Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-15, 09:03
  #97
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ouspensky
Alltså, jag ser helt ok ut, men för definitionens skull kan jag ge en schematisk beskrivning. Jag är inte överviktig (storl 38/36), har schysta tänder, välskött hår, och har en lång daglig duch, smink, hairdo etc ritual. Jag håller mig ajour med nyheter, läser fkn Men, snubben vill inte. Jag har provat ALLT. kört hela victoria secret racet, dragit med en tjejkompis som erbjudit sig att "hjälpa till", supit ner honom. men. Nope, ingenting. Vi får till det MAX två gånger per år, och då på hans initiativ.

Och nej, han är inte gay, och jag tror inte han har nån kinky porr issue för hans dator e helt olåst, och ärligt så kollar jag mer på porr än han (har erbjudit honom att samkolla, men han bara garvar och säger att jag som är feminist ju inte kan glo på sånt skit). Jag HAR snackat med honom, och han beklagar. Och JA, jag har varit otrogen, för va fan ska jag göra, står inte ut.

Min fråga till er snubbar:

varför vill han inte, är det så att han tycker att jag ska sona en gammal otrohet i tusen år. VA FAAN ja va ju det för att jag ALDRIG får ligga, och det va dessutom med en brud

vad kan jag göra????

Tycker det var lustigt att du ställer frågan till "killar". Jag tror inte vi här har mer gemensamt med din snubbe än vad du själv har. Er kommunikation verkar dålig. Samtala! Fråga honom det du vill veta! Svarar han inte på frågor, upprepa frågan. Svarar han fortfarande inte, är det han som är boven i dramat.

Misstänker du alltså att han inte vill för att han är sur på dig för nåt som hänt tidigare? Isåfall lämna relationen omgående. Antingen är man ihop och då älskar man varann, eller så skiljs man åt, då gärna som vänner. Men man är aldrig ihop men är sura på varann!

Det låter dock inte som huvudanledningen. En normal man borde väl ta chansen till sex oftare än så, även om han är sur på tjejen.

Kanske har han helt enkelt bristande libido, eller erektions/prestationssångest och drar sig därför för sex. Det finns piller både för erektionsproblem och (som verkar vara mer sannolikt i det här fallet) låg testosteronnivå (som orsakar låg libido). Hur det ligger till med detta kan bara du svara på, som känner honom bäst. Eller ännu bättre - han själv. Varför inte fråga honom rent ut på ett icke anklagande, förstående sätt? Vid behov, ta en parrådgivare till råd. Många kommuner ställer upp med parrådgivning till subventionerade priser.

Du påpekar att du duschar etc. Det verkar som om du vill att han ska tända på dig. Fråga isåfall hellre rent ut vad han tänder på, så att du får en möjlighet att fixa det (ifall det nu inte är nåt som gör dig avtänd eller strider mot din feministiska lära). För det är väl inte så att du har uggleglasögon och hår under armarna eller något annat som de som gillar kvinnor (män såväl som lesbianer) kan tycka är avtändande?

Kanske finns ingen kärlek kvar från hans sida, även om han inte ser skäl att göra slut. Isåfall verkar det väl bättre för er båda om ni gör slut så att ni båda eller åtminstone en av er får möjlighet att hitta nån ny. Yolo!
__________________
Senast redigerad av Skattebrott 2017-11-15 kl. 09:06.
Citera
2017-11-15, 15:19
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ouspensky
Ska man slänga bort allt som är bra på grund av att ett simpelt behov inte är uppfyllt?

Ett aktivt sexliv är ett måste för att dom flesta förhållandena ska överleva, så ja, om det driver dig till att utsätta din partner för ett av dom största sveken som man kan utsätta sin partner för så bör ni gå isär.
Ett annat alternativ är att du faktiskt pratar med din partner och frågar samma saker som du har frågat oss, då kommunikation är A-Ö i en relation, och om det skulle visa sig att det endast handlar om en låg sexlust så kan du alltid fråga om du får skaffa dig en KK.

PS, att du sitter och försöker att rättfärdiga din otrohet säger mig att du inte har den moraliska kompassen som krävs för att vara i ett monogamt förhållande.
Citera
2017-11-15, 16:11
  #99
Medlem
Analretendents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ouspensky
Och nej, han är inte tätare än jag, vi jobbar båda heltid (men det aset har just fått löneförhöjning och tjänar mer, vilket jag inte gillar. Jag vill va sugarmammy liksom =)

Hur beter du dig hemma? För du framstår som en person som vill vara störst, bäst och vackrast. Är detta också en attityd du visar upp hemma? Är du negativt inställd till hans framgångar men ser på dina egna ur ett ljusare perspektiv? Vilken frisk människa skulle uttrycka sig negativt om sin partners löneförhöjning? Du har till och med gjort dig lustig gällande hans prestation i sängen, samt varit otrogen mot honom. Jävligt sexiga egenskaper...

Jag tror inte att problemet är fysiskt. Jag tror snarare att det är din personlighet och dina ideologier som är problemet. Nog för att han är feminist men det känns som du målar in honom i ett hörn och behandlar honom som en hundvalp. Sedan förväntar du dig att han ska tycka att du är sexuellt tilldragande i nästa andetag?

Våra instinkter är inkodade i vår neandertalarhjärna. Trycker du ner din man så upphör han att ha samma manliga egenskaper. Om du i nästa steg bröstar upp dig själv så framstår du som mindre attraktiv. Kan verka bakåtsträvande och omodernt men när det gäller sexuella ideal så dras kvinnor fortfarande till det typiska skogshuggaridealet med tredagarsstubb och muskler, inte till babyrakade Stureplans-farsor med rosa mössor. Frågan är då vilka ideal grabbarna i sin tur dras till? Kanske dags att rannsaka dig själv?

Jag är helt för social jämställdhet mellan könen, men vi kan aldrig någonsin rå för våra instinkter. På det planet kan vi inte försöka skapa rena kopior mellan könen.
Citera
2017-11-16, 10:27
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analretendent

Jag är helt för social jämställdhet mellan könen, men vi kan aldrig någonsin rå för våra instinkter. På det planet kan vi inte försöka skapa rena kopior mellan könen.


tja, intressant poäng. Jag vänder mig bara mot att genusnormerna framställs som så statiska och schematiska i din beskrivning.
Citera
2017-11-16, 17:39
  #101
Medlem
Han ser dig som en stinkande kuksugarhora och har fått nog av dig.
Citera
2017-11-17, 09:55
  #102
Medlem
Raxies avatar
Gissningsvis, eftersom jag inte känner varken dig eller honom:

Känslorna har väl svalnat men han känner att han har att en ansvar att hålla ihop familjen för de övriga medlemmarnas skull.

Han är kvar på grund av ungen och vovven och allt vad det heter - och prioriterar det högre än sig själv, vilket det väl finns rimlighet i.

Otroheten, som inte på något sätt är mindre otrohet för att det var med en kvinna, har säkert inte gjort saken bättre.

Och porrsurfar han istället så gör han väl det med telefonen utan att spara historiken >_<
Citera
2017-11-17, 12:54
  #103
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ouspensky
Alltså, jag ser helt ok ut, men för definitionens skull kan jag ge en schematisk beskrivning. Jag är inte överviktig (storl 38/36), har schysta tänder, välskött hår, och har en lång daglig duch, smink, hairdo etc ritual. Jag håller mig ajour med nyheter, läser fkn Men, snubben vill inte. Jag har provat ALLT. kört hela victoria secret racet, dragit med en tjejkompis som erbjudit sig att "hjälpa till", supit ner honom. men. Nope, ingenting. Vi får till det MAX två gånger per år, och då på hans initiativ.

Och nej, han är inte gay, och jag tror inte han har nån kinky porr issue för hans dator e helt olåst, och ärligt så kollar jag mer på porr än han (har erbjudit honom att samkolla, men han bara garvar och säger att jag som är feminist ju inte kan glo på sånt skit). Jag HAR snackat med honom, och han beklagar. Och JA, jag har varit otrogen, för va fan ska jag göra, står inte ut.

Min fråga till er snubbar:

varför vill han inte, är det så att han tycker att jag ska sona en gammal otrohet i tusen år. VA FAAN ja va ju det för att jag ALDRIG får ligga, och det va dessutom med en brud

vad kan jag göra????
Har ovan markerat de två orsakerna som gör de hela ganska självklart.
Trevlig helg och lycka till!
Citera
2017-11-17, 15:09
  #104
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ouspensky
Alltså, jag ser helt ok ut, men för definitionens skull kan jag ge en schematisk beskrivning. Jag är inte överviktig (storl 38/36), har schysta tänder, välskött hår, och har en lång daglig duch, smink, hairdo etc ritual. Jag håller mig ajour med nyheter, läser fkn Men, snubben vill inte. Jag har provat ALLT. kört hela victoria secret racet, dragit med en tjejkompis som erbjudit sig att "hjälpa till", supit ner honom. men. Nope, ingenting. Vi får till det MAX två gånger per år, och då på hans initiativ.

Och nej, han är inte gay, och jag tror inte han har nån kinky porr issue för hans dator e helt olåst, och ärligt så kollar jag mer på porr än han (har erbjudit honom att samkolla, men han bara garvar och säger att jag som är feminist ju inte kan glo på sånt skit). Jag HAR snackat med honom, och han beklagar. Och JA, jag har varit otrogen, för va fan ska jag göra, står inte ut.

Min fråga till er snubbar:

varför vill han inte, är det så att han tycker att jag ska sona en gammal otrohet i tusen år. VA FAAN ja va ju det för att jag ALDRIG får ligga, och det va dessutom med en brud

vad kan jag göra????


Han tänder inte på dig helt enkelt, lämna karlstackarn ifred, kan inte vara roligt att släpa på ett sliddjur som ändå inte har vett att hålla benen ihop... Och jag som trodde att karlar bara var äckligt desperata gällande att inte få komma till hemma..

Är du dessutom feminist så gör det ju helt plötsligt bilden mycket klarare, en karl med alla hästarna kliver väl ändå inte frivilligt på ett feminazisliddjur!

Känns fint när man får ett sms om hur mycket ens karl längtar efter att trycka på en!

Tough shit jänta!
Citera
2017-11-17, 15:12
  #105
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ouspensky
Och nej, han är inte tätare än jag, vi jobbar båda heltid (men det aset har just fått löneförhöjning och tjänar mer, vilket jag inte gillar. Jag vill va sugarmammy liksom =)

Du är alltså på riktigt så tappad att du kallar din partner för as?
Du kan ju omöjligt vara korrekt ställd i huvfvudet, tro på fan att det inte blir någon ligga för din del!
Citera
2017-12-01, 06:53
  #106
Medlem
CenterMins avatar
...Och glom inte att en man ska tjana mer i relationen annars finns en inneboende obalans.



Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Jag hade en sambo som inte var intresserad av att ha sex. Långt efter det tagit slut så kom jag på vad det KAN ha berott på. Han kände sig lite underlägsen mig pga mitt intellekt. Tror att det är väldigt viktigt för killar att de får känna sig "större" än tjejerna, om du förstår vad jag menar.
Citera
2017-12-01, 06:55
  #107
Medlem
CenterMins avatar
PhD i vad? Du kan inte ens stava!


Citat:
Ursprungligen postat av ouspensky
Kan det va så djävla simpelt. Jag har en Ph.D, har varit ute på flera nice universitet (obs inget skryt, jag är fan inte smartare än nån annan, men råkar va bra på just akademiskt tugg). Han är sjuukt bright, på ett sätt som jag inte är, men det kommer ibland en bitterhet i tonen när jag snackar om typ forskningsgrejer.

E snubbar så förbannat simpla.

Då är det illa, ta mig fan
Citera
2017-12-01, 08:30
  #108
Avstängd
Jag tror inte alls han är otrogen som några här förde fram. Jag vet ju själv att när man kommer hem på fredag så är man ganska trött.

Och nu när jag läser så tror jag du ljuger, Du skriver: "dragit med en tjejkompis som erbjudit sig att "hjälpa till"

Så går det inte till i den riktiga världen! :-)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback