Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-01, 10:36
  #1
Medlem
Håller på att sätta ihop en box med router, switch, access point samt en brandvägg. Allt fungerar som det ska. Men har ett problem med boxen. Tanken är att stripsa fast en powerstrip inne i boxen. Boxen är av metall och på baksidan är där en ”metall panel” som man ska kunna ta bort och dra kablar genom. Den har svetsats fast eller något med 4 punkter. Men problemet är att jag lyckas inte få bort den. Vill inte skada boxen så jag har inte kommit så långt att dra fram hammaren. Men jag har testat bända upp det men det går inte heller. Omöjligt att då in någon plåtsax eller någon tång. Alldeles för tight.

Har någon en idé på hur man kan få bort panelen så jag kan få boxen klar?
Citera
2017-11-01, 11:23
  #2
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-
Håller på att sätta ihop en box med router, switch, access point samt en brandvägg. Allt fungerar som det ska. Men har ett problem med boxen. Tanken är att stripsa fast en powerstrip inne i boxen. Boxen är av metall och på baksidan är där en ”metall panel” som man ska kunna ta bort och dra kablar genom. Den har svetsats fast eller något med 4 punkter. Men problemet är att jag lyckas inte få bort den. Vill inte skada boxen så jag har inte kommit så långt att dra fram hammaren. Men jag har testat bända upp det men det går inte heller. Omöjligt att då in någon plåtsax eller någon tång. Alldeles för tight.

Har någon en idé på hur man kan få bort panelen så jag kan få boxen klar?
Använd din Dremel med ett slipstift eller kapskiva och slipa/skär bort svetspunkterna?
Citera
2017-11-01, 11:52
  #3
Medlem
BigIvars avatar
Är det svetsade punkter så tas dessa bäst bort genom att borra ur dem. Det blir snyggt och prydligt och man kan enkelt sätta tillbaka det man lossade med blindnitar.
Citera
2017-11-01, 14:41
  #4
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Hobby
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback