Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-30, 17:50
  #1
Medlem
Nu åker väl ingen till dessa länder när det är krig o så, men om det hade varit fred i dessa länder utan krig o så, hade dessa länder varit turistlockande ?
Citera
2017-10-30, 17:59
  #2
Medlem
dwgs avatar
Solturister åker dit där det är varmt och bad.
Citera
2017-10-30, 18:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tony0682
Nu åker väl ingen till dessa länder när det är krig o så, men om det hade varit fred i dessa länder utan krig o så, hade dessa länder varit turistlockande ?
Ja, jag skulle gärna besöka nuvarande Irak, det är ju det gamla Mesopotamien, Tvåflodslandet. Där uppstod, såvitt vi vet, jordbruket och de första städerna. Tre väldsreligioner har sitt ursprung där i den ”bördiga halvmånen”.
Förhoppningsvis kan det bli möjligt under min livstid att tryggt besöka området, hoppas jag i alla fall.
Citera
2017-10-30, 18:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tony0682
Nu åker väl ingen till dessa länder när det är krig o så, men om det hade varit fred i dessa länder utan krig o så, hade dessa länder varit turistlockande ?


I 2 tredjedelar av markytan i de länder du nämner märks inget av kriget.
Svenska UD rekommenderar semester i Afghanistan men inte till Thailand.
Citera
2017-10-30, 18:20
  #5
Medlem
Oljeapans avatar
Jag reste runt i Syrien för 20 år sedan. Fantastiskt land med trevliga människor. Jag besökte bland annat Aleppo, Palmyra och Damaskus. Tragiskt att så mycket historiska byggnader förstörts nu!
Citera
2017-10-30, 20:44
  #6
Medlem
lyktstolpes avatar
Många Irakier i Sverige som åker ner till AlBashra på solsemester
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2885925

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback