Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-31, 11:04
  #1
Medlem
Autobahn76s avatar
Jag befinner mig utomlands och mina Imovane är slut. Jag har frågat om sömnmedel på apoteket och jag fick ovanstående läkemedel att välja på (receptfritt ).

Dessa är väl egentligen inte klassade som rena sömntabletter men det allt jag har att välja på.
Vad rekommenderas för bäst sömn?? För/nackdelar med varje preparat?
__________________
Senast redigerad av Autobahn76 2017-10-31 kl. 11:08.
Citera
2017-10-31, 11:07
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Jag befinner mig utomlands och mina Imovane är slut. Jag har frågat om sömnmedel på apoteket och jag fick ovanstående läkemedel att välja på (receptfritt ).

Dessa är väl egentligen inte klassade som rena sömntabletter men dessa är vad jag har att välja på.
Vad rekommenderas för bäst sömn?? För/nackdelar med varje preparat?

Beror på, vill du somna snabbt så är nog alpra att föredra. Vill du somna och sova lite längre är nog clonazepam att föredra. Rekommenderar ingen alprazolam dock. Vad har du för tolerans?
Citera
2017-10-31, 11:08
  #3
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dykaren-
Beror på, vill du somna snabbt så är nog alpra att föredra. Vill du somna och sova lite längre är nog clonazepam att föredra. Rekommenderar ingen alprazolam dock. Vad har du för tolerans?

Man kan kanske köra en liten "kombo" till och med?
Edit: Tolerans... Hmm.. Jag har inte käkat mycket Benzo alls tidigare. 1-2st 7,5 Immovane/natt är det jag har drogat, i två års tid. Lite Stesolid då och då också, kom jag på nu. Ett par stycken nån gång i månaden. Har inte känt av dessa något nämnvärt. Tycker Imovane är bättre som ångestlindrande faktiskt.
__________________
Senast redigerad av Autobahn76 2017-10-31 kl. 11:12.
Citera
2017-10-31, 11:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Man kan kanske köra en liten "kombo" till och med?
Edit: Tolerans... Hmm.. Jag har inte käkat mycket Benzo alls tidigare. 1-2st 7,5 Immovane/natt är det jag har drogat, i två års tid. Lite Stesolid då och då också, kom jag på nu. Ett par stycken nån gång i månaden.

10 mg diazepam, delvis för att det inte är lika jobbigt att sluta med som clonazepam vilket hade varit mitt andraval. Räkna dock med att känna dig lite soft på förmiddagen efter också. Men ska du sova så kan du inte sätta dig framför en dator med diazepam, du kommer inte att somna. Det är inte zopiklon direkt. Men om du tar diazepam säg 30 innan du ska lägga dig... lägger dig i ett mörkt rum och nerbäddad som kommer du somna lättare iaf.

Det konstiga är att dom inte skriver ut zopiklon till dig när dom erbjuder alprazolam.

Fråga efter: zopiclone eller zolpidem istället....
__________________
Senast redigerad av dykaren- 2017-10-31 kl. 11:19.
Citera
2017-10-31, 11:25
  #5
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dykaren-
10 mg diazepam, delvis för att det inte är lika jobbigt att sluta med som clonazepam vilket hade varit mitt andraval. Räkna dock med att känna dig lite soft på förmiddagen efter också. Men ska du sova så kan du inte sätta dig framför en dator med diazepam, du kommer inte att somna. Det är inte zopiklon direkt. Men om du tar diazepam säg 30 innan du ska lägga dig... lägger dig i ett mörkt rum och nerbäddad som kommer du somna lättare iaf.

Det konstiga är att dom inte skriver ut zopiklon till dig när dom erbjuder alprazolam.

Fråga efter: zopiclone eller zolpidem istället....

Jag satt faktiskt just och tänkte samma sak. Tack för tips, skall dubbelkolla om de inte har Zopiklon ändå innan jag väljer nått av dom andra.
Citera
2017-10-31, 11:29
  #6
Medlem
Flusons avatar
Jag skulle gjort en piller cocktail, 1-2mg Alpra för snabb och skön insomning sen 20mg Diazepam för att sova ut ostört och vakna på bra humör
Citera
2017-10-31, 14:10
  #7
Medlem
sepekastrulls avatar
Alpazolamen är nog mest effektiv för insomningen iallafall
Citera
2017-10-31, 16:34
  #8
Medlem
Förstå gången jag tog iktrovil somnade jag och sov i ungefär 48 timmar
Hade ju iofs varit vaken ungefär lika länge utan sömn men nog fan blir man trött och skön på ikto.
Citera
2017-10-31, 16:43
  #9
Medlem
kool-g-raps avatar
Vill du bara ha tabletter för att däcka på som går ut snabbt och inte känns dagen efter är alpra bästa, men om du vill bli skön också och må oförtjänt bra nästan hela dagen efter så kör på stess/ikto. Jag tycker ikto 2-4mg
Citera
2017-10-31, 17:33
  #10
Medlem
Lyxigt! Alla 3 fungerar alldeles utmärkt. Dia och clona har lång halveringstid / detektionstid.
Citera
2017-10-31, 23:41
  #11
Medlem
Autobahn76s avatar
De hade ingen Zopiklon utan det blev Alpa och Diazepam (Klonazepam verkade inte finnas i lager). En karta a 10 st tabletter kostar 40:- här i Peru. Tog en varje. Jag börjar med Diazepamen och kollar om det räcker.
Tack för tips och råd.
__________________
Senast redigerad av Autobahn76 2017-10-31 kl. 23:51.
Citera
2017-11-01, 07:54
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
De hade ingen Zopiklon utan det blev Alpa och Diazepam (Klonazepam verkade inte finnas i lager). En karta a 10 st tabletter kostar 40:- här i Peru. Tog en varje. Jag börjar med Diazepamen och kollar om det räcker.
Tack för tips och råd.

Om du inte har någon tolerans så ta inte så stor dos som vissa här inne rekommenderar. 2mg alpra är rätt mycket för någon som aldrig tagit det... 0.5-1mg är lagom att börja med, 10mg stess. Många här inne är missbrukare, vilket jag själv var i 7 år, och har en rätt stor tolerans och ska alltid överdriva lite. Så vad folk skriver om dosering ska du ta med en nypa salt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback