Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-04, 23:54
  #25
Medlem
Niskalaukauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
En fryst burgare i en sån blir snarare kokt.
Tackar för svaret, har iofs sätt några köra burgare i dom på Youtube.
Citera
2018-12-05, 09:26
  #26
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus
Tackar för svaret, har iofs sätt några köra burgare i dom på Youtube.

Jag har tefals version, och steka saker gör den inte. Jag använder den mycket, jag gillar den, men inte till sånt.
Citera
2018-12-16, 01:07
  #27
Medlem
Niskalaukauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Jag har tefals version, och steka saker gör den inte. Jag använder den mycket, jag gillar den, men inte till sånt.
ok Tack
Citera
2020-02-19, 23:29
  #28
Medlem
Tryckallan74s avatar
Airfryers

Vad är era erfarenheter av dessa? Kollar lite på denna - Philips Essential airfryer XL HD926190 någon som äger denna?

Vill gärna ha rekommendationer på andra märken, samt erfarenheter, blir det bra?
Citera
2020-07-28, 12:26
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
Vad är era erfarenheter av dessa? Kollar lite på denna - Philips Essential airfryer XL HD926190 någon som äger denna?

Vill gärna ha rekommendationer på andra märken, samt erfarenheter, blir det bra?

Bump!
Jag vill också gärna veta mer om olika märken och om det är värt att köpa en airfryer?
Blir det verkligen samma känsla som i en varmluftsugn eller blir det bättre resultat?
Citera
2020-08-19, 13:50
  #30
Medlem
mjukmjukares avatar
Så har då SellOut-Matgeek trots att han privat ägt en Philips Airfryer modell enkel, fått in ett samarbete med Philips med nån värsting XXL Modell. Men i princip same same. Några pipfinesser.

Och han sätter upp dramat; ”Jag som är jätteskeptisk till Airfryer men blir omvänd”.

För det första. Varför låtsas som att han ingenting vet?
Han har ju ägt en privat. Länge.
För det andra. ”Nä tamejtusan ... detta blev ju bra”!!
(Några få frusna produkter som hade funkat i vilken ugn som helst.) Inget fryer jobb!!

Någon som kan lära mig något som inte går att göra i en bättre ugn men i en Airfryer?


Matgeek ....

Citera
2020-09-05, 20:29
  #31
Medlem
Gosifs avatar
Totalt värdelös produkt, smakar som pommes från ugnen...
Citera
2020-10-10, 09:39
  #32
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Totalt värdelös produkt, smakar som pommes från ugnen...
Kan bara instämma.
Köpte en dyr variant minns inte märke, för några år sedan på Elgiganten.
Pommesen blev fan inte bra. Dessutom hade den ett otroligt högt ljud som dessutom lät väldigt plastigt typ "jag går sönder om 2 minuter"
Jag har kastat den nu och gör mina pommes i en riktig fritös istället.
Bli inte lurade att köpa sådant här skräp.
Fritera utan olja är inte möjligt.
Citera
2021-12-12, 22:45
  #33
Medlem
Fritera i allmänhet och med "airfryer" i synnerhet.

Vi lagar gärna en massa god mat, kollar lite matprogram emellanåt. Och typ Jamie Oliver håller på och friterar lite nu och då. Det ser ju himla läckert ut, men vi har dragit oss för det, verkar slabbigt med all överbliven olja osv.

Blev lite extra sugen efter ett program på "Godare"-kanalen, satt och googlade runt lite. Det verkar ju finnas såna "airfryers" som inte behöver så mycket olja. Men blir det hyfsat resultat? Och är det i övrigt okomplicerat? Andra erfarenheter från er som gillar att fritera mat?
Citera
2021-12-12, 23:11
  #34
Avstängd
Använd sökfunktionen.
Det finns flera trådar om fritering.


Bl.a. om airfryer.
(FB) Airfryer
Citera
2021-12-12, 23:23
  #35
Medlem
bithaxs avatar
Jo de funkar bra och det blir krispigt. Man sparar en massa pengar på att slippa köpa en massa olja också. Du kan laga det mesta i den där.

Har prövat följande:
- Kycklingvinngar
- Kycklingklubbor
- Lamfilller (rakt på grillen paket).
- Stripis
- Baguetter

Har gått över förväntan.
Vi har en ganska stor. 5.5 liter "family size". Ej philips, nått annat märke.
__________________
Senast redigerad av bithax 2021-12-12 kl. 23:29.
Citera
2021-12-12, 23:43
  #36
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Vi lagar gärna en massa god mat, kollar lite matprogram emellanåt. Och typ Jamie Oliver håller på och friterar lite nu och då. Det ser ju himla läckert ut, men vi har dragit oss för det, verkar slabbigt med all överbliven olja osv.

Blev lite extra sugen efter ett program på "Godare"-kanalen, satt och googlade runt lite. Det verkar ju finnas såna "airfryers" som inte behöver så mycket olja. Men blir det hyfsat resultat? Och är det i övrigt okomplicerat? Andra erfarenheter från er som gillar att fritera mat?

Airfryer är skit om du vill ha "friterat".. den är som en varmluftsugn i stora hela.

En vanlig gammal fritös är klart bäst i mitt tycke.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback