-02, 22:38
  #16
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danskskalle87
Då kan jag förstå det, men om man testar att sno en vara med ett stöldskydd på så kan det bli annat utav det vilket jag själv inte testat men som någon gärna kan testa & se om det ger något resultat.
Ja precis ☺
Citera
2017-11-02, 22:39
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surfnturp
Har prövat sno powerbank hos Clas Ohlson där den var "larmad" men det är för mesta dels skitsnack

Det löste inte ut något larm? Det händer naturligtvis att det kan blivit något knas när du gick ut från butiken eller så var varan inte larmad eller så kan det varit något annat som gör att det inte löste ut.
Citera
2017-11-02, 22:41
  #18
Medlem
Vissa ICA-butiker sätter larm på choklad. Detta gäller främst 200g förpackningar eftersom dessa stjäls ofta. Enkla och smidiga och plocka innanför byxlinningen.
Citera
2017-11-02, 22:47
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Vissa ICA-butiker sätter larm på choklad. Detta gäller främst 200g förpackningar eftersom dessa stjäls ofta. Enkla och smidiga och plocka innanför byxlinningen.

Jag såg det nu ifrån någon annan i tråden som skrev om 200 g choklad som dom märker för att dom är väldigt stöldbegärliga.
Citera
2017-11-02, 23:46
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danskskalle87
Jag såg det nu ifrån någon annan i tråden som skrev om 200 g choklad som dom märker för att dom är väldigt stöldbegärliga.

Larmet är dock enkelt att upptäcka eftersom det (mig veterligen) består av en liten svart bricka som sitter i sömmen där chokladen öppnas. Brickan kan avlägsnas utan någon vidare ansträngning.
Citera
2017-11-03, 00:05
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Larmet är dock enkelt att upptäcka eftersom det (mig veterligen) består av en liten svart bricka som sitter i sömmen där chokladen öppnas. Brickan kan avlägsnas utan någon vidare ansträngning.

Jag hade ingen aning om det. Visserligen så har jag själv inte varit inne i en butik på väldigt länge p.g.a. andra omständigheter. Många uppskattar säkert att få tips hur man ska få bort larmet på själva förpackningen & det har klart sina fördelar.
Citera
2019-01-25, 13:20
  #22
Medlem
-a-l-e-x-i-a-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Larmet är dock enkelt att upptäcka eftersom det (mig veterligen) består av en liten svart bricka som sitter i sömmen där chokladen öppnas. Brickan kan avlägsnas utan någon vidare ansträngning.

Har svårt att förstå att man snor choklad. Begäret måste vara stort om man riskerar att åka fast för godis. Inte kan det kännas så bra att ha snott heller...

Har aldrig sett svarta larm i sömmen...och jag har ätit mycket chokkla… Däremot gula klisterlappar på ovansidan som det står Stöldmärkt på. Antar att de innehåller nått chip?
Citera
2019-01-28, 21:35
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -a-l-e-x-i-a-
Har svårt att förstå att man snor choklad. Begäret måste vara stort om man riskerar att åka fast för godis. Inte kan det kännas så bra att ha snott heller...

Har aldrig sett svarta larm i sömmen...och jag har ätit mycket chokkla… Däremot gula klisterlappar på ovansidan som det står Stöldmärkt på. Antar att de innehåller nått chip?

Du skulle bara veta vilka skitsaker som väljer att stjäla. Populärt var det att sno snacks som vanligtvis äts i samband med träning. På min tid var det gainomax på tetra som gällde. En klassiker var att stoppa ner den i en lortig gym-väska med den klassiska bortförklaringen att den minsann inhandlats på gymmet.

Vill minnas att vi satte stöldmärkt-lappar på vissa köttdetaljer i avskräckande syfte. Dessa innehöll inget larm utan var enbart tänkt att skrämma bort klåfingriga kunder. Sen är det långt ifrån alla butiker som ens har larmbågar. I dessa butiker är det bara att traska ut med varorna förutsatt att du inte blivit upptäckt. Jag gissar även att de butiker som har larmbågar även har olika system för att stöldmärka varor. Vissa kör med svarta brickor och andra med något annat system.

När du arbetar i butik så blir det nästan en sport att haffa snattare. Efter ett tag så kan du nästan lukta dig till dem. Snattare har ett visst beteende och ett visst sätt att röra sig på. I korthet så är det just denna instinkt hos butikspersonalen som fångar flest snattare i förhållande till larm och larmbågar.
Citera
2019-01-30, 02:09
  #24
Medlem
-a-l-e-x-i-a-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
När du arbetar i butik så blir det nästan en sport att haffa snattare. Efter ett tag så kan du nästan lukta dig till dem. Snattare har ett visst beteende och ett visst sätt att röra sig på. I korthet så är det just denna instinkt hos butikspersonalen som fångar flest snattare i förhållande till larm och larmbågar.

Gud så intressant! Berätta?

(jag kan ju tänka mig men du har ju inside info på riktigt!)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback