Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-31, 12:43
  #1
Medlem
VinskaBinnens avatar
Jag brukar inte normalt hänga på dessa mörkar delar av forumet utan livsskydd, men något jag funderade över idag fick mig att vilja starta en tråd här. Det går inte att förneka att det finns män som hatar kvinnor, även om dessa är väldigt få till antalet så exiterar de.

Hade varit kul att profilera en sådan individ. Jag känner personligen två stycken som avskyr kvinnor och i bägge fallen ter det sig härröra från uppväxten med en känslokall mor.

Person A är i min ålder 30+ och har aldrig haft en stadig relation, han kallar kvinnor och tjejer för horor och luder och när han är berusad är han verkligen hatisk mot kvinnor.

Han växte upp utan far med en mor som var väldigt manipulativ och strikt, hon ville dominera hans liv så att han inte skulle falla in i brottslighet osv... I vuxen ålder kallar han henne fortfarande för "jävla hora" när han blir berusad. Han förstår att han har ett problem och det spiller över på alla kvinnor inte bara sin mor, han har också en syster som han hatar.

Han är en ganska bitter och gnällig individ som verkligen inte har lyckats i livet, utan han vill allra helst sitta och gnälla och vara bitter, detta märker kvinnorna och drar sig undan från honom vilket får han att hata kvinnor ännu mer.

Jag tror han aldrig har slagit en tjej/kvinna utan han blir verbalt vidrig istället och försöker psyka kvinnor och kallar de för en massa elaka saker.

Hur ser de män ut som ni känner som hatar kvinnor?
Citera
2017-10-31, 12:55
  #2
Medlem
MataRengis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinskaBinnen
Jag brukar inte normalt hänga på dessa mörkar delar av forumet utan livsskydd, men något jag funderade över idag fick mig att vilja starta en tråd här. Det går inte att förneka att det finns män som hatar kvinnor, även om dessa är väldigt få till antalet så exiterar de.

Hade varit kul att profilera en sådan individ. Jag känner personligen två stycken som avskyr kvinnor och i bägge fallen ter det sig härröra från uppväxten med en känslokall mor.

Person A är i min ålder 30+ och har aldrig haft en stadig relation, han kallar kvinnor och tjejer för horor och luder och när han är berusad är han verkligen hatisk mot kvinnor.

Han växte upp utan far med en mor som var väldigt manipulativ och strikt, hon ville dominera hans liv så att han inte skulle falla in i brottslighet osv... I vuxen ålder kallar han henne fortfarande för "jävla hora" när han blir berusad. Han förstår att han har ett problem och det spiller över på alla kvinnor inte bara sin mor, han har också en syster som han hatar.

Han är en ganska bitter och gnällig individ som verkligen inte har lyckats i livet, utan han vill allra helst sitta och gnälla och vara bitter, detta märker kvinnorna och drar sig undan från honom vilket får han att hata kvinnor ännu mer.

Jag tror han aldrig har slagit en tjej/kvinna utan han blir verbalt vidrig istället och försöker psyka kvinnor och kallar de för en massa elaka saker.

Hur ser de män ut som ni känner som hatar kvinnor?

Hur är det med kvinnor som hatar män?
Alltför ofta förekommande om man följer med i debatten.
Citera
2017-10-31, 12:58
  #3
Medlem
VinskaBinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MataRengi
Hur är det med kvinnor som hatar män?
Alltför ofta förekommande om man följer med i debatten.

Jag kan förstå kvinnor som hatar män. Oftast är de kvinnor som hatar män fula och en kvinnas absolut viktigaste egenskap för fortplantning är sin skönhet. Så en ful kvinna får inte uppmärksamhet från män och börjar därför hata män eftersom hon upplever att de är väldigt ytliga (vilket vi är).

Jag har aldrig träffat en kvinna/tjej som ser okej ut som hatar män.
Citera
2017-10-31, 13:11
  #4
Medlem
MataRengis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinskaBinnen
Jag kan förstå kvinnor som hatar män. Oftast är de kvinnor som hatar män fula och en kvinnas absolut viktigaste egenskap för fortplantning är sin skönhet. Så en ful kvinna får inte uppmärksamhet från män och börjar därför hata män eftersom hon upplever att de är väldigt ytliga (vilket vi är).

Jag har aldrig träffat en kvinna/tjej som ser okej ut som hatar män.

Oh, du har inte bara tittat ordentligt. Dom finns överallt. Dom som tror att skönhet går före social förmåga.
Eftersom jag är man så skyr jag dom som pesten.
Citera
2017-10-31, 13:17
  #5
Medlem
Att vara bitter och att hata är två skilda saker.

Känner till väldigt få män som faktiskt hatar kvinnor. Känner flera som akrar sig för kvinnor dock. Och att de aktar sig beror på att kvinnor hatar och utnyttjar män. De har råkat illa ut i uppväxten (mamman, släktingar), förhållanden, fritid och i arbetslivet. Allt rör sig om konkreta händelser. Men om du som kvinna visar att du är ok, så är det inget problem.
Citera
2017-10-31, 13:45
  #6
Medlem
VinskaBinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Att vara bitter och att hata är två skilda saker.

Känner till väldigt få män som faktiskt hatar kvinnor. Känner flera som akrar sig för kvinnor dock. Och att de aktar sig beror på att kvinnor hatar och utnyttjar män. De har råkat illa ut i uppväxten (mamman, släktingar), förhållanden, fritid och i arbetslivet. Allt rör sig om konkreta händelser. Men om du som kvinna visar att du är ok, så är det inget problem.

Nja men bittra människor älskar negativiteten och den upplevda negativiteten från kvinnor är bara en reflektion av deras egen mentalitet.
Citera
2017-10-31, 14:07
  #7
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinskaBinnen
Jag kan förstå kvinnor som hatar män. Oftast är de kvinnor som hatar män fula och en kvinnas absolut viktigaste egenskap för fortplantning är sin skönhet. Så en ful kvinna får inte uppmärksamhet från män och börjar därför hata män eftersom hon upplever att de är väldigt ytliga (vilket vi är).

Jag har aldrig träffat en kvinna/tjej som ser okej ut som hatar män.

Ja, Jag tror du har rätt i att de flesta kvinnor som "hatar" män har stora svårigheter i att fånga killars intresse.


Men det behöver inte vara så att alla dessa tjejer är oattraktiva. En del olyckliga tjejer har exempelvis aldrig haft en närvarande pappa, så de kan börja hata män när de blir vuxna av de skälet.

Jag tror iallafall det är viktigt att just kvinnor förklarar för dessa tjejer som hatar män att världen inte är så där mörk. Precis lika viktigt är det att männen hjälper till med den där killen som är 'förvirrad'.
Citera
2017-10-31, 14:21
  #8
Medlem
Vi har en regering som implicit hatar män.
Vi har MSM som frossar i manshat.
Vi har ett utbildningsväsen som utbildar i manshat

*manshat=vita cis-män
Citera
2017-10-31, 14:30
  #9
Medlem
MonkMans avatar
Den klassiska kvinnohataren..

Tankegangen gar ungefär sa här:

1. Jag är en jävligt reko snubbe som skulle vilja ha en tjej.
2. Jag vet vad tjejer gillar, de tycker om choklad, blommor,att man haller upp dörren för dem och frukost pa sängen.
3. Jag gör ju allt det där och lite till...halla! varför har jag ingen tjej för än!!!?
4. Jag ser ju hur alla dessa svin till killar, som absolut inte är lika snälla och omtänksamma som jag är, far MASSOR av kvinnor. Varför väljer ingen mig för!?
5. Nu har jag varit singel sa länge och tjejer fattar verkligen inte vilken unik och underbar man jag är, de är verkligen korkade.
6. Alla kvinnor är dumma i huvudet.
7. Jag hatar kvinnor.
Citera
2017-10-31, 14:38
  #10
Medlem
VinskaBinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Den klassiska kvinnohataren..

Tankegangen gar ungefär sa här:

1. Jag är en jävligt reko snubbe som skulle vilja ha en tjej.
2. Jag vet vad tjejer gillar, de tycker om choklad, blommor,att man haller upp dörren för dem och frukost pa sängen.
3. Jag gör ju allt det där och lite till...halla! varför har jag ingen tjej för än!!!?
4. Jag ser ju hur alla dessa svin till killar, som absolut inte är lika snälla och omtänksamma som jag är, far MASSOR av kvinnor. Varför väljer ingen mig för!?
5. Nu har jag varit singel sa länge och tjejer fattar verkligen inte vilken unik och underbar man jag är, de är verkligen korkade.
6. Alla kvinnor är dumma i huvudet.
7. Jag hatar kvinnor.

Den klassiske förloraren! helt klart värt att nämna.
Citera
2017-10-31, 14:40
  #11
Medlem
VinskaBinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Ja, Jag tror du har rätt i att de flesta kvinnor som "hatar" män har stora svårigheter i att fånga killars intresse.


Men det behöver inte vara så att alla dessa tjejer är oattraktiva. En del olyckliga tjejer har exempelvis aldrig haft en närvarande pappa, så de kan börja hata män när de blir vuxna av de skälet.

Jag tror iallafall det är viktigt att just kvinnor förklarar för dessa tjejer som hatar män att världen inte är så där mörk. Precis lika viktigt är det att männen hjälper till med den där killen som är 'förvirrad'.

Sant, och det finns faktiskt en massa hjälp för "förvirrade killar" att få, men en del är faktaresistenta och vill att världen ska fungera som den gör i deras hjärna.

Men om du är en "förvirrad kille" som läser detta så finns det hur mycket hjälp som helst att få, bara sök på youtube och inse att problemet är i din verklighet inte i våran delade verklighet.
Citera
2017-10-31, 14:48
  #12
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinskaBinnen
Den klassiske förloraren! helt klart värt att nämna.

Precis, ibland finns även en kortare förlängning mellan steg 6-7 ocksa. Steg 6 blir da istället - "Alla svenska kvinnor är dumma i huvudet" Alltsa en enkel gruppering som gör att de inte gar full blown retard lika snabbt men det slutliga hatet kommer att komma, tar bara lite lite längre tid. Man kan även slänga in valfri politisk värdering där oxa framför, tex "Alla sosse-kvinnor är dumma i huvudet" eller kombinera fritt, "Alla svenska moderat-kvinnor...." etc.

Jag känner även en annan intressant kvinnohatare där tankegangen ser ut sa här ungefär:

1. Nu har jag varit gift 3 ganger och varje gang har det enbart varit min frus fel att vi skiljde oss.
2. Snacka om kännslor är inte min grej
3. Kvinnor gar inte att lita pa för man vet aldrig vad de tänker.
4. En kvinna är aldrig nöjd.
4. Jag hatar kvinnor.
__________________
Senast redigerad av MonkMan 2017-10-31 kl. 14:51.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback