Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-01, 19:59
  #1
Medlem
Som rubriken på inlägget antyder undrar jag hur ni hanterar när det blir mentalt svårt att sluta ta horse? Dvs. efter ATn, för den är ju en fysisk och mental pers i sig men sedan den mentala biten som följer, vad är era strategier när ni försöker hålla er ifrån fastän suget finns?
Citera
2017-11-01, 20:03
  #2
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Opiater och andra opioider --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2017-11-01, 21:37
  #3
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Det är förjävligt svårt detta med den mentala biten.. Själv vet jag inte heller hur jag ska övervinna den. Jag är helt orkeslös hela dagarna, tiden går sanslöst trögt och jag längtar bara efter att få ta en fix igen - så tiden kan passera fortare och så livet kan kännas drägligt igen, om än bara i några timmar!
Citera
2017-11-01, 22:01
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Det är förjävligt svårt detta med den mentala biten.. Själv vet jag inte heller hur jag ska övervinna den. Jag är helt orkeslös hela dagarna, tiden går sanslöst trögt och jag längtar bara efter att få ta en fix igen - så tiden kan passera fortare och så livet kan kännas drägligt igen, om än bara i några timmar!


Så här kan du räkna med första tiden, för jag antar att du WitnessTheFitness kanske inte varit nykter så länge?

Det är väldigt jobbigt i början. Tankarna kommer finnas där 24/7 men var dag så kommer dom att komma mer och mer sällan tills du till slut kommer på dog själv att du inte tänkt på drogen en hel dag.

Det är iaf min erfarenhet. Det låter som en klyscha men jag kan garantera dig att det kommer bara bli bättre och bättre. Ge det tid.
Citera
2017-11-28, 22:13
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Det är förjävligt svårt detta med den mentala biten.. Själv vet jag inte heller hur jag ska övervinna den. Jag är helt orkeslös hela dagarna, tiden går sanslöst trögt och jag längtar bara efter att få ta en fix igen - så tiden kan passera fortare och så livet kan kännas drägligt igen, om än bara i några timmar!
mmm känner igen den känslan, andra dagar mer än andra men som ett bakomliggande brus när det fysiska inte är det värsta längre. Tycker det jobbigaste är väl att det som kändes meningsfullt innan inte längre har den charmen jag saknar, försöker därför hitta nya saker eftersom de gamla bara blir bleka flashbacks av något som verkade bättre innan. Förnya gamla intressen har hjälpt mig lite, även om jag fallit tillbaka ett par gånger. Gång på gång, men jag tror det ändå är nyckeln att fortsätta öppna nya dörrar med om man nu ska va metaforisk och allt sånt...
Citera
2017-11-28, 22:19
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lozmuppiz8787
Så här kan du räkna med första tiden, för jag antar att du WitnessTheFitness kanske inte varit nykter så länge?

Det är väldigt jobbigt i början. Tankarna kommer finnas där 24/7 men var dag så kommer dom att komma mer och mer sällan tills du till slut kommer på dog själv att du inte tänkt på drogen en hel dag.

Det är iaf min erfarenhet. Det låter som en klyscha men jag kan garantera dig att det kommer bara bli bättre och bättre. Ge det tid.
Det här tycker jag är skönt att höra igen, har hört det av flera. Jag personligen har hållt upp periodvid och jag minns att efter tre veckor var det lättare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback