Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-01, 21:19
  #1
Medlem
God kväll mina vänner

Jag kör ca 7000 mil om året, mest pendlingsresor till och från arbetet (privat).
Började då fundera på vilket bensinkort som jag borde skaffa, om något alls?
Tänker att det finns pengar att tjäna här på rabatter och erbjudanden.

Någon som kan rekommendera något specifikt kort och finns det saker som jag bör tänka på när jag väljer kort?

Tackar och bockar ödmjukast
Citera
2017-11-01, 21:32
  #2
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av fLzj
God kväll mina vänner

Jag kör ca 7000 mil om året, mest pendlingsresor till och från arbetet (privat).
Började då fundera på vilket bensinkort som jag borde skaffa, om något alls?
Tänker att det finns pengar att tjäna här på rabatter och erbjudanden.

Någon som kan rekommendera något specifikt kort och finns det saker som jag bör tänka på när jag väljer kort?

Tackar och bockar ödmjukast

Inget ”bensinkort” men Remember More. Ger 1% cashback överallt så du kan tanka där det är billigast.
Citera
2017-11-01, 21:37
  #3
Medlem
henge86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Inget ”bensinkort” men Remember More. Ger 1% cashback överallt så du kan tanka där det är billigast.

Håller med! Tankar du på en obemannad station med re:member more för 13kr/l får du 13 öre/l i cashback. Tankar du med ett bensinkort på en obemannad station får du 10 öre/l i rabatt oavsett literpris.
Citera
2017-11-01, 21:38
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fLzj
God kväll mina vänner

Jag kör ca 7000 mil om året, mest pendlingsresor till och från arbetet (privat).
Började då fundera på vilket bensinkort som jag borde skaffa, om något alls?
Tänker att det finns pengar att tjäna här på rabatter och erbjudanden.

Någon som kan rekommendera något specifikt kort och finns det saker som jag bör tänka på när jag väljer kort?

Tackar och bockar ödmjukast

Kolla först vilka som ligger geografiskt lämpligt till, sedan kontakta de som kan vara aktuella. Har du en inköpsvolym motsvarande 7000 mils körning går det alltid att få rabatt på sina håll. Även utan den förutsättningen är det alltid bättre pris med bolagens egna kort jämfört med att använda Visa exempelvis.
Citera
2017-11-01, 21:39
  #5
Medlem
Daviddinkelsson85s avatar
Har Statoils kort som jag är väldigt nöjd med. Förutom rabatt på literpriset då och då brukar man få en gratis korv eller aftonhoran varje månad. Även andra erbjudande.
Citera
2017-11-01, 21:46
  #6
Awaiting Email Confirmation
Ett annat alternativ är Preem som ger 25 öre/l på bemannad och 10 öre/l på obemannad men då gäller rabatten bara på Preem.
Ingen årsavgift heller till skillnad från Remembers 295 kr/år.
Citera
2017-11-01, 21:48
  #7
Medlem
Alimentas avatar
Ska också börja köra en del och har kollat på olika kort alternativ. Preem verkar intressant, någon som använder?
Citera
2017-11-01, 21:57
  #8
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Alimenta
Ska också börja köra en del och har kollat på olika kort alternativ. Preem verkar intressant, någon som använder?

Preem ger störst rabatt. Är inte den billigaste macken men inte heller den dyraste.
Citera
2017-11-01, 22:13
  #9
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Ett annat alternativ är Preem som ger 25 öre/l på bemannad och 10 öre/l på obemannad men då gäller rabatten bara på Preem.
Ingen årsavgift heller till skillnad från Remembers 295 kr/år.
Dessutom kör de då och då specialerbjudanden t.ex. 40 öre rabatt (bemannade) under hela sommaren senast.
Citera
2017-11-01, 22:20
  #10
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Dessutom kör de då och då specialerbjudanden t.ex. 40 öre rabatt (bemannade) under hela sommaren senast.

Sant. Och just nu 3 månaders öppningserbjudande med 40 öre på bemannade stationer.
Citera
2017-11-01, 23:17
  #11
Medlem
Kolla om du har rabatt via någon förening du är med i. Motormännen exempelvis. Eller via det företag du jobbar åt.
Citera
2017-11-02, 00:01
  #12
Medlem
pelle_snusks avatar
För ett antal år sedan ringde jag till bensinbolagens huvudkontor, berättade att jag hade en dieselbil och körde 5000-6000 mil om året och att jag ringde runt till bensinbolagen. Utan att pruta frågade jag vad dieseln kostade.

OKQ8 erbjöd rätt av 60 öre rabatt per liter och rabatt på biltvätt medan Norsk Hydro sänkte 1:- på normalpriset mot att jag tankade i deras lastbilspumpar. (Man kan tanka personbil där men det är bättre tryck i pumpen så man får vara försiktigare - dock inga problem.)

Kommer inte ihåg vad StatOil svarade men de gav också rabatt.

Det kan kanske vara ett bra tillvägagångssätt oavsett om du kör med diesel eller inte. Jag körde billigt i alla fall.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback