Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-30, 18:10
  #1
Medlem
Hej allihopa. Idag skulle jag ta bort en fil ifrån File Manager på One.com men det blev istället att jag råkade ta bort en annan (tror jag) och varje gång jag försöker gå in på den delen av hemsidan som jag tror att jag tog bort, så står det; The requested URL/meny.html was not found on this server. Hur löser jag detta? Har ingen som alls kunskap inom detta.
Citera
2017-10-30, 18:30
  #2
Medlem
DyslexiKungens avatar
Prova med en systemåterställning på datorn, ändra tillbaka datumet då det funkade, någon dag bara..


https://www.datorsupporten.se/aterstallningsalternativ/

mvh/
Citera
2017-10-30, 18:33
  #3
Medlem
BNCs avatar
Ingen koll på vad One har för möjligheter, men fråga deras kundsupport om det går att återställa filer man tagit bort. De kan säkert hjälpa dig.
Citera
2017-10-30, 20:16
  #4
Medlem
Hej, min kompis kunde lite om datorer och vi lyckades fixa det tillsammans men nu har vi ett problem till. På hemsidan finns fem flikar, tre av dom är gjorda med css och två av dom är inte det om ni fattar. De första två ser ut som Baghdad en regnig dag eller som vilken hemsida som helst när man har dålig uppkoppling. Hur löser vi detta?
Citera
2017-10-30, 21:30
  #5
Medlem
ojns avatar
Starta en ny tråd för en ny fråga, men med fler detaljer än detta.

Det du i princip säger nu är "Min bil låter konstigt på torsdagar och söndagar, men i övrigt går den bra. Vad är fel?"

Långt ifrån tillräckligt med info.
Citera
2017-10-31, 10:18
  #6
Medlem
winINCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CykaBlyat123
Hej, min kompis kunde lite om datorer och vi lyckades fixa det tillsammans men nu har vi ett problem till. På hemsidan finns fem flikar, tre av dom är gjorda med css och två av dom är inte det om ni fattar. De första två ser ut som Baghdad en regnig dag eller som vilken hemsida som helst när man har dålig uppkoppling. Hur löser vi detta?
Som föregående post sa, vi behöver mer info.

Vad är de andra flikarna gjorda med? Endast HTML?

Kan du ta en screenshot, visa koden, eller ge oss URL till problemet?

Eftersom du säger att det ser ut som "när man har dålig uppkoppling" så får jag nästan anta att det bara är rena HTML-länkar. Då får ni gå in i koden och lägga till CSS på dem precis som ni gjort på de andra länkarna, antagligen har ni gjort något fel i syntax och därför fungerar inte den CSS ni skrivit till de länkarna.

Mer än så kan jag inte spekulera med den lilla info vi fått.
Citera
2017-10-31, 12:18
  #7
Medlem
Hej, snällt att du tog dig tiden att svara. Är det CSS-filen som du vill ha koden på? Isåfall är det denna.

/* Main containers */
body {padding:0; margin:0; font:83% tahoma,verdana,sans-serif; background-color:#e4e4e4; color:#333; text-align:center; line-height:1.6em;}
#wrap {width:980px; text-align:left; margin:0 auto;}
#menu {text-align:right;margin-top:-40px;}
#content {background:#fff; text-align:left; padding:20px 20px 5px; margin:15px 0 15px 0;}

/* HTML Tags */
a {text-decoration:none; font-weight:400; color:#b59e4e;}
a:hover {text-decoration:underline;}
a img {border:0;}
h1 {margin:15px auto 10px auto; padding:0; font-size:2.4em; color:#2a7a9a; letter-spacing:-1px; line-height:1.2em;}
h1 a {color:#2a7a9a; font-weight:700; text-decoration:none;}
h1 a:hover {color:#333; text-decoration:none;}
h2 {margin:0 0 12px 0; padding:10px 0; color:#2a7a9a; font-size:1.4em; font-weight:700; border-top: 1px solid #ddd; border-bottom:1px solid #ddd;}
h2 a {font-weight:700;}
h3 {font-size:1.4em; font-weight:400; margin:0 0 10px 0;}
p {margin:0 0 15px 0;}
ul {margin:0 0 15px 20px; padding:0;}
li {margin:0; padding:0 0 0 5px;}
IMG.imgright {display: block; margin-left: auto; margin-right: auto }


/* Various classes */
.slogan {color:#555; font-size:1.4em; margin:0 0 15px 0; padding:0;}
.feature {border-top:2px solid #fff; border-bottom:2px solid #fff;}
.menulinks {font-size:1.5em; line-height:1.9em; color:#555; margin:0 0 15px 0;}
.menulink {padding:6px 8px 5px 8px; font-weight:400; margin:0 0 0 2px; color:#555;}
.menulink:hover {background-color:#eee; color:#333; text-decoration:none;}
.active {background-color:#2a7a9a; color:#fff;}
.active:hover {background-color:#2a7a9a; color:#fff;}
.footer{font-size:0.8em; clear:both; width:980px; line-height:1.4em; text-align:right; color:#888; font-weight:400; margin-bottom:10px;}
.footer a {color:#888; font-weight:400; text-decoration:none; border-bottom: 1px dotted #aaa;}
.left {float:left; width:49%;}
.right {float:right; width:49%;}
.centered {text-align:center;}
.hide {display:none;}
.clear {clear:both; width:980px; visibility:hidden;}
.knapp a {text-decoration: none; color: #2a7a9a; font-size: 50px; border-style:none; }
Citera
2017-10-31, 13:30
  #8
Medlem
winINCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CykaBlyat123
Hej, snällt att du tog dig tiden att svara. Är det CSS-filen som du vill ha koden på? Isåfall är det denna.

...
Först och främst behöver vi veta exakt vad som går fel, hur ser det ut. Är det som jag beskrev en vanlig HTML-länk bara? Sen behöver vi mycket riktigt den CSS-kod som du gav där, men även HTML-kod för relevant område, dvs menyn och dess container, om den har en.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback