Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-30, 21:51
  #1
Avstängd
Hej

Har fått stora problem med min hund då jag fick lämna den hos mina föräldrar då jag och min sambo har fått resa akut utomlands. Vi blir borta 2v. Det är första gången hunden är utan oss.

Mina föräldrar sa tidigare idag att hunden har inte ätit el druckit sen vi lämna henne hos de och det är snart 4dagar. Jag sa till mina föräldrar att tvinga henne att äta stoppa in mat i munnen och tryck ihopa för fan men de kan inte säger de

Hunden älskar mig och min sambo till döds värkar det som. Kan små hundar dö i depression ? Vad kan vi göra för något ?
Citera
2017-10-30, 22:23
  #2
Medlem
Hade en collie som svält ihjäl när föräldrarna skilde sig. Hunden lämnade med farsan och vi barn flyttade med morsan.
Citera
2017-10-30, 23:10
  #3
Medlem
kaktjuvens avatar
Nej.
Klart att de blir oroliga pga ändrade dagliga rutiner men sällan skulle de svälta ihjäl sig.
Min hund åt dåligt en tid när min tjej låg på sjukan men han åt successivt.
Viktigast är att de dricker vatten. Och testa lite ny kost... Tex om de äter bara torrfoder så häll i kokt vatten i skålen, låt svälla upp och svalna.
Klart att de blir ledsna och deprimerade då flocken är splittrad... Men det bör nog gå bra.
Citera
2017-10-31, 02:04
  #4
Avstängd
MetalBears avatar
Videosamtal där ni ber jycken att käka!
Citera
2017-10-31, 05:19
  #5
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Hej

Har fått stora problem med min hund då jag fick lämna den hos mina föräldrar då jag och min sambo har fått resa akut utomlands. Vi blir borta 2v. Det är första gången hunden är utan oss.

Mina föräldrar sa tidigare idag att hunden har inte ätit el druckit sen vi lämna henne hos de och det är snart 4dagar. Jag sa till mina föräldrar att tvinga henne att äta stoppa in mat i munnen och tryck ihopa för fan men de kan inte säger de

Hunden älskar mig och min sambo till döds värkar det som. Kan små hundar dö i depression ? Vad kan vi göra för något ?
Ja klart den saknar er...därför den ej äter,brukar ge sig...men för många dgr på liten hund är inte bra..prova sånt som är supergott...så den kommer igång....risken om det går för lång tid är att aptiten försvinner får försöka mata..el till slut om inget går söka vet för närings dropp tillsats.
Små hundar torkar ut snabbt...finns närings pulver att blanda i vatten och försöka m plastspruta i mungipan...aptus har finns ofta i djuraffärer el hundapotek online
__________________
Senast redigerad av Pinkies 2017-10-31 kl. 05:26.
Citera
2017-10-31, 08:42
  #6
Medlem
Myrtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Hej

Har fått stora problem med min hund då jag fick lämna den hos mina föräldrar då jag och min sambo har fått resa akut utomlands. Vi blir borta 2v. Det är första gången hunden är utan oss.

Mina föräldrar sa tidigare idag att hunden har inte ätit el druckit sen vi lämna henne hos de och det är snart 4dagar. Jag sa till mina föräldrar att tvinga henne att äta stoppa in mat i munnen och tryck ihopa för fan men de kan inte säger de

Hunden älskar mig och min sambo till döds värkar det som. Kan små hundar dö i depression ? Vad kan vi göra för något ?

Men seriöst! Om den inte druckit på 4 dagar så beordrar du dina föräldrar att ta den till veterinär. Nu! Det är fan inte gulligt.
Citera
2017-10-31, 13:56
  #7
Avstängd
Hade video samtal imorse med morsan och hunden var närvarande och hon blev så lycklig av att se mig och sambon. jag tala om för henne att äta då jag kör med ett speciellt ord som hon fattar att det betyder äta mat. Hon åt upp konserv burken på 150g efter drack hon vatten. Hoppas nu hon fortsätter så här ikväll och framöver

Har dåligt med internet 3g nät här vi är så fick betala 200kr bara för att ringa ett samtal. koruption på hög nivå i det här jävla landet. Venezuela om ni undrar.
Citera
2017-10-31, 15:17
  #8
Avstängd
MetalBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Hade video samtal imorse med morsan och hunden var närvarande och hon blev så lycklig av att se mig och sambon. jag tala om för henne att äta då jag kör med ett speciellt ord som hon fattar att det betyder äta mat. Hon åt upp konserv burken på 150g efter drack hon vatten. Hoppas nu hon fortsätter så här ikväll och framöver

Har dåligt med internet 3g nät här vi är så fick betala 200kr bara för att ringa ett samtal. koruption på hög nivå i det här jävla landet. Venezuela om ni undrar.

Kul att man kunde hjälpa till!
Citera
2017-11-06, 16:24
  #9
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Hade video samtal imorse med morsan och hunden var närvarande och hon blev så lycklig av att se mig och sambon. jag tala om för henne att äta då jag kör med ett speciellt ord som hon fattar att det betyder äta mat. Hon åt upp konserv burken på 150g efter drack hon vatten. Hoppas nu hon fortsätter så här ikväll och framöver

Har dåligt med internet 3g nät här vi är så fick betala 200kr bara för att ringa ett samtal. koruption på hög nivå i det här jävla landet. Venezuela om ni undrar.

Hoppas att det fungerar!!👍✊
Citera
2017-11-06, 23:16
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Hej

Har fått stora problem med min hund då jag fick lämna den hos mina föräldrar då jag och min sambo har fått resa akut utomlands. Vi blir borta 2v. Det är första gången hunden är utan oss.

Mina föräldrar sa tidigare idag att hunden har inte ätit el druckit sen vi lämna henne hos de och det är snart 4dagar. Jag sa till mina föräldrar att tvinga henne att äta stoppa in mat i munnen och tryck ihopa för fan men de kan inte säger de

Hunden älskar mig och min sambo till döds värkar det som. Kan små hundar dö i depression ? Vad kan vi göra för något ?

Visst kan husdjur bli sjuka av sådant, även andra husdjur, jag hamnade på sjukan i 3 dagar, och min Norska Skogskatt vägrade att äta och dricka, så jag blev tvungen att skriva ut mig och åka hem i förtid. Både katter och hundar kan dö av framförallt uttorkning om de inte dricker, stressen gör också att de kan få andra psykiska problem efteråt.
Det man kan göra med en hund är att redan från valpstadiet vänja den med att vara med andra människor, då har den lättare att acceptera att husse/matte är borta lite.
Citera
2017-11-08, 11:30
  #11
Medlem
Bombaysapphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Hej

Har fått stora problem med min hund då jag fick lämna den hos mina föräldrar då jag och min sambo har fått resa akut utomlands. Vi blir borta 2v. Det är första gången hunden är utan oss.

Mina föräldrar sa tidigare idag att hunden har inte ätit el druckit sen vi lämna henne hos de och det är snart 4dagar. Jag sa till mina föräldrar att tvinga henne att äta stoppa in mat i munnen och tryck ihopa för fan men de kan inte säger de

Hunden älskar mig och min sambo till döds värkar det som. Kan små hundar dö i depression ? Vad kan vi göra för något ?

Haha det låter som min medboendes hund, byrackan börjar skaka och gråta så fort hon eller pojkvännen försvinner ur sikte, alltså när de går på toaletten och liknande, går de utomhus en stund är det ännu värre.

Jag själv har aldrig haft en hund, kan ingenting om hundar och har ingen större lust att lära mig, men en sak kan jag lova dig, hunden kommer att äta långt innan den svälter ihjäl - och den kommer ha glömt bort er långt innan den dör av ett brustet hjärta.

Att dalta med en hund, ett barn eller något annat djur, är aldrig bra för det.
Citera
2017-11-08, 19:58
  #12
Medlem
Känns som hundens naturliga instinkter borde hindra den från att svälta ihjäl sig själv?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback