Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-02, 02:06
  #1
Medlem
Hej Flashbackare!

När jag var liten lyssnade jag på kassettbandet om Tillbill och hans äventyr. Nu är kassettbandet försvunnet och jag hittar ingen information om att det här ens existerar?! Men det måste det ju göra! Vem har skrivit Tillbill? Och hur kan man få tag på bandet? Minns någon ens det här?

Introlåtens text gick såhär:
Tillbill bara Tillbill heter jag
Söker efter äventyr var dag
Jag är unik
Ja, jag är nog den enda i mitt slag
Ingen annan
Ingen annan är som jag

Handlingen kretsar kring att Tillbill hittar en fågelunge som inte hittar hem och på vägen träffar de bland annat en spindel, Dagmar & Meta (som har en bod där de säljer mask i plast, krokig krok och päronpaj), svampar och en gammal sten.

Hjälp mig!
Citera
2017-11-02, 05:26
  #2
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallegubben
Hej Flashbackare!

När jag var liten lyssnade jag på kassettbandet om Tillbill och hans äventyr. Nu är kassettbandet försvunnet och jag hittar ingen information om att det här ens existerar?! Men det måste det ju göra! Vem har skrivit Tillbill? Och hur kan man få tag på bandet? Minns någon ens det här?

Introlåtens text gick såhär:
Tillbill bara Tillbill heter jag
Söker efter äventyr var dag
Jag är unik
Ja, jag är nog den enda i mitt slag
Ingen annan
Ingen annan är som jag

Handlingen kretsar kring att Tillbill hittar en fågelunge som inte hittar hem och på vägen träffar de bland annat en spindel, Dagmar & Meta (som har en bod där de säljer mask i plast, krokig krok och päronpaj), svampar och en gammal sten.

Hjälp mig!

Här kan man beställa Tillbill på CD för en hundring.

http://skaparkraftuppsala.se/index.php/doku/butik
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback