Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-01, 23:13
  #1
Medlem
Baabamans avatar
Jag har tänkt att göra en tandblekning då mina har blivit till viss del gulfärgade efter många års av snusning. Jag har försökt göra en del research på nätet och vilka vägar man kan gå. Att göra hos en traditionell tandläkare kan kosta upp till 3000kr (!?) under tiden om man gör det hemma har jag hittar för 300kr.
Visst man förstår varför det är dyrare hos en tandläkare för de har hög timkostnad och resultat kanske blir bättre för de har nog en del hel erfarenhet men ändå. Är själva substansen de använder den samma som de man kan göra hemma?
Har tittat på bland annat vittleende.com där den billigaste kostar 300kr och den dyraste 500kr. Men frågan är om resultat blir densamma eller om det är bortkastade pengar. Många verkar ju nöjda men denna extrema prisskillnad gör mig lite skeptisk. Vore ju underbart om det fungerade!

Har ni någon erfarenhet av detta? Dela gärna med er!

PS: Tror jag placerar denna tråd i rätt ämne
Citera
2017-11-01, 23:30
  #2
Medlem
S.O.Stolps avatar
Tråden är väl iofs rätt placerad. Men det finns ju redan en triljon trådar om tandblekning. Varför inte kolla där vettja?

Ett axplock:

(FB) Tandblekning
(FB) Vilken tandblekning är bäst 2016?
(FB) Finns det NÅGON tandblekning som funkar?!
(FB) Tandblekning
(FB) Tandblekning 'hemma' - vilken produkt är bäst?
Citera
2017-11-03, 22:22
  #3
Medlem
Sanna.s avatar
Nej. Gör det inte hemma!! Det ska utföras av en professionell tandläkare
Citera
2017-11-15, 23:36
  #4
Medlem
Roidberts avatar
Gjorde själv en tandblekning på en klinik för över ett år sedan. Kommer tyvärr inte ihåg vad den hette. Kostade 1000-1500kr (nedsatt pris) och mina tänder ser fortfarande rätt så bra ut, trots intag av läsk och annan skit. Jag har även testat att bleka hemma och det verkar inte funka, så lika bra att göra det ordentligt även om det kostar mer. Lätt värt 3000kr för att få skinande vita tänder!
Citera
2018-01-14, 19:14
  #5
Medlem
Självså blekte jag mina tänder med den här fantastiska produkten som jag skaffade här,
dem har dessutom rea nu!

http://bit.ly/2DczwqR
Citera
2018-01-15, 01:30
  #6
Medlem
Psykotons avatar
Tänderna ska sitta i din mun hela livet, behandla dem därefter . Gå till tandläkaren och skaffa riktiga skenor, gjorda efter dina tänder. Köp sedan med minsta möjliga mängd blekmedel - Opalescence PF är bäst enligt mig men de flesta andra innehåller också karbamidperoxid. De kostar typ 800 spänn för 4 sprutor här hemma, men exakt samma finns på eBay från USA, då får du 16 sprutor för samma pris.

Kolla in https://www.ebay.com/itm/4-OPALESCEN...cAAOSw~gRV52gW

Undvik "no-name" gel från Kina. Lycka till !!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback