Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-01, 19:34
  #1
Medlem
Hej
Tänkte kolla med Er i Thaivärlden mer bevandrade bröder hur det är tt ha en "girlfriend" eller snarare sugarbabe av Thaisnitt. Har varit kund länge i den här salongssfären, men under de senaste åren fastnat för en vacker medelålders kvinna som jag går regelbundet till, från början nån gång i månaden men sen allt oftare. Hon är mycket sympatisk och mjuk mot mig , hon har blivit allt intimare och kärleksfullare i sexet så jag har dumt nog kärat ner mig rejält i henne på ålderns höst.
Hur snäll hon än har varit har det varit tydligt att pengarna spelar en stor roll i relationen utan att jag för den skull enbart känner mig som en vandrande plånbok som en känd cyniker här i dessa forum så träffande uttryckte det. Men visst svider det att pengarna är prio ett för henne, en ren överlevnadsfråga, det fattar jag.
Hon medger att hon ofta ger non FS extra (50% önskar det ) och ibland FS (20% vill , enl henne) till en del kunder så där finns inga illusioner för min del, ändå vinner kemin över intellektet när jag är med henne.
Är själv gift i ett långvarigt i huvudsak bra men numera sexlöst äktenskap , är över 65 men vältränad med stark sexlust och tjänar bra medan min special friend är ensamstående medelålders med halvstora barn och har salong att ansvara för. Hon har givetvis ett stort behov av inkomst för att få det att gå runt och jag känner inte att det är ett bekymmer att betala för mig om jag inte kan ta mer ansvar i nuläget. Varje typ av relation kostar i synnerhet med vackra kvinnor.
Jag frågade vad hon skulle vilja ha per månad för en mer stadig relation, som det de facto nästan redan har blivit då vi har setts flera ggr/vecka inte bara för massage eller mer
Hon ville ha 20 kkr/mån vilket är dubbelt så mycket som det kostat mig hittils på månadsbas men det har dessutom blivit en hel del dyra presenter.
Hon menar att hon känner andra som får detta för att vara girlfriend. Hon blev mycket sur på mig när jag tyckte det var lite för mycket för mig eftersom jag snart kommer ha mindre att röra mig med som pensionär.
Vi får se om vår komplexa relationion överlever denna första kris.
Vore tacksam för input om vad som är rimligt och vanligt i sådana arrangemang från er som varit med om liknande och som inte förfaller till at moralisera eller brister i fömågan att ha flera motsridiga tankar i skallen samtidigt.
Att det hela är amoraliskt, komplext och att jag mycket väl kan vara en sucker är jag redan medveten om.
Kära hälsningar
till Er på FB som bidrar med livskunskap och en nyanserad diskussion !
Citera
2017-11-01, 19:39
  #2
Avstängd
MetalBears avatar
Ska du skilja sig från din fru om du lyckas köpa thaihoran?
Citera
2017-11-01, 19:55
  #3
Medlem
Jag tycker det är värt pengarna, ingen gillar en snål jävel. Livet är för kort helt enkelt, du kan ju testa några månader. Mitt råd är: GO FOR IT!

Men samtidigt är det ju en synd att begå äktenskapsbrott.
__________________
Senast redigerad av dicf 2017-11-01 kl. 19:59.
Citera
2017-11-01, 20:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MetalBear
Ska du skilja sig från din fru om du lyckas köpa thaihoran?
Om jag "lyckas köpa" är inte problemet. Tror du missförstår frågeställningen något. Ett sådant arrangemang är till för att slippa skilja sig och därmed demolera sin sociala fasad och släktrelationer men även svika diverse övriga utomsexuella förpliktelser mot sin gamla livspartner.
Citera
2017-11-01, 20:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dicf
Jag tycker det är värt pengarna, ingen gillar en snål jävel. Livet är för kort helt enkelt, du kan ju testa några månader. Mitt råd är: GO FOR IT!

Men samtidigt är det ju en synd att begå äktenskapsbrott.
Tack för bra svar men
Synd? äkteskpsbrott? Hur menar Du? Ironi, väl? Däremot illegalt i Sverige, ja. Man t o m katolska kyrkan upplöser ibland sexlösa äktenskap
Citera
2017-11-01, 20:28
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neokles
Tack för bra svar men
Synd? äkteskpsbrott? Hur menar Du? Ironi, väl? Däremot illegalt i Sverige, ja. Man t o m katolska kyrkan upplöser ibland sexlösa äktenskap

VAD BIBELN SÄGER

I Bibeln syftar äktenskapsbrott, eller otrohet, vanligen på när en gift man eller kvinna frivilligt har sex med någon annan än sin äktenskapspartner. (Job 24:15; Ordspråksboken 30:20) Otrohet är något avskyvärt för Gud. I det forntida Israel straffades det med döden. (3 Moseboken 18:20, 22, 29) Jesus var tydlig med att hans efterföljare inte fick vara otrogna. (Matteus 5:27, 28; Lukas 18:18–20)
VAD DET HAR FÖR BETYDELSE

Om man är otrogen bryter man det löfte man gav på bröllopsdagen. Dessutom syndar man mot Gud. (1 Moseboken 39:7–9) Otrohet kan också splittra en familj och skilja barn från sina föräldrar. Och ännu värre, Bibeln varnar att ”Gud skall döma ... äktenskapsbrytare”. (Hebréerna 13:4)
Citera
2017-11-01, 20:46
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dicf
VAD BIBELN SÄGER

I Bibeln syftar äktenskapsbrott, eller otrohet, vanligen på när en gift man eller kvinna frivilligt har sex med någon annan än sin äktenskapspartner. (Job 24:15; Ordspråksboken 30:20) Otrohet är något avskyvärt för Gud. I det forntida Israel straffades det med döden. (3 Moseboken 18:20, 22, 29) Jesus var tydlig med att hans efterföljare inte fick vara otrogna. (Matteus 5:27, 28; Lukas 18:18–20)
VAD DET HAR FÖR BETYDELSE

Om man är otrogen bryter man det löfte man gav på bröllopsdagen. Dessutom syndar man mot Gud. (1 Moseboken 39:7–9) Otrohet kan också splittra en familj och skilja barn från sina föräldrar. Och ännu värre, Bibeln varnar att ”Gud skall döma ... äktenskapsbrytare”. (Hebréerna 13:4)

No shit dcf, det låter riktigt allvarligt. men Du tycks inte lägg så stor vikt vid skrifterna i din rekommendation.
Citera
2017-11-01, 20:53
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neokles
No shit dcf, det låter riktigt allvarligt. men Du tycks inte lägg så stor vikt vid skrifterna i din rekommendation.


Jag är väl ingen ängel själv! Du kan lyssna på andra men i slutändan är det du som bestämmer.
Citera
2017-11-01, 21:52
  #9
Medlem
intressant tråd. Dock tycker jag att 20k i en månad för en Taidam är lite väl mycket. du kan säkert få tag på yngre och mer nordiska talang för dem pengarna. Annars kan du ju alltid gifta dig med henne, så blir det kanske lite billigare i längden fortsatt att du skiljer dig såklart från din nuvarande.
Citera
2017-11-02, 00:45
  #10
Medlem
Roidberts avatar
Du lär komma undan betydligt billigare om du importerar en fru istället.

Citat:
Ursprungligen postat av dicf
Jag tycker det är värt pengarna, ingen gillar en snål jävel. Livet är för kort helt enkelt, du kan ju testa några månader. Mitt råd är: GO FOR IT!

Men samtidigt är det ju en synd att begå äktenskapsbrott.

Det är en stor skillnad på att vara snål och dum. Går TS med på det är han enbart dum. Han är visserligen gammal, men han kan garanterat få någon annan asiatisk lyckosökerska på kroken - som dessutom är yngre - för en billigare peng.
__________________
Senast redigerad av Roidbert 2017-11-02 kl. 00:49.
Citera
2017-11-02, 01:13
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Du lär komma undan betydligt billigare om du importerar en fru istället.



Det är en stor skillnad på att vara snål och dum. Går TS med på det är han enbart dum. Han är visserligen gammal, men han kan garanterat få någon annan asiatisk lyckosökerska på kroken - som dessutom är yngre - för en billigare peng.

Citat:
Ursprungligen postat av fredagsgodis
intressant tråd. Dock tycker jag att 20k i en månad för en Taidam är lite väl mycket. du kan säkert få tag på yngre och mer nordiska talang för dem pengarna. Annars kan du ju alltid gifta dig med henne, så blir det kanske lite billigare i längden fortsatt att du skiljer dig såklart från din nuvarande.


Tar tacksamt emot dessa fina synpunkter. Nu är inte mitt problem att jag är ute efter någon yngre eller mera nordisk tjej till samma pris. Jag har fastnat för just denna kvinna med sina företräden och rätt påtagliga brister. Visst har det sin charm med ungdomligare hull, men det går hand i hand en mer outvecklad personlighet, självcentrering och något mindre förmåga till full utlevelse och njutning, inte alltid , men oftast, enligt min erfarenhet.
Frågan är hur jag kan få denna kvinna att acceptera en rimligare nivå på den önskade ersättningen om ni tycker attt den är för hög (håller med) utan att sabba relationen.Vi är ju alla mycket känsliga hur vi värderas?
__________________
Senast redigerad av Neokles 2017-11-02 kl. 01:16.
Citera
2017-11-02, 01:21
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Du lär komma undan betydligt billigare om du importerar en fru istället.



Det är en stor skillnad på att vara snål och dum. Går TS med på det är han enbart dum. Han är visserligen gammal, men han kan garanterat få någon annan asiatisk lyckosökerska på kroken - som dessutom är yngre - för en billigare peng.

Du kan ha rätt, men lyckligtvis är han inte lika dum som du. Han har ju känslor för den bruden han pratar om... Men vissa letar ju bara efter det billigaste, vad man vill ha spelar mindre roll då.

För att ge något svar på topicen är det svårt att säga om det är värt 20k eller inte, hade nog hellre kört vidare som ni har det nu. Jag har haft min del av gold diggers i kortare relationer, men alltid tröttnat på dom efter ett tag. Efter några månader blir dom bekväma, då är det dags att gå vidare.

Men som någon skrev tidigare, livet är kort, så kanske värt att köra på? är väl bara och säga tack och adjö om arrangemanget inte skulle funka. Sen om 20k är mycket pengar för dig som pensionär så kanske din respektive kommer märka att det försvinner 20k+ i månaden?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback