Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-01, 23:36
  #1
Medlem
bradgardsindianens avatar
Ett träd damp ned över huset. Det knakar inte någonstans. Törs jag lämna det till i morgon så jag slipper upp på taket i kolmörker med sågen?
Citera
2017-11-01, 23:39
  #2
Medlem
franges avatar
Beror helt och hållet på storleken på trädet. Pratar vi ett litet äppelträd som du han hålla händerna runt stammen, eller en 30+ meter hög gran?
Citera
2017-11-02, 00:00
  #3
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Beror helt och hållet på storleken på trädet. Pratar vi ett litet äppelträd som du han hålla händerna runt stammen, eller en 30+ meter hög gran?

En 20meter ca Salix som ligger på tvärsan över. Yvigt som fasen. Ser ut som en jäkla igelkott över halva huset. Det är inte jättegrova stammar på det som ligger över taket men det är rätt mycket men den vilar som på det finare grenverket. Den "dunkade" inte ned utan det lät bara som swishande på taket. Det är timmerstomme och takstolarna vilar på balkar som går längs med rummen. Risken är väl om det kanske börjar blåsa, nu är det rätt vindstilla.

Jag har tänkt ta ned trädet för de brukar kunna rasa när de blir gamla men trodde det skulle kunna stå ett år till elmer så, men tji fick jag.
Citera
2017-11-02, 00:03
  #4
Medlem
bradgardsindianens avatar
Det ligger rätt över sovrummet också så jag kanske helst knoppar på soffan.

Går man upp på taket med motorsåg i beckmörker med byggstrålkastare skrämmer jag väl slag på grannarna...
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-11-02 kl. 00:09.
Citera
2017-11-02, 01:13
  #5
Medlem
bradgardsindianens avatar
Synd om katterna dock, det var lite av deras favoritträd.
Citera
2017-11-02, 02:23
  #6
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ap0
Du måste helt klart ut med sprängmedel och andra prylar nu, du kan inte vänta du måste spränga bort det nuuuuu. ps om snobben går fri och du kan röra handleden då kan du klara dig till imorgon

?
Citera
2017-11-02, 03:48
  #7
Avstängd
Kontakt112s avatar
Du borde ha sågat ner trädet innan det välte.
Citera
2017-11-02, 04:09
  #8
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
Du borde ha sågat ner trädet innan det välte.

Jo jag vet. Jag trodde inte det var så akut. Men trodde fasen inte det skulle rasa i den riktningen, jag trodde den skulle gå åt andra hållet och sopa ned en roddisbuske.
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-11-02 kl. 04:12.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback