Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-30, 19:22
  #1
Medlem
Halloj! Jag har börjat leka lite med fl studio och har bestämt mig för att bygga en liten studio.

Krk 5 är ganska oärliga på låga frekvenser som jag förstått? Vad säger ni om yamaha hs7? Hs8? Vill inte lägga enorma pengar innan jag vet om jag kommer vilja fortsätta. Nu känns det självklart, men man vet aldrig vad som händer om ett år liksom.

Har ett ganska litet rum att använda.

Bonusfråga, hur viktigt är det att fixa akustiken i rummet? Förutsatt att man inte bor i ett källargym då

Vill ha en setup som jag kan lära mig i som funkar åtminstone första året. Kommer mest använda interna ljud från FL, men i framtiden spela in sång.

Mvh en förvirrad nybörjare!
Citera
2017-10-30, 21:15
  #2
Medlem
note-its avatar
HS8 är bra men KRK5 funkar också.
Aukustiken i rummet är det viktigaste och viktigare än man tror och det måste man ta seriöst på.
Tänk igenom hur du vill göra där.
Citera
2017-10-31, 06:52
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
HS8 är bra men KRK5 funkar också.
Aukustiken i rummet är det viktigaste och viktigare än man tror och det måste man ta seriöst på.
Tänk igenom hur du vill göra där.
Tack för svar! Misstänkte det.. Räcker det med sådana där skumgummipaneler?

Med en budget runt 10000, vad skulle ni på forumet rekommendera. Vill ha ärligt ljud och kommer vilja producera trance till största del.

Mvh
Citera
2017-10-31, 07:13
  #4
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuuuarkBraah
Tack för svar! Misstänkte det.. Räcker det med sådana där skumgummipaneler?

Med en budget runt 10000, vad skulle ni på forumet rekommendera. Vill ha ärligt ljud och kommer vilja producera trance till största del.

Mvh
Gå hit:
studio.forum.se
Citera
2019-05-02, 14:59
  #5
Avstängd
Sandwish77s avatar
Här sitter man o kollar på thomans hemsida.. Men man måste alltså i princip bygga om sin lägenhet till Studio med skummgumma o grejjor. Åååh man får nog sukta för de finns inga genvägar till det ultimata..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback