Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-12-15, 03:08
  #25
Medlem
supremanics avatar
Utge dig för att vara en saltvattensakvarist och hävda bestämt att dina kortpolypiga stenkoraller trivs så sjukt mycket bättre under ett par metallhalogen-lampor på 250W styck än mer energisnåla LED lampor
Citera
2018-01-04, 17:48
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spud-boy
Skaffa en sån här: http://www.collegeentertianmentfun.com/rodeo_bull.gif

... Som du ställer i vardagsrummet.. Då när hyresvärden kliver in i vardagsrummet kommer han direkt fatta vad din höga elförbrukning beror på..

Skaffa några gamla flipper/arkad-spel som du ställer innanför ytterdörren, och häng upp en skylt på dörren som det står "Arcade Dungeon" på.. Själva skylten kan ju vara av en sån där neon-strömförbrukare oxå...

haha dunder
Citera
2018-01-04, 17:51
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puppeteer01
När knarket börjar stinka kommer de att kolla upp vad du håller på med och då åker du. Smartare att hålla låg profil och arbeta långsiktigt men du verkar inte fatta det själv.

Detta är som det där när ett latinamerikanska avskum skräpar ner framför sin dörr eller dumpar sopor som stinker för han själv anser att han är smartare än alla andra. Eefter han blir anmäld springer han ut nattetid för att kolla att hans skitbil står där den alltid gjort. Låg intelligens.

vill inte outa min idé alldeles för mycket, men just de bekymren som du beskriver
tror jag inte jag behöver oroa mig över, men tack för omtanken.
Citera
2018-03-08, 17:48
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av journeyman2k
föreställ dig att du hyr en bostad i andrahand och att det fortfarande är din hyresvärd som står på elavtalet, elen är alltså inbakad i hyran... det kan således vara en bra grej att ha en vattentät utsäkt den dagen hyresvärden undrar över den något höga elförbrukningen och vad den beror på.
visst, man skulle kunna skriva över elen på en själv men även det kan väcka misstänksamhet.
man kan även lösa det med elagregat, men det kan bli både otympligt och odiskret på andra vis...
så, vilken är er bästa förklaring till att er bostad drar mycket ström?
Säg att du minar bitcoin.
Citera
2018-03-11, 19:06
  #29
Medlem
Bitcoin mining känns som en rätt bra ursäkt.
Citera
2018-03-12, 01:02
  #30
Medlem
Skulle nog säga att det polisen märker mest är väl just när de åker med helikopter o kollar värme. Kryptovalutor på servrar kommer inte ihåg vilket land men det började dra mer el för det än vad alla hushåll drog så det verkar vara en riktigt bra förklaring om man nu får frågan.
Känns mer som frugan kanske kan vara den som kanske frågar hur de kommer sig att elräkningen är så hög när hon inte vet om vad man har i hobbyrummet.

Men aja hahaha, den här tråden var rolig.

Dock så har man ju sett att istorskalig produktion så kan man ju behöva koppla om strömmen o ha sig så tror inte trådskaparen är helt ute o cyklar.
Citera
2018-03-12, 09:23
  #31
Medlem
CoopColas avatar
Köp två stora datorchassin och sätt in en gammal hårdvara som fungerar, iaf så det kan låta mycket samt lysa vid behov. Det borde väl fungera bra som ursäkt?
Citera
2020-11-11, 00:26
  #32
Medlem
truthwillouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av journeyman2k
det var iofs en mindre lägenhet, elräkningen låg på drygt 300 spänn/månad innan jag började odla tomater där.
Nä, det är nog troligare att man torskar på elen om man odlar i större skala.
det har i andra trådar spekulerats i om polisen kan se ens elförbrukning timme för timme, men sånt är nog svårt att hitta underlag för
min egna teori är att dom säkert har den befogenheten om det kan leda till längre fängelsestraff, precis som med telefonavlyssning osv.

Ville bara infoga här att i fallet Wilma i västsverige förra november så kollade polisen upp hur elförbrukningen förändrades minut- eller timvis i lägenheten där hon hittats mördad för att avgöra om några maskiner använts för att städa undan bevis/blod. Visserligen en mordutredning men bevisar att de har möjligheten.
Citera
2020-11-20, 14:47
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truthwillout
Ville bara infoga här att i fallet Wilma i västsverige förra november så kollade polisen upp hur elförbrukningen förändrades minut- eller timvis i lägenheten där hon hittats mördad för att avgöra om några maskiner använts för att städa undan bevis/blod. Visserligen en mordutredning men bevisar att de har möjligheten.

Ja, exakt vad jag menade.
Då kan vi fastställa att dom rent tekniskt kan läsa av elförbrukningen detaljerat. Men sen vart gränsen går rent juridiskt för att dom ska få tillstånd att göra det är en annan fråga.
Jag skulle spontant tippa på att dom har dessa befogenheter vid misstanke om större narkotikaframställningar som drar orimligt mycket el (och har typiska tidscykler) för att vara någonting annat än vad det är. men jag tror inte att mindre garderobsodlingar faller under detta då det drar väldigt lite ström i sammanhanget och det därför inte blir lika starkt argument för husransakan, 400w/timme kan lika gärna vara en serverdator, akvarium etc.

Den "ringa" kategorin av hemmaodlare faller, som 100-tals gånger tidigare beskrivits här på FB, främst genom att flasha för kompisar med sin odling eller av stanken ut i trapphuset.
__________________
Senast redigerad av journeyman2k 2020-11-20 kl. 14:50.
Citera
2021-01-08, 18:45
  #34
Medlem
Frugan laddar monsterdildon 🤣
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback