Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-01, 10:34
  #1
Medlem
Hejsan! Efter en mild överkonsumption av MDMA för över ett halvt år sedan har jag fått HPPD symptomen visual snow. Dagen efter trippen, fram tills nu, ser det ut som all materia vibrerar i blinkande ljus. Trots detta ser jag samtidigt allting för som det ser ut, tänk er att ni har ett filter över ena ögat och det andra ser ni med som vanligt. Så uppfattar jag detta trots att jag ser med båda ögonen samtidigt.

På dagen märket jag knappt av det om inte tanken dyker upp att det finns där, då märker jag det. På nätterna eller i mörka rum har jag ibland tillåmed svårt att se konturer för allting vibrerar i färger (typ myrornas krig).

Vad jag finner intressant är att SEX framkallar detta. Vid sex blir detta mycket mer intense och färgerna blir tydligare och ibland får jag illusionen av att jag ser svaga mönster.

Min fråga till forumet är om någon här har eller vet någon med liknande erfarenhet där sexet kan framkalla detta fenomen?
Citera
2017-11-01, 10:39
  #2
Medlem
ChrisChans avatar
Det är samma för mig. Tycker i allmänhet att man kan hamna i ett trippigt tillstånd efter man kommit. Även mentalt alltså. Sen kanske det har att göra med att man är uttröttad. Min HPPD ökar alltid då.
Citera
2017-11-01, 10:52
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisChan
Det är samma för mig. Tycker i allmänhet att man kan hamna i ett trippigt tillstånd efter man kommit. Även mentalt alltså. Sen kanske det har att göra med att man är uttröttad. Min HPPD ökar alltid då.

Skulle själv säga att det är mest intense under förspelet/sexet för att sedan dala efter orgasmen.
Citera
2017-11-28, 02:09
  #4
Medlem
Efterbengs avatar
Ja, inte dock vid självbefläckelse.

Men vid sex med kvinnor, speciellt i samband med alkohol så kan jag få mycket härliga closed-eyes-visuals. Detta är väl ungefär det ENDA positiva med min HPPD vilket inte väger tungt i förhållande till problemen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback