Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-31, 22:56
  #1
Medlem
Har ett tangentbord med cherry mx brown switches som jag tycker är för "lätt". Jag vill ha mer motstånd när jag trycker ner tangenterna. Har ett annat med cherry mx clear som är behagligt att skriva på, men vad jag förstår är det samma fjäder i båda. Varför denna skillnad?

Någon som vet hur man kan modda de bruna på något schyst sätt, eller är det bara att köpa nya switches?
Citera
2017-10-31, 23:01
  #2
Medlem
wowvadintressants avatar
Det är nog billigare och enklare, oavsett vad planen är, att köpa ett annat tangentbord med "tyngre" tangenter. Om du skall in och modifiera Cherry-tangenter är du inne på fel spår.
Citera
2017-11-01, 00:05
  #3
Medlem
Tack, jag var inte ens medveten om att jag ville ha tangenter med motstånd men nu vill jag det. Tack, ditt rövhål.
Citera
2017-11-01, 03:51
  #4
Medlem
cacas avatar
Häll ett glas cola över tangentbordet så blir vissa tangenter mer tröga att använda.
Citera
2017-11-01, 07:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wowvadintressant
Det är nog billigare och enklare, oavsett vad planen är, att köpa ett annat tangentbord med "tyngre" tangenter. Om du skall in och modifiera Cherry-tangenter är du inne på fel spår.

Det billigaste och enklaste i mitt fall är definitivt inte att köpa ett nytt tangentbord då jag har ett planck keyboard man måste löda ihop själv. Jag moddar de tangenter jag har, återkommer om det går åt helvete.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback